2017-04-30, 15:47
Medlem
JanBertilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Min upplevelse av Norfluran, var att den påminde mer om SSRI än bensodiazepiner, de "biverkningar" jag kände av, stämmer mer överens med när min psykiatiker, ibland försökte byta till en annan SSRI-medicin än det Fluoxetin jag medicinerade med i närmare 19 år. Slutade med det för över 1 år sedan, men antar att receptorerna i min hjärna är ordentligt "uppfuckade".

Något humörlyft kände jag aldrig av, mer åt det andra hållet, "speedad", irriterad, ilsken och sömnsvårigheter. Det tillsammans med ilskan fick mig nästan att gå i taket när grannarna ovanför klampade och hoppade tungt på golvet ovanför min lägenhet, då det väckte mig efter några timmars sömn, en tidig lördagsmorgon. Jag fick verkligen kämpa mot impulskontrollen, när tankarna på att sätta eld på min egen lägenhet dök upp, min död och deras lägenhet förstörd, det var tanken. Istället spelade jag på hög volym, min "Fuck neighbour playlist från YouTube" med Rammstein, Combichrist och Noisuf-X, i flera timmar.

Jag känner ju inte igen någon av biverkningarna du fått, men det där är ju väldigt individuellt.

Dock håller jag med om att den påminner om SSRI, eller rättare sagt det som SSRI påstås sig råda bot mot. Humörlyft, ångestdämpning mm..
Fast du jämförde ju med biverkningarna och där håller jag inte med.

Min kompis kapade 3mg Xanor depot med 20mg Norflurazepam för fyra dagar sedan. Medvetet hög övergångsdos som snarast ska trappas ner.
Biverkning, sämre sömn..(väntad)
Annars, humörlyft och bättre blodcirkulation. Han fryser inte som innan.

Edit: Han har förövrigt IBS, ska höra om detta påverkat på något sätt.
Senast redigerad av JanBertilsson 2017-04-30 kl. 15:52.
Citera
2017-04-30, 17:04
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanBertilsson
Min kompis kapade 3mg Xanor depot med 20mg Norflurazepam för fyra dagar sedan. Medvetet hög övergångsdos som snarast ska trappas ner.
Biverkning, sämre sömn..(väntad)
Annars, humörlyft och bättre blodcirkulation. Han fryser inte som innan.

Edit: Han har förövrigt IBS, ska höra om detta påverkat på något sätt.
Jag vet inte hur det är att nolla Alprazolam och ersätta det med Norflurazepam, jag har ju medicinerat med Diazepam i snart 1 år, nollade Alprazolam för 6 månader sedan, låg då 50mg Diazepam. Under 6 månader trappade jag ner väldigt långsamt till 25mg/dag, innan jag testade Norfluran.

Men som du skriver, det är ju väldigt individuellt hur vi reagerar på mediciner (kemikalier), såsom medicinhistoria, vilka "psykmedicner" man tagit och hur länge, psykiska grundsjukdomar, socio-ekonomiska faktorer, men även olikheter hur vi reagerar på "droger". Jag t.ex kan inte röka cannabis, då får jag fruktansvärda panikattacker, så svåra att jag var säker på att jag skulle dö, men detta var för 30 år sedan, rör inte "skiten" sedan dess, medans andra blir avslappnade och lugna. Sedan har vi insomningsmedicinen Zolpidem, tvärtemot att bli sömnig av dem blir jag pigg och aktiv, fungerar faktiskt bättre än SSRI.

Nu tar jag bara min dos diazepam, inga andra droger/mediciner/kemikalier, ingen alkohol, men jag röker cig och dricker kaffe och även kosten är densamma som innan "Norfluraexperimentet".
Senast redigerad av Doleo 2017-04-30 kl. 17:13.
Citera
2017-04-30, 18:13
Medlem
Citat:
Min erfarenhet är att Stesolid är verkningslös att ta när man går på Norflurazepam. Så mitt givna svar är byt helt.

Angående dos. Börja med 10mg dagligen och kör på några dagar och se att du mår bra på det. Det kanske hade räckt med 5mg men min teori är att det är bättre att må bra på den substansen du byter till och sedan planera nedtrappning/CT. Jag tror på att ta dosen på morgonen förövrigt.

Mår du bra på 10mg så hade jag ätit det i en månad och sedan trappat ner...För om den funkar så ger den ett humörlyft som jag tror kan motivera en till nedtrappning.

Och, banda inte in andra substanser om ditt mål är att bli ren... Hoppas du lyckas, det är underbart att slippa beroendet....

Detta är lekmannaråd utifrån mina erfarenheter och det jag läst...
Tack
Testar och kör 5mg på morgonen några dagar annars lägger jag mig på 10mg och sen trappar ner den. Men hur länge ska jag äta den innan nedtrappning alt CT?
Citera
2017-04-30, 18:33
Medlem
JanBertilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Nicko
Tack
Testar och kör 5mg på morgonen några dagar annars lägger jag mig på 10mg och sen trappar ner den. Men hur länge ska jag äta den innan nedtrappning alt CT?

