2017-05-03, 11:59
Medlem
JanBertilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminati13
Precis den är ju aktiv i en 12-20tim för mig sen att man får efter domningar e ju självklart.

Vad sa ni hade ni klippt denna utan få AT?
Jag trappar ner och trodde jag skulle känna av som med andra benzo men nej jag e nere på 2st 4mg om dagen nu men ska ta 5mg morgon kväll i nån månad sen klippa den helt. Denna är fan underbar. Inte kännt mig levande förens jag fick denna benzo och att den går klippa så snabbt är ju skitbra. Inte det minsta när minnes förlust jag haft heller som på alla andra benzo. Men kör med CBD med nu den hjälper med till. Så jag e pigg på dagarna. Mirakelmediciner.

Japp, klippte rakt av efter 10 års daglig bruk av benso. Knappt någon AT. Idag helt bensofri..

Visst finns mirakel. Tycker det är så underbart att vara fri. Och vad pengar man sparar?

Jag får väl lägga ner FB, är värsta hälsogurun nu. Dricker ej alkohol, ej kaffe, röker ej..

Jag knullar iofs fortfarande :-)
Citera
2017-05-03, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JanBertilsson
Japp, klippte rakt av efter 10 års daglig bruk av benso. Knappt någon AT. Idag helt bensofri..

Visst finns mirakel. Tycker det är så underbart att vara fri. Och vad pengar man sparar?

Jag får väl lägga ner FB, är värsta hälsogurun nu. Dricker ej alkohol, ej kaffe, röker ej..

Jag har lagt ner allt förutom benzon men på väg med den med nu.

Orkade räkna min leverans från TS idag och deras batch och fick en regäl bonus på bonusen.
Tummen upp.
Nu har jag hela nertrappningen och ca 150-200 fler. Bra att ha.
Citera
2017-05-03, 15:04
Bannlyst
Citat:

Får jag fråga bröt du med denna benzon eller diazepam nertrappning ?? Ska bli skönt slippa vara slav åt benzo sedan.
Citera
2017-05-03, 15:48
Medlem
Citat:

Citat:
Får jag fråga bröt du med denna benzon eller diazepam nertrappning ?? Ska bli skönt slippa vara slav åt benzo sedan.
Ska också trappa ner benzon med nora och sen klippa rakt av så undrar vid vilken dos du klippte vid och hur länge AT'n var? Antar du klippte med nora eller var det stesolid på slutet?
Citera
2017-05-03, 16:29
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Jag personligen hade inte varit nöjd med att stå på 25mg Diazepam efter ett helt år av nedtrappning från 6mg Alprazolam och dessutom ha en långsam nedtrappning av Diazepam kvar. Jag har förövrigt läst hela din tråd. Jag tänker, men ta tag i det nu, inte bara beklaga sig. Den är inte uppmuntrande utan tvärtom väldigt mycket pessimism och misströstande. Vet att ditt fall är komplicerat men det hör inte hit.
Nej jag är inte heller nöjd, men efter 3 misslyckade utsättningar/nedtrappningar inom den den öppna beroendevården efter 9 års medicinerande av Xanor Depot, plus 19 år av SSRI-mediciner, så är det inte lätt för mig. Men kanske förståeligt när man läser detta:
  • The severity and length of the withdrawal syndrome is likely determined by various factors, including rate of tapering, length of use and dosage size, and possible genetic factors. Those who have a prior history of withdrawing from benzodiazepines may have a sensitized or kindled central nervous system leading to worsening cognition and symptomatology, and making each subsequent withdrawal period worse.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Benzodiazepine_withdrawal_syndrome
Citat:
Sedan, just kapningen från Alprazolam till Diazepam är för de flesta en ganska lätt övergång.(0.5=10mg), oavsett vad Ashton tycker.
Jaså det säger du, tänker på ett av dina tidigare inlägg:
Citat:
Nja, jag kapade 3mg Xanor och ersatte rakt av med 50mg Stesolid för 4 år sen typ. Och detta inom öppenvården mha en person som jobbade med nedtrappning. Kändes som jag fått en bättre medicin utan dalar och toppar.
Vad för slags beroendeklinik var det som gav dig 50mg Diazepam, när beroendeklinikerna i Sverige räknar om Alprazolam till 0.5=10mg Diazepam eller som i mitt fall, 1mg =10mg. Som jag skrev tidigare, så funkade det inte att ta bort 6mg Xanor Depot och ersätta det med 60mg Diazepam, jag fick våldsamma utsättningsbesvär.
Citat:
Du får acceptera att många tycker att Norflurazepam funkar, men att du inte är en av dem.
Det har jag redan skrivit, att mediciner och kemikalier fungerar olika på oss, att det är individuellt.
Citat:
Tom Ashton kanske hade blivit intresserad av att forska på Norflurazepam?
Alltså seriöst, tror du verkligen att en professor i klinisk psykofarmakologi, skulle ha något intresse av forskningskemikalier, med varningstexten: "Får absolut inte förtäras eller på annat sätt testas på/av människor eller djur."
Och allvarligt, de flesta av inläggen i denna tråd är skrivna av dig, t.o.m ditt allra första inlägg, så du får ursäkta mig om jag inte köper allt det du skriver, rakt av. Visst jag kan förstå att du vill dela med dig av din "solskenshistoria" om hur du lyckades ta dig ur bensoträsket, men än så länge är det bara du som lyckats bli helt bensofri utan att drabbas av abstinens eller en "rebound-effekt". Det tar ungefär ett halvår innan man kan utvärdera hur utsättningen/nedtrappningen av bensodiazepiner har fungerat.
Citat:
Jag önskar dig lycka till och rekommenderar andra att läsa din tråd om man vill sluta med Ashtons metod.
Ashtons metod kanske inte fungerar för alla, om man har hamnat i ett beroende av bensodiazepiner ska man först och främst söka sig till de beroendekliniker som finns i landet, men om det inte har fungerat då kanske Ashtons Manual kan vara ett alternativ.
Senast redigerad av Doleo 2017-05-03 kl. 16:36.
Citera
2017-05-03, 16:51
Medlem
JanBertilssons avatar
Citat:

