2017-05-01, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JanBertilsson
Varför vill du göra det? Låter helt meningslöst att blanda?

Men "bara" benso leder ytterst sällan till andningsdepression....

Det är onödigt jag har tagit 8st xanor för nån månad sedan men kände knappt något. Dessa tar någ på några av samma receptorer som alprazolam. För dessa är Gud över all benzo. Tappar inte närminnet eller något som med andra benzo. Mår endast bra.
Citera
2017-05-01, 21:48
Medlem
JanBertilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminati13
Det är onödigt jag har tagit 8st xanor för nån månad sedan men kände knappt något. Dessa tar någ på några av samma receptorer som alprazolam. För dessa är Gud över all benzo. Tappar inte närminnet eller något som med andra benzo. Mår endast bra.

Det är min uppfattning också. Att den tar över all annan benso, samt analoger...
Därav meningslös att blanda både i medicinskt och eventuellt "russyfte"...
Citera
2017-05-02, 16:19
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Nja, jag kapade 3mg Xanor och ersatte rakt av med 50mg Stesolid för 4 år sen typ. Och detta inom öppenvården mha en person som jobbade med nedtrappning. Kändes som jag fått en bättre medicin utan dalar och toppar. Ungefär som bytet Stesolid > Norflurazepam...

Men varken jag eller han tror/trodde speciellt på Ashton att byta benso-sort genom att köra båda två en period. Det är bättre att starta med en högre dos initialt och utgå därifrån. Men ännu en gång, nog väldigt individuellt.
Så gjorde min psykiatiker också den första gången vi påbörjade en nedtrappning av Xanor Depot, han ersatte 6mg Alprazolam med 60mg Diazepam (den öppna beroendevården räknar på att, 1mg Alprazolam motsvarar 10mg Diazepam) och jag fick kraftig abstinens, svåra utsättningsbesvär. Så han blev tvungen att skriva ut Xanor D. igen och trappa ner sakta under 1 år, men det sket sig när jag var nere på 1mg/dag.

Så för ca 1 år sedan hittade jag Ashtons Manual, skriven av Heather Ashton, professor emeritus i klinisk psykofarmakologi, som under 12 år drev en avvänjningsklinik för bensodiazepiner. Jag anser att hon är den med mest erfarenhet när det gäller hur bensodiazepiner påverkar kroppen och hjärnan och hur man trappar ner. Men för att verkligen förstå mekanismerna om hur bensodiazepiner verkar, bör man läsa de första kapitlen noggrant, innan man scrollar ner till nedtrappnings-schemat. Och visst är det individuellt, så här skrev hon 2007:
Citat:
IMPORTANT MESSAGE FROM PROFESSOR ASHTON, JANUARY 2007
Professor Ashton would like to draw attention to the following points which are mentioned in the manual but not always heeded by doctors or patients:
It is worth pointing out to your prescriber that the withdrawal schedules provided in the manual are only intended as general guides. The rate of tapering should never be rigid but should be flexible and controlled by the patient, not the doctor, according to the patient's individual needs which are different in every case. The decision to withdraw is also the patient's decision and should not be forced by the doctor.
Förövrigt är det nu 7 dagar sedan jag avslutade mitt 5-dagarsexperiment med Norflurazepam, först nu känner jag mig "normal" igen, sömnen fungerar som innan, tarmarna börjar återhämta sig. Men jag ligger fortfarande kvar på 25mg Diazepam, istället för att experimentera med Norfluran, borde jag istället fortsatt mina försök att trappa ner till 20mg/dag.
Senast redigerad av Doleo 2017-05-02 kl. 16:31.
Citera
2017-05-02, 18:32
Medlem
JanBertilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Så gjorde min psykiatiker också den första gången vi påbörjade en nedtrappning av Xanor Depot, han ersatte 6mg Alprazolam med 60mg Diazepam (den öppna beroendevården räknar på att, 1mg Alprazolam motsvarar 10mg Diazepam) och jag fick kraftig abstinens, svåra utsättningsbesvär. Så han blev tvungen att skriva ut Xanor D. igen och trappa ner sakta under 1 år, men det sket sig när jag var nere på 1mg/dag.

