I veckan fick jag hem 2 racket av den nya svarta RF97 Autograph-upplagan! Sjukt snygga, givetvis valde jag att få dom strängade med federers hybridsträngade champions choice-alternativ!
Nu tänkte jag höra med er experter här på forumet om huruvida "string savers" kan förlänga livslängden, då strängningen kostar 600/rack(ligger natursena på main och alu power luxilon på crossen).
Vet att Babolat har sin elaso cross som verkar vara den man ska använda om man nu ska ge sig på det här med string savers. Har hört att dom som strängar inte vill prata om det här, eftersom dom vill sälja så många strängningar som möjligt, och således förlorar pengar om folk skulle ha koll på det här..
Minns ni förresten back in the old dags med sampras, Johansson och gänget, som höll på och fipplade med det där på banan mellan bollarna. Dom släpper ju ganska lätt vad jag förstor, så dom hade en sån där elaso cross i fickan.. hehe

Kanske ska börja med det, i den klubb jag spelar..
Sedan undrar jag hur det påverkar strängtrycket, låt oss säga att jag lägger ett mönster med 10 savers, tror att det är det fed kör med, eller om det är 9 st. Hursomhelst, påverkar det trycket nämnvärt? Har strängat ganska hårt redan(26kg) och vill inte att det ska avvika nämnvärt från det, då jag tvekade om jag skulle ha 25 eller 26kg när jag beställde! Blir det blir typ 27 kg efter elaso crossen, då skiter jag nog fan i det!
Jättetacksam om någon vill reda ut det här!