Först klippte jag 40mg Diazepam rakt av med 12mg Norflurazepam. Efter ca 2 månader tog jag CT utan nämnvärd AT. Har frusit lite några gånger, lite sömnstörningar. Så vaga grejer att jag inte ens vet om det var AT.

2007-2012 :> 3mg Xanor dagligen. EP-anfall efter ett helvete med toleransökning på Xanor.
2012-2017 :> 40-50mg Stesolid, under denna period tog jag 3-hydro 6-8mg eller Nifoxipam 8-10mg vid brist på Diazepam.
2017 :> 12mg Norflurazepam i 60 dagar :> CT
20170503 :-> Fri som en duva, slaveriet helt avskaffat.

Under 2013 genomförde jag en nedtrappning av Diazepam inom öppenvården. Efter att misslyckats med detta var det dyr självmedicinering som gällde. Helt sjukt men vården erbjöd mig inte hjälp. En stor anledning till misslyckandet var en jobbig separation.

Förutom daglig abstinens fanns det alltid en oro över att hamna i klammeri med rättvisan pga illegalt införskaffande av Stesolid.

Men har aldrig i mitt liv lämnat ett UP eller blivit påkommen. Förekommer varken in socialregister eller kriminalregister. Inte ens släkt & vänner har känt till min "hemlighet".

Allt började förövrigt med att en oansvarig läkare skrev ut 3mg Xanor mot depression, kändes väldigt befriande ett tag innan mardrömmen började med toleransökning/abstinens. På Stesolid mådde jag bättre men tycker att den höll mig nere på något sätt.

Livet som slav tänker jag aldrig gå tillbaka till...
Citera
2017-05-03, 16:54
Medlem
JanBertilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Nicko
Ska också trappa ner benzon med nora och sen klippa rakt av så undrar vid vilken dos du klippte vid och hur länge AT'n var? Antar du klippte med nora eller var det stesolid på slutet?

Se inlägget ovan där jag svarar Illuminati13....
Citera
2017-05-03, 17:07
Medlem
JanBertilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Vad för slags beroendeklinik var det som gav dig 50mg Diazepam, när beroendeklinikerna i Sverige räknar om Alprazolam till 0.5=10mg Diazepam eller som i mitt fall, 1mg =10mg.

Det här blir det sista jag skriver till dig. Du verkar av någon anledning inte tro på mig och hakar upp dig på detaljer.

Det var ingen beroendeklinik utan vanlig psykiatrisk öppenvård. Jag har aldrig besökt någon beroendeklinik och har aldrig någonsin påstått det.

Och, ok efter som det är så viktigt för dig. Jag stod på 2,5mg Xanor, därav 50mg Diazepam.

Lycka till och sluta haka upp dig....
Citera
2017-05-03, 17:58
Medlem
JanBertilssons avatar
Ber alla om ursäkt om årtal, dagar, tider och doser i mina inlägg inte är 100% säkerhetsställda.

Det här är min historia, och den är sann. Jag svarar gärna på frågor men inte anklagelser om att jag av någon anledning inte skulle vara uppriktig eller ha andra avsikter.

Sen vill jag påpeka, om det nu ska behövas, att jag enbart kan skriva hur JAG mår IDAG. Hur jag mår imorgon eller om sex månader vet ingen.

Även om jag i högsta grad är en lekman så är jag är ingen idiot som säger att Norflurazepam är en lösning för alla, eller att det ens är anledningen till att mitt bensoberoende försvunnit. Norflurazepam kanske tom är giftigt och alla som intagit den får cancer eller dör av annan biverkning.
Jag väljer det halvfulla glaset, sån är jag.....

Att hålla på att skriva ner allt jag vet om utsättning av benso i varje inlägg är inget jag tänker ägna mig åt. Är tex medveten om att jag högst troligt kommer känna av någon form av AT närmaste året. Tror de flesta som äter benso känner till detta.
Citera
2017-05-03, 20:13
Medlem
Citat:
Se inlägget ovan där jag svarar Illuminati13....
Tack. Ska testa några dagar och ge det en chans och hoppas det funkar på mig. Vill också bli helt benzofri.
Citera
2017-05-03, 23:56
Medlem
DjDoggs avatar
Hur tycker ni denna fungerar för att underlätta vid ATn från olika centralstim? Är en av dem som gärna har något att landa på. 8mg Norflura + 3-4 öl lagom eller för mycket (ingen tollerans)?

Frid
Citera
2017-05-04, 00:48
Medlem
tehSecretzzzs avatar
Citat:

Mannen, jag hoppas du inte får några större skador av sideffekterna på denna... Ingen vet typ vad dom är för några, hoppas du blir fri ifrån benso träsket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in