Så för ca 1 år sedan hittade jag Ashtons Manual, skriven av Heather Ashton, professor emeritus i klinisk psykofarmakologi, som under 12 år drev en avvänjningsklinik för bensodiazepiner. Jag anser att hon är den med mest erfarenhet när det gäller hur bensodiazepiner påverkar kroppen och hjärnan och hur man trappar ner. Men för att verkligen förstå mekanismerna om hur bensodiazepiner verkar, bör man läsa de första kapitlen noggrant, innan man scrollar ner till nedtrappnings-schemat. Och visst är det individuellt, så här skrev hon 2007:

Förövrigt är det nu 7 dagar sedan jag avslutade mitt 5-dagarsexperiment med Norflurazepam, först nu känner jag mig "normal" igen, sömnen fungerar som innan, tarmarna börjar återhämta sig. Men jag ligger fortfarande kvar på 25mg Diazepam, istället för att experimentera med Norfluran, borde jag istället fortsatt mina försök att trappa ner till 20mg/dag.

Jag personligen hade inte varit nöjd med att stå på 25mg Diazepam efter ett helt år av nedtrappning från 6mg Alprazolam och dessutom ha en långsam nedtrappning av Diazepam kvar. Jag har förövrigt läst hela din tråd. Jag tänker, men ta tag i det nu, inte bara beklaga sig. Den är inte uppmuntrande utan tvärtom väldigt mycket pessimism och misströstande. Vet att ditt fall är komplicerat men det hör inte hit.

Sedan, just kapningen från Alprazolam till Diazepam är för de flesta en ganska lätt övergång.(0.5=10mg), oavsett vad Ashton tycker.

Och nu inte minst i denna tråden läser man om flera som använder Norflurazepam att ersätta random benso rakt av. Min polare är inne på dag 6 av Xanor 3mg Depot > 15mg Norflurazepam.

Du får acceptera att många tycker att Norflurazepam funkar, men att du inte är en av dem.

Tom Ashton kanske hade blivit intresserad av att forska på Norflurazepam?

Jag önskar dig lycka till och rekommenderar andra att läsa din tråd om man vill sluta med Ashtons metod.
Citera
2017-05-02, 18:42
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovesundberg23
Kan man ta alprazolam med dessa eller finns risk för andnings depp?:/
Don efter person, jag har själv kombinerat dessa med alkohol och en lägre dos Tramadol, så för mig, personligen, har det utfallet bra.

Att kombinera benzo med benzo är nog rätt lugnt. Som att ta diazepam med xanor.

Slösaktigt enligt mig.

Xanor blir man totalt väck av, emedans man förvisso kan bli bra seg av dessa med.

Jag har f.ö klippt dessa rakt av och antingen har jag så pass mycket kvar i systemet att det inte känns av, alternativt, är de mycket mindre beroendeframkallade än ALLT annat.
Citera
2017-05-02, 18:57
Medlem
JanBertilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godhetsknarkaren

Jag har f.ö klippt dessa rakt av och antingen har jag så pass mycket kvar i systemet att det inte känns av, alternativt, är de mycket mindre beroendeframkallade än ALLT annat.

Hur länge sen var det du klippte rakt av?
Citera
2017-05-02, 19:16
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Citat:
Hur länge sen var det du klippte rakt av?
En vecka sedan. Men, då kan man ha i åtanke, att jag en gång i tiden, för länge, länge sedan, åt Xanor dagligen, så denna "AT" är som en lätt örfil, jämfört med ett klipp, från Mike Tyson.
Citera
2017-05-02, 19:21
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asklepios
Det du skriver är osannolikt. Finns inget utrymme för att tabletterna är feldoserade, eller att vissa skulle vara inaktiva.

