2017-05-02, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Det där är väl en match som hänger mycket på självförtroendet(såg inte själv). Breaktapp i slutet på båda set, ofta blir det så när det går tyngre. Summerar säsongen rätt bra hittills.

Tycker alltjämt att han ska satsa mer på challengerspel framöver. Efter några bra veckor där, då är det en bra tid att gå in i ett ATP-kval och testa sig. Han kommer för övrigt behöva kvala nu som pedern var inne på, lite chans att komma in direkt nästa vecka(Provence) men veckan efter(Bordeaux) är det långt ifrån. Sedan är det Roland Garros.

I andra hade Ymer 3-1 och gameboll , så det var ju synd , såg inte heller men följde score ett tag.
Men då ska man göra bra veckor på chalkengenivå också , har han inte spelat ganska mycket challenge i år?
Citera
2017-05-02, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
I andra hade Ymer 3-1 och gameboll , så det var ju synd , såg inte heller men följde score ett tag.
Men då ska man göra bra veckor på chalkengenivå också , har han inte spelat ganska mycket challenge i år?

Nej. 1 Slam, 1 DC, 6 ATP, 3 Challenger. Ett schema som inte förvånat om spelaren varit ca 85 i världen, men i hans trakter av rankingen får det nog ses som ovanligt.
Citera
2017-05-02, 22:17
Medlem
Citat:
Nej. 1 Slam, 1 DC, 6 ATP, 3 Challenger. Ett schema som inte förvånat om spelaren varit ca 85 i världen, men i hans trakter av rankingen får det nog ses som ovanligt.

Fast det går ju fortare avancera på rankingen om man får ett genombrott och går en bit i några ATP
Citera
2017-05-02, 22:55
Avslutad
Citat:
Det där är väl en match som hänger mycket på självförtroendet(såg inte själv). Breaktapp i slutet på båda set, ofta blir det så när det går tyngre.

Såg breaket vid 5-5 (tror jag det var). Ymer had typ två korta slag i rak som han hade kunnat hugga på och gå på nät på. Istället körde han ett defensivare slag och stannade kvar vid baslinjen. Kändes som om det fattades lite självförtroende där.

Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Såg inte finalen men Nadal verkar gå som tåget och krossade visst Thiem i Barcelona med 6-4 6-1.

Kommer lite sent, men: matchen var grymt bra och jämn i första set. Sen bröt Nadal vid 5-4 och tog första set. Och efter det försvann Thiem helt, och matchen bara rann iväg. Nadals nivå var densamma genom hela matchen, men Thiem började missa mer och mer.

Men när han var på gång, Thiem, så var det ett jävla drag i hans forehand. Stenhårda dueller där varje spelare kämpade för att få chansen att trycka på avtryckaren med en forehand. Rekommenderar att kolla in lite highlights.

För övrigt liknande matchbild som mot den där sydkoreanen han mötte två matcher tidigare. Också han -- som alltså kvalade in -- var oerhört imponerande under första set, men efter att ha torskat tiebreaket var han bruten, och Nadal sprang iväg med matchen.
Citera
2017-05-03, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Såg breaket vid 5-5 (tror jag det var). Ymer had typ två korta slag i rak som han hade kunnat hugga på och gå på nät på. Istället körde han ett defensivare slag och stannade kvar vid baslinjen. Kändes som om det fattades lite självförtroende där.

Kommer lite sent, men: matchen var grymt bra och jämn i första set. Sen bröt Nadal vid 5-4 och tog första set. Och efter det försvann Thiem helt, och matchen bara rann iväg. Nadals nivå var densamma genom hela matchen, men Thiem började missa mer och mer.

Men när han var på gång, Thiem, så var det ett jävla drag i hans forehand. Stenhårda dueller där varje spelare kämpade för att få chansen att trycka på avtryckaren med en forehand. Rekommenderar att kolla in lite highlights.

