Citat:
Ursprungligen postat av
frankkk
Djokovic bryter med hela sitt tränarteam. Har inget nytt klart än dock. Känns väl inte helt fel, han måste återuppfinna sig lite precis som Federer och Nadal har gjort.
Tror också det är ett smart beslut. Han kan behöva en nystart.
Undrar ibland om inte tränarnas betydelse överdrivs ibland för toppspelarna? Alltså, den där Vajda tror jag säkert har betytt mycket för Novak. Men Becker hyllades också en del efter att de började sitt sammarbete, då han ju vann Australian, tror jag, då. Men jag undrar om Novak verkligen kunde lära sig så mycket av Becker. Samma med Federer och Edberg. Federer var ju utan tränare rätt länge som världsetta, tror jag. Sen efter Edberg sades det en del att han hjälpt till att förbättra Federers volley. Jag kanske är naiv, men för mig känns det som om Federer var nära fullärd på den punkten.
För Nadal var det nog bra och få in nån ny, och inte bara onkel Toni...
Paul Annacone för Novak? Han har varit en hel del i obalans på senare tiden, nära att bli diskad för ivägskjutna bollar osv.
Han kanske skulle testa spela med en tom box? Ingen fru där, osv. Han verkar ju alltid stå och blänga irriterat på dem.