Jag körde på två månader men det är nog individuellt. Då var jag än mer novis. Jag hade nog kört nedtrappning efter en månad.
Citera
2017-04-30, 18:54
Medlem
JanBertilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Jag vet inte hur det är att nolla Alprazolam och ersätta det med Norflurazepam, jag har ju medicinerat med Diazepam i snart 1 år, nollade Alprazolam för 6 månader sedan, låg då 50mg Diazepam. Under 6 månader trappade jag ner väldigt långsamt till 25mg/dag, innan jag testade Norfluran.

Nja, jag kapade 3mg Xanor och ersatte rakt av med 50mg Stesolid för 4 år sen typ. Och detta inom öppenvården mha en person som jobbade med nedtrappning. Kändes som jag fått en bättre medicin utan dalar och toppar. Ungefär som bytet Stesolid > Norflurazepam...

Men varken jag eller han tror/trodde speciellt på Ashton att byta benso-sort genom att köra båda två en period. Det är bättre att starta med en högre dos initialt och utgå därifrån. Men ännu en gång, nog väldigt individuellt.

Min polare känner inga biverkningar på övergången Xanor Depot > Norflurazepam.
Frågade om IBS. På opiater eller benso har han knappt känning av det. Så det kommer nog när och om han lyckas sluta med benso.
Vi får se hur det går för min kompis, han har till skillnad från mig mixtrat/missbrukat en stor del av sitt liv.

Håller förövrigt med om att Cannabis är vidrigt.. Testat två gånger = 2xmegaångest...
Citera
2017-05-01, 10:11
Medlem
rhymenoceross avatar
Kan nämna att jag också skiter stenar när jag tar denna. Fast nästan inget kladd på pappret så jag klagar bara när det är dags att "förlösa".
Citera
2017-05-01, 12:42
Medlem
JanBertilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenoceros
Kan nämna att jag också skiter stenar när jag tar denna. Fast nästan inget kladd på pappret så jag klagar bara när det är dags att "förlösa".

Haha :-)
Citera
2017-05-01, 14:31
Medlem
rhymenoceross avatar
Citat:
Haha :-)
Hehe, tack.

Läste ett tidigare inlägg du hade skrivit om att stesolid/diazepam är verkningslös om man har norflura i blodet... Kan du utveckla det lite? För stesolid tar ju bort panik- eller ångestattack på en gång. Dock har jag inte haft någon ångest aaaalls sedan jag började ta norflura dagligen.
Citera
2017-05-01, 15:45
Medlem
JanBertilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenoceros
Hehe, tack.

Läste ett tidigare inlägg du hade skrivit om att stesolid/diazepam är verkningslös om man har norflura i blodet... Kan du utveckla det lite? För stesolid tar ju bort panik- eller ångestattack på en gång. Dock har jag inte haft någon ångest aaaalls sedan jag började ta norflura dagligen.

Det är min teori kring det jag forskat och läst ring Norflurazepam. När jag gick över till Norflurazepam från Diazepam så tog det några dagar innan jag blev ångestfri och Diazepam funkade under denna tid överhuvudtaget inte. Typ "omvänd korstolerans", det finns något ord för det som jag inte kommer på. Detta gällde även Imovane för min del. Var ju bra för då blev jag av med den också..

Jag tror om Norflurazepam fungerar på en individ så fungerar inte "svagare" liknade benso.

Sedan har jag tolkat det av hur folk har beskrivit sina forskningar...

Sedan kanske det skiljer, vad jag läst känner en del effekt på Norflurazepam direkt. Det gjorde inte jag.

Kan jämföra med personer som gick på Flunitrazolam och sedan inte fick effekt av Xanor.

Förövrigt tror jag allmänt det är dumt att blanda, svårt att skilja på biverkningar kontra effekter från de olika substanserna. Och som du skriver får du ingen ångest när du är insatt på Norflurazepam.

Vill samtidigt varna folk för att äta denna regelbundet under lång tid då eventuella bieffekter och utsättningssymptom är okända. Jag åt den två månader i sträck men skulle inte göra det idag. Nu i efterhand har jag förstått att den är mer potent än vad jag förstod då. Men det gick bra för mig....
Citera
2017-05-01, 16:58
Medlem
Kan man ta alprazolam med dessa eller finns risk för andnings depp?:/
Citera
2017-05-01, 19:29
Medlem
JanBertilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovesundberg23

Varför vill du göra det? Låter helt meningslöst att blanda?

Men "bara" benso leder ytterst sällan till andningsdepression....
Citera
2017-05-01, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ovesundberg23

Nej. Typ omöjligt få det på enbart ta benzo.
Jag känner inte ens av xanoren. Blir lite benzad bara vilket jag inte vill. Vill bara må bra.
Har trappat ner till 2 8mg om dagen nu. Nästa klippa fyra mg sen 4mg sen hålla på 5mg 2 gånger om dagen. Har ju 4mg att trappa ner med sen kommer jag bryta 10mg så det blir 5mg 2 gånger dagen. Det räcker mer än väl.

En läkare sa till mig det. Tar du bara benzo för att ta livet av dig e det näst intill omöjligt du kommer få värdens black out bara. Testade ta 400st flubromazolam nämligen. Då orkade jag inte kämpa mer. Fast var väck i 2veckor bara. Minns inte ett skit. Fast e du känslig så kan 100-300st xanor kanske ta livet av dig. Tar du 1-3st e det hel lungt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in