2017-05-01, 20:16
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vlkmslf
Här också. Kan inte tro att kommersiell flygtrafik är såhär omfattande i mitt område. Blir lite orolig.

Vet inte hur det ser ut hos dig men när jag spanar på plan, vilket är ofta, så är i princip 100% av alla flygplan vanliga kommersiella flygplan. Och det gäller även de plan som lämnar strimmor efter sig.

Faktum är att jag roat mig med att spana in flygplan som lämnar strimmor efter sig de senaste åren. Och av de hundratals strimmor jag spanat in kommer samtliga från vanliga kommersiella flygplan. Jag har sett strimmor bakom SAS-plan. Jag har sett strimmor bakom flygplan från KLM, Quatar, Emirates, BA, AF, Finnair, Nippon, Norweigan, AeroFlot och en handfull andra flygbolag.
Citera
2017-05-01, 21:28
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Det är inte smuts vi ser, det är vatten.

Den största orsaken till att det att det finns fler strimmor idag än för 20 år sedan är att flygtrafiken har ökat samt att moderna jetmotorer lättare skapar k-strimmor pga av kallare avgaser (större luftflöde pga high bypass).

Intressant i sammanhanget är att chemtrails-troende felaktigt fått för sig att moderna motorer inte kan skapa contrails när det i själva verket är precis tvärtom: moderna motorer med hög "bypass" skapar kondensationsstrimmor på lägre höjd jämfört med äldre motorer. Moderna motorer har lägre avgastemperatur - vattnet i avgaserna behöver inte kylas ned lika mycket.

Det kan man experimentera med själv. Elda i braskaminen en kall dag och se var kondensen börjar ovanför skorstenen om man tokeldar respektive högt drag med lite bränsle.
Citera
2017-05-01, 22:51
Medlem
Citat:
Vet inte hur det ser ut hos dig men när jag spanar på plan, vilket är ofta, så är i princip 100% av alla flygplan vanliga kommersiella flygplan. Och det gäller även de plan som lämnar strimmor efter sig.

Faktum är att jag roat mig med att spana in flygplan som lämnar strimmor efter sig de senaste åren. Och av de hundratals strimmor jag spanat in kommer samtliga från vanliga kommersiella flygplan. Jag har sett strimmor bakom SAS-plan. Jag har sett strimmor bakom flygplan från KLM, Quatar, Emirates, BA, AF, Finnair, Nippon, Norweigan, AeroFlot och en handfull andra flygbolag.
Ok. Men jag trodde jag gjort det klart för mig att jag inte talar om några enkla strimmor här och där. Bifogar du en bild på flygplansaktivitet i himmlen som ens kommer nära det jag talar om och förklarar att det är något du bevittnat sen 70-talet så kommer jag allvarligt talat tro dig. Det är nämligen precis vad som fattas.

Annars är jag inte intresserad av att diskutera med er. Ni har ju skrivit detsamma i 700 sidor snart och avbrutit andras diskussion därigenom.

Tre svar varav två av er har som största intresse att motbevisa konspirationsteorier. Jag hade bara gjort det ni gör om jag fick betalt.
Citera
2017-05-01, 23:41
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vlkmslf
Ok. Men jag trodde jag gjort det klart för mig att jag inte talar om några enkla strimmor här och där. Bifogar du en bild på flygplansaktivitet i himmlen som ens kommer nära det jag talar om och förklarar att det är något du bevittnat sen 70-talet så kommer jag allvarligt talat tro dig. Det är nämligen precis vad som fattas.

Hur ska jag veta vad du talar om? Det enda jag säger är att de strimmor jag ser är från vanliga passagerarplan. Ibland är det en enstaka strimma, ibland ser man ett tiotal strimmor och ibland ser man strimmor och slöjmoln (dis) samtidigt.

Och nej, jag har aldrig hävdat att vi hade lika många strimmor på 70-talet som vi har nu. Självklart finns det mycket fler k-strimmor idag av den enkla anledningen att det finns mycket fler plan. Men själva fenomenet med kvardröjande (och därmed utspridda) strimmor är gammalt som gatan.
Citera
2017-05-01, 23:58
Medlem
Citat:
Men själva fenomenet med kvardröjande (och därmed utspridda) strimmor är gammalt som gatan.
Ja. Jag säger inte emot dig. Det finns mer häpnadsväckande väderfenomen än kondensbildning.
Citera
2017-05-05, 13:04
Bannlyst
Är väldigt intresserad av konspirationer, och ser att just chemtrails är den 3:e mest diskuterade konspirationen här på Flashback, torde alltså ligga nånting kring detta, varför jag på sistone under några veckors tid försökt sätta mig in kring detta.