Vänta någon vecka och be sedan dessa testpersoner redogöra för 1-5 dagar efter detta höga intag så kommer ni inse att ni kanske inte var så nyktra som ni trodde.
Troligen förväntar ni er en effekt som denna substans inte ger.

Edit:
Ni som ätit dessa länge och tycker att det blir sämre och sämre för varje köp, det är tolerans, en helt naturlig följd efter att regelbundet konsumera bensodiazepiner.

Substansen har lång halveringstid, varje intag(dagligt intag) leder till ackumulerade nivåer i plasma, så variationer i intag ger inte samma påverkan efter ett tag.

Precis. Halveringstiden är också väldigt lång, Så att folk tar flera stycken om dagen är totalt poänglöst och det är inte konstigt att dem inte får effekt på dessa. Ingen jag känner personlingen jag bjudit dessa på som klagat. Snarare har dom tyckt dem vart bättre än vanliga stesolid. Så värda att dom till och med vill erbjuda 20 kr styck för dom. Så detta är ingen skit benzo asken. Ni har inte gjort något fel. Min tollerans lät jag gå ned, sen testa jag igen med en leverans, funka exakt lika bra som första veckan ni lansera dom. Inga konstigheter alls.
Citera
2017-05-02, 19:27
Medlem
JanBertilssons avatar
Citat:
En vecka sedan. Men, då kan man ha i åtanke, att jag en gång i tiden, för länge, länge sedan, åt Xanor dagligen, så denna "AT" är som en lätt örfil, jämfört med ett klipp, från Mike Tyson.

Haha, jag klippte ju rakt av utan någon AT i stort sätt efter 10 års terapeutiskt dagligt intag. Har inte rört benso sen dess och kommer aldrig göra...

Efter en vecka ungefär ska effekten vara borta. Vi räknade lite på det utifrån om första halveringen var 40h.

Kanske finns mirakel? :-)
Citera
2017-05-02, 19:31
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Citat:
Haha, jag klippte ju rakt av utan någon AT i stort sätt efter 10 års terapeutiskt dagligt intag. Har inte rört benso sen dess och kommer aldrig göra...

Efter en vecka ungefär ska effekten vara borta. Vi räknade lite på det utifrån om första halveringen var 40h.

Kanske finns mirakel? :-)
Denna sitter nog kvar i systemet i 2-3 månader vid lite generösare intag, dvs, nog ännu längre än Diazepam.

Jag kan ännu sova, mitt på dagen om jag har slitit hårt, och har inte några problem att somna på kvällen, såvida jag inte sovit på dagen...
Citera
2017-05-02, 19:35
Medlem
JanBertilssons avatar
Citat:
Denna sitter nog kvar i systemet i 2-3 månader vid lite generösare intag, dvs, nog ännu längre än Diazepam.

Jag kan ännu sova, mitt på dagen om jag har slitit hårt, och har inte några problem att somna på kvällen, såvida jag inte sovit på dagen...

Kvar i systemet, men den är ju inte aktiv så länge.
Citera
2017-05-03, 11:36
Bannlyst
Citat:
Kvar i systemet, men den är ju inte aktiv så länge.

Precis den är ju aktiv i en 12-20tim för mig sen att man får efter domningar e ju självklart.

Vad sa ni hade ni klippt denna utan få AT?
Jag trappar ner och trodde jag skulle känna av som med andra benzo men nej jag e nere på 2st 4mg om dagen nu men ska ta 5mg morgon kväll i nån månad sen klippa den helt. Denna är fan underbar. Inte kännt mig levande förens jag fick denna benzo och att den går klippa så snabbt är ju skitbra. Inte det minsta när minnes förlust jag haft heller som på alla andra benzo. Men kör med CBD med nu den hjälper med till. Så jag e pigg på dagarna. Mirakelmediciner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in