Citat:
Ursprungligen postat av
JanBertilsson
Min kompis kapade 3mg Xanor depot med 20mg Norflurazepam för fyra dagar sedan. Medvetet hög övergångsdos som snarast ska trappas ner.
Biverkning, sämre sömn..(väntad)
Annars, humörlyft och bättre blodcirkulation. Han fryser inte som innan.
Edit: Han har förövrigt IBS, ska höra om detta påverkat på något sätt.
Jag vet inte hur det är att nolla Alprazolam och ersätta det med Norflurazepam, jag har ju medicinerat med Diazepam i snart 1 år, nollade Alprazolam för 6 månader sedan, låg då 50mg Diazepam. Under 6 månader trappade jag ner väldigt långsamt till 25mg/dag, innan jag testade Norfluran.
Men som du skriver, det är ju väldigt individuellt hur vi reagerar på mediciner (kemikalier), såsom medicinhistoria, vilka "psykmedicner" man tagit och hur länge, psykiska grundsjukdomar, socio-ekonomiska faktorer, men även olikheter hur vi reagerar på "droger". Jag t.ex kan inte röka cannabis, då får jag fruktansvärda panikattacker, så svåra att jag var säker på att jag skulle dö, men detta var för 30 år sedan, rör inte "skiten" sedan dess, medans andra blir avslappnade och lugna. Sedan har vi insomningsmedicinen Zolpidem, tvärtemot att bli sömnig av dem blir jag pigg och aktiv, fungerar faktiskt bättre än SSRI.
Nu tar jag bara min dos diazepam, inga andra droger/mediciner/kemikalier, ingen alkohol, men jag röker cig och dricker kaffe och även kosten är densamma som innan "Norfluraexperimentet".