För övrigt liknande matchbild som mot den där sydkoreanen han mötte två matcher tidigare. Också han -- som alltså kvalade in -- var oerhört imponerande under första set, men efter att ha torskat tiebreaket var han bruten, och Nadal sprang iväg med matchen.

Chung ja , han trodde jag skulle bli en storspelare rätt snabbt , men han har nästan gjort en Elias , det har gått lite trögt sett till hans kapacitet.
Många kallar han nya djokovic , får väl se
Citera
2017-05-03, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Chung ja , han trodde jag skulle bli en storspelare rätt snabbt , men han har nästan gjort en Elias , det har gått lite trögt sett till hans kapacitet.
Många kallar han nya djokovic , får väl se

Han har gjort som Elias, dvs varit riktigt bra ett tag för att sedan få det tyngre. Men han har gjort det på en betydligt högre nivå än Elias så det går inte att göra en direkt jämförelse.
Citera
2017-05-03, 17:41
Medlem
Näe, Chung har inte gjort en Elias. Han var skadad i närmare ett halvår och tappade sin ranking. Har kommit tillbaka bra efter det, snart är han nog tillbaka på samma ranking igen baserat på det jag sett.
Citera
2017-05-03, 18:45
Medlem
Citat:
Näe, Chung har inte gjort en Elias. Han var skadad i närmare ett halvår och tappade sin ranking. Har kommit tillbaka bra efter det, snart är han nog tillbaka på samma ranking igen baserat på det jag sett.

Okej, visste inte att han hade skadat sig. Starkt gjort att komma tillbaka så snabbt då. Han är bra, någon Djokovic blir han aldrig, ganska orättvis jämförelse. Bättre att jämföra honom med Nishikori då i så fall.
Citera
2017-05-03, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Han har gjort som Elias, dvs varit riktigt bra ett tag för att sedan få det tyngre. Men han har gjort det på en betydligt högre nivå än Elias så det går inte att göra en direkt jämförelse.

Ja, men han har ju en helt annan talang också
Citera
2017-05-03, 20:57
Medlem
calina85s avatar
Äntligen när Del Potro är tillbaka på touren efter några veckors uppehåll(en månad minst kanske?) och vinner sin första match relativt enkelt så är han tvungen att dra sig ur tävlingen pga att hans farfar verkade ha dött idag. Stackars Del Potro. Men givetvis går familj före tennis även om tennis är fantastiskt kul.
Citera
2017-05-05, 16:14
Medlem
Djokovic bryter med hela sitt tränarteam. Har inget nytt klart än dock. Känns väl inte helt fel, han måste återuppfinna sig lite precis som Federer och Nadal har gjort.
Citera
2017-05-05, 16:52
Avslutad
Citat:
Djokovic bryter med hela sitt tränarteam. Har inget nytt klart än dock. Känns väl inte helt fel, han måste återuppfinna sig lite precis som Federer och Nadal har gjort.

Tror också det är ett smart beslut. Han kan behöva en nystart.

Undrar ibland om inte tränarnas betydelse överdrivs ibland för toppspelarna? Alltså, den där Vajda tror jag säkert har betytt mycket för Novak. Men Becker hyllades också en del efter att de började sitt sammarbete, då han ju vann Australian, tror jag, då. Men jag undrar om Novak verkligen kunde lära sig så mycket av Becker. Samma med Federer och Edberg. Federer var ju utan tränare rätt länge som världsetta, tror jag. Sen efter Edberg sades det en del att han hjälpt till att förbättra Federers volley. Jag kanske är naiv, men för mig känns det som om Federer var nära fullärd på den punkten.

För Nadal var det nog bra och få in nån ny, och inte bara onkel Toni...

Paul Annacone för Novak? Han har varit en hel del i obalans på senare tiden, nära att bli diskad för ivägskjutna bollar osv.

Han kanske skulle testa spela med en tom box? Ingen fru där, osv. Han verkar ju alltid stå och blänga irriterat på dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in