2017-05-04, 06:19
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Rolf Sandberg är en väldigt speciell karaktär, är om jag inte minns fel väldigt religiös. Han verkar också haft ett väldigt stort behov av att gå ut i media med jämna mellanrum och tala om fallet. Han ändrade också sin version en gång. Från att 1998 påstå att det var en lek som gott fel till att några år senare påstå att det var ett planerat mord.

Det handlar nog inte om ditt minne. Du verkar plocka saker rätt ur luften. Ingen har någonsin påstått att det var överlagt mord.

Citat:
Polisen spenderade också mycket resurser på en annan misstänkt gärningsman, en pojke som var några år äldre. Han vallades också på fyndplatsen och då verkar dom ha varit väldigt säkra på att det var han. Jag tror dom gjorde fler förhör med honom än med dom yngre killarna.

Du verkar tro mycket.
Citera
2017-05-04, 07:04
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browngreeneyes
I James bulger fallet la man honom framför ett tåg för att få det att se ut som en tågolycka två tioåringar gjorde detta. Barnen kan ha blivit rädda när dom förstod att han var död och kan ske kört talas om pedofiler och tänker att dom ska simulera en sådan scen. Tro det eller ej men barn kan vara extremt smarta och kreativa...jag tror att huvudorsaken till att man väljer att tala ut nu är ett försök att tvätta av sin skuld. En sju åring minns om den kväver någon till döds....man minns händelser av större vikt i barndomen...kanske inte alla dagar man kasta stenkulor i gruset men definitivt om man slog någon...jag minns ett bråk i årskurs 1...barn kan döda barn..barn vet inte bättre...dessutom är ju två bröder ganska sammansvetsade och Kevin redan då utsatt om något sker....
Både de som dödade James Bulgarien och Mary Bell hade själva varit svårt misshandlade som barn. I fallet Mary Bell bortom förstånd. De var vad som kallas White trash i en annan kontinent.

Rättsmedicinaren kan avgöra om skador sker före eller efter dödens inträffande
Citera
2017-05-04, 07:08
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Frågorna blev bara fler av SVT-dokumentären

http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/fragorna-blev-bara-fler-av-svt-dokumentaren/
Den ska vara i fler delar
Citera
2017-05-04, 07:14
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Ungjävlarna gjorde det och polisen har rätt. Fittmedia vill skapa sensationsrubriker och skiter fullständigt i att man river upp gamla sår hos BO:s föräldrar. Inte första gången media tar parti för brottslingarna i landet och inte heller sista. Nu år Jan Hellin vid spakarna.
Citera
2017-05-04, 07:16
Medlem
Bevisningen är väldigt tunn....hmmm...
Jag undrar hur man resonerade när man fastställde och dömde barnen till skyldiga?
Enbart på barnens berättelser?

Jag har förstått att de sista förhören spelades inte in?

Fortsättning följer...
Citera
2017-05-04, 07:20
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Ungjävlarna gjorde det och polisen har rätt. Fittmedia vill skapa sensationsrubriker och skiter fullständigt i att man river upp gamla sår hos BO:s föräldrar. Inte första gången media tar parti för brottslingarna i landet och inte heller sista. Nu år Jan Hellin vid spakarna.

Hur kan du slå fast detta utan att ha läst förundersökningen?
Citera
2017-05-04, 07:32
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Bevisningen är väldigt tunn....hmmm...
Jag undrar hur man resonerade när man fastställde och dömde barnen till skyldiga?
Enbart på barnens berättelser?

Jag har förstått att de sista förhören spelades inte in?

Fortsättning följer...

Hanteringen av utredningen verkar minst sagt klandervärd.
Enda sättet att bringa klarhet är nog att utredningen offentliggörs
Ska bli mycket intressant att se de kommande två avsnitten
Citera
2017-05-04, 07:32
Medlem
Tror bröderna är oskyldiga .Dels för att våldet Kevin utsattes för är för grovt..Och sen drog dom iväg honom.det tror inte jag barn hade gjort .Dom hade bara sprungit därifrån och sen springer dom hem och säger att Kevin ligger i vattnet..Det hade inte dom inte gjort om dom varit skyldiga.då hade dom varit knäpptysta. Och burit på sin hemlighet...
Citera
2017-05-04, 07:40
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Tror bröderna är oskyldiga .Dels för att våldet Kevin utsattes för är för grovt..Och sen drog dom iväg honom.det tror inte jag barn hade gjort .Dom hade bara sprungit därifrån och sen springer dom hem och säger att Kevin ligger i vattnet..Det hade inte dom inte gjort om dom varit skyldiga.då hade dom varit knäpptysta. Och burit på sin hemlighet...
ahh just det..för dom var ju redan förhärdade brottslingar som visste o inte gola..

Vilken idiot teori rent ut sagt.
Citera
2017-05-04, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
ahh just det..för dom var ju redan förhärdade brottslingar som visste o inte gola..

Vilken idiot teori rent ut sagt.
Barn brukar va knäpptysta när dom gjort något dumt.å detta fall borde dom varitännu tystare om dom va skyldiga...
Citera
2017-05-04, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoJMe
Vill inte spekulera. Men tror 7 åringen gjorde det och 5 årigen stod bredvid eller var nära. Detta tror jag för att 5 årigen var den som verkligen ville gå med på detta programmet. Han har ingen aning vad som hänt. Hn var för ung. Såg kanske pojken när han låg livlös, men förstod inte allvaret och därför kommee han inte ihåg. Men 7 åringen kommer ihåg, annars lider han av något mentalt. I alla fall så tror jag inte om 7 åringen gjorde det att han var 100% medveten om Att han bragt någon livet. Det är ändå respekt till dem. De har mått dåligt tillräckligt länge. Stackars Kevins familj med. Man kan inte riktigt klandra barn

Vi har ju inte sett några bevis än så länge i programmet. Man kan inte döma folk utan bevis - enbart berättelse gäller inte i Sverige.

Det enda vi har sett är en random pinne som inte hade deras fingeravtryck.

Det är 3 delar, men jag tror att Josefsson har ett äss i rockärmen, annars hade han inte gått ut med deras namn och bild.
Citera
2017-05-04, 07:49
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Barn brukar va knäpptysta när dom gjort något dumt.å detta fall borde dom varitännu tystare om dom va skyldiga...
O under press kommer sanningen, precis som hände i fallet. Case closed, enda det är synd om är offret, låt pojkarna lida med sina minnen livet ut, det är dom värda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in