Citat:
Ursprungligen postat av
LeeVan
Har nu lyssnat på podcasten – Spår.
Där omtalas två brandsläckarförsäljare, viket för mig var helt ny information. Det som omgående slår en är ju att de råkar befinna sig i exakt samma bransch som den först huvudmisstänkte. Deras påhälsning i bygden råkar dessutom infinna sig dagen före rånmordet.
Kan någon som är bättre påläst än mig reda ut begreppen här? Är dessa herrar ordentligt utredda, då även utifrån eventuella kopplingar till Bertil?
Ta inte podden på allt för stort allvar.
Brandsläckarförsäljaren (BF),,,,,
BF som var hemma hos makarna RR o MR (alltså personen som höll i själva försäljningen), har inget samröre med skurken HA (även kallad ”Bertil”).
Det var RR och MR -SJÄLVA- som följde efter BF, men de tappade bort honom i grannbyn till Kalamark.
BF var hemmahörande i Norra Västerbotten. Han lär vara hörd av Polis (mina 2áhandsupp), men förekommer inte i något utredningsmtrl.
RR blev i sin tur (förklarligt nog), inte hörd om detta i TR, utan det landade i rent ”kvartöverfemskvaller” ute på bygden gällande ”svartjobb – dieselstöld” osv. Något som RR sedermera inte ville stå för ”fullt ut”, under vittnesed.
Poddarna fick iaf en ”mustig cliffhanger”, när RR klämde till med citat:
”Så åkte dom (Br Lindberg), härifrån och blev ”DRÄPT”!!!.
Jaherregud!.
Edit: RR och MR bor 1.5 mil fr Kalamark - de har alltså ingen direkt koppling till själva byn.