Kollat upp mycket mot himlen och kan berätta att igår, förrgår och förrförrgår klarblå himmel med bara några enstaka fluffiga moln (alltså inga som helst strimmor eller streck på himlen), för att idag himlen vara besprutad med massor av långa tjocka streck nästan från horisont till horisont. Till saken hör att dessa streck nu spritt sig till en vit sörja/hinna som täcker nästan hela himlen. Ser groteskt ut!

Facebooks största Chemtrail-grupp har en video upplagd där det chemtrailas en Illuminati-symbol, som ni kan se här:

https://www.facebook.com/groups/globalskywatch/permalink/10158459547645302/

Sjukt!

Går detta att bortförklara med "contrails"?
Senast redigerad av Sambhu-das 2017-05-05 kl. 13:08.
Citera
2017-05-05, 15:16
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sambhu-das
Facebooks största Chemtrail-grupp har en video upplagd där det chemtrailas en Illuminati-symbol, som ni kan se här:

Sjukt!

Hur långt är det till Heathrow, Europas största flygplats? Ja just det. Bara ett stenkast. Plan flyger hela tiden på olika höjder och i olika riktningar. Ibland lite runt när de väntar.
Citera
2017-05-05, 15:43
Medlem
madtops avatar
Citat:
Kollat upp mycket mot himlen och kan berätta att igår, förrgår och förrförrgår klarblå himmel med bara några enstaka fluffiga moln (alltså inga som helst strimmor eller streck på himlen), för att idag himlen vara besprutad med massor av långa tjocka streck nästan från horisont till horisont. Till saken hör att dessa streck nu spritt sig till en vit sörja/hinna som täcker nästan hela himlen. Ser groteskt ut

Ja det går väldigt lätt att "bortförklara" som förändringar i vädret på 10000 meters höjd. Igår fanns inte förutsättningar att bilda contrails och cirrusmoln men idag finns det kallare och fuktigare luft på 10000 meters höjd vilket i sin tur gör att fukten fryser och bildar iskristaller.

Sörjan du ser är cirrusmoln. Den typen av moln har funnits i tusentals år.

Citat:
Facebooks största Chemtrail-grupp har en video upplagd där det chemtrailas en Illuminati-symbol,

Spännande. Eller inte.

Om den som filmar flyttar på sig några hundra meter kommer det inte längre vara en Illuminatisymbol, solen kommer då att ligga utanför strimmorna. Betyder det att Illuminati bara existerar just där fotografen befinner sig?
Senast redigerad av madtop 2017-05-05 kl. 15:57.
Citera
2017-05-05, 18:58
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Är väldigt intresserad av konspirationer, och ser att just chemtrails är den 3:e mest diskuterade konspirationen här på Flashback, torde alltså ligga nånting kring detta, varför jag på sistone under några veckors tid försökt sätta mig in kring detta.

Kollat upp mycket mot himlen och kan berätta att igår, förrgår och förrförrgår klarblå himmel med bara några enstaka fluffiga moln (alltså inga som helst strimmor eller streck på himlen), för att idag himlen vara besprutad med massor av långa tjocka streck nästan från horisont till horisont. Till saken hör att dessa streck nu spritt sig till en vit sörja/hinna som täcker nästan hela himlen. Ser groteskt ut!

Sjukt!

Det man ser på filmen är definitivt contrails dvs. vatten från avgaserna som frusit till iskristaller. Kemikalier borde väl normalt inte synas alls så det är inte chemtrails bara för att dom sväller ut utan att kondensstrimmorna sväller ut och blir cirrusmoln är inte särskilt ovanligt.
Citera
2017-05-05, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Hur långt är det till Heathrow, Europas största flygplats? Ja just det. Bara ett stenkast. Plan flyger hela tiden på olika höjder och i olika riktningar. Ibland lite runt när de väntar.

Bracknell Berkshire ligger enligt Google Maps ca 15 km från Heathrow, så dessa branta dykningar och uppåtskjut som bildar Illuminati-symbolen kan ju knappast härröra från passagerarplan till/från Heathrow. Dessutom ser du ju på Facebook-filmen att planen chemtrailar till och med en dubblett av Illuminati-symbolen.

Citat:
Ja det går väldigt lätt att "bortförklara" som förändringar i vädret på 10000 meters höjd. Igår fanns inte förutsättningar att bilda contrails och cirrusmoln men idag finns det kallare och fuktigare luft på 10000 meters höjd vilket i sin tur gör att fukten fryser och bildar iskristaller.

Vilken temperatur och vilken luftfuktighet krävs för att dina contrails överhuvudtaget ska kunna bildas, för att inte tala om hänga kvar i timmar istället för sekunder?

10 000 meters höjd krävs?

Om du tittar på Facebook-filmen igen, så ser du att åtminstone ett av planen omöjligt kan befinna sig på 10 000 meters höjd. Planet som lyfter brant uppåt, som bildar den högra sidan av den dubbla Illuminati-symbolen, detta samtidigt som den vänstra sidan chemtrailas av ett plan som störtdyker nedåt, 0-15 sekunder i filmen.
Senast redigerad av Sambhu-das 2017-05-05 kl. 23:07.
Citera
2017-05-05, 23:20
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Bracknell Berkshire ligger enligt Google Maps ca 15 km från Heathrow, så dessa branta dykningar och uppåtskjut som bildar Illuminati-symbolen kan ju knappast härröra från passagerarplan till/från Heathrow. Dessutom ser du ju på Facebook-filmen att planen chemtrailar till och med en dubblett av Illuminati-symbolen.

Vilken temperatur och vilken luftfuktighet krävs för att dina contrails överhuvudtaget ska kunna bildas, för att inte tala om hänga kvar i timmar istället för sekunder?

10 000 meters höjd krävs?

Om du tittar på Facebook-filmen igen, så ser du att åtminstone ett av planen omöjligt kan befinna sig på 10 000 meters höjd. Planet som lyfter brant uppåt, som bildar den högra sidan av den dubbla Illuminati-symbolen, 0-15 sekunder i filmen.

Det går väl inte att se ett enda plan, så hur skall man då kunna avgöra vad det gör, eller var det är någonstans?

Man ser vad man vill se - när man talar om dubbla symboler, är det ett tydligt tecken på att man redan har bestämt sig för vad som är sant, och försöker få observationerna att passa.

Tänk efter, varför är det bara dubbla streck på vänstersidan? Varför går en strimma rätt in i triangeln? Båda de sakerna förstör bildens renhet och enkelhet.

Vidare, om man talar om syfte, varför skulle eventuella chemtrailsare vilja avslöja sig, på ett sådär lite småhemligt sätt? Ifall de ville avslöja vad de höll på med skulle de ju bara kunna skriva till tidningar och filma och skicka till nyhetsbolag.

Det gör man inte, och därför får man tro att det som syns bara är en slump, som vissa tolkar som en illuminatisymbol. Om man kollar på bilder av den kan man också se att där i mitten är ett allseende öga, och inte en sol.

Bildtolkande där man kommer fram till att man ser någon hemlig symbol är i gränslandet till religion, besläktat med sådana som ser Jesus på sin frukostmacka eller annat.
Citera
2017-05-06, 00:35
Medlem
madtops avatar
Citat:

Läs på om daggpunkt.

Citat:
Om du tittar på Facebook-filmen igen, så ser du att åtminstone ett av planen omöjligt kan befinna sig på 10 000 meters höjd. Planet som lyfter brant uppåt, som bildar den högra sidan av den dubbla Illuminati-symbolen, detta samtidigt som den vänstra sidan chemtrailas av ett plan som störtdyker nedåt, 0-15 sekunder i filmen.

Det märks att du inte är speciellt van att titta på flygplan.
Vi ser två plan som flyger horisontellt och min bedömning är att de är på marschhöjd, dvs 8-12 km upp.

En nyfiken fråga: hur vet du att "planen omöjligt kan befinna sig på 10 000 meters höjd" ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in