Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-26, 20:50
  #2257
Avstängd
Feuers avatar
Får jag fråga, hade Zaida turen att få dö snabbt? Man kan ju hoppas. För ni som tittade på filmen, hur fort gick det? Hur många sekunder?
Citera
2017-04-26, 20:52
  #2258
Medlem
Pretorian1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feuer
Får jag fråga, hade Zaida turen att få dö snabbt? Man kan ju hoppas. För ni som tittade på filmen, hur fort gick det? Hur många sekunder?

Det gick fort.

Ett skrik, en skottsalva, död.
Citera
2017-04-26, 20:54
  #2259
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretorian1
Det gick fort.

Ett skrik, en skottsalva, död.
Nej, så fort gick det inte. Hon rör sig efter skotten, flyttar bla läge på huvudet så att hon först har ansiktet synligt mot kameran, senare bortvänt.
Citera
2017-04-26, 20:56
  #2260
Medlem
Pretorian1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, så fort gick det inte. Hon rör sig efter skotten, flyttar bla läge på huvudet så att hon först har ansiktet synligt mot kameran, senare bortvänt.

Då tittade inte jag så noga då, kändes osmakligt. Men det är snart glömt.
Citera
2017-04-26, 20:58
  #2261
Medlem
Pretorian1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretorian1
Då tittade inte jag så noga då, kändes osmakligt. Men det är snart glömt.

Jag blir bara så jävla trött på skiten. Jag tänker inte hålla någon moralpredikan eller föreläsning. Men jag blir så jävla trött på myndigheter, organisationer och gud fan vet allt, så kallade experter. Det är faktiskt helt jävla makalöst vilken situation dom försatte sig själva i. HELT JÄVLA MAKALÖST.

Jag tänker inte kommentera resten av all skit jag läst idag heller, men packet får hållas då? Eller? Va?!
__________________
Senast redigerad av Pretorian1 2017-04-26 kl. 21:01.
Citera
2017-04-26, 20:59
  #2262
Medlem
Vilken skitkvalitet på filmen. Såg att hon kröp iväg och blev skjuten igen. Svårt att avgöra om hon var helt död när hon låg med öppen mun sen.
Citera
2017-04-26, 21:00
  #2263
Medlem
Fromlandss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport
Framför allt ska vi inte ge dem mat, pengar eller mediciner. Det förvärrar ju bara läget i Afrika med ännu mera negrer som fortfarande inte gör något vettigt utan bara förökar sig ännu mer uppe på våra gåvor.

Don't feed the trolls.
Det är inte problemet med ekonomiskt bistånd. Det stora problemet är att det är så korrumperat att det föder en kriminell industri där man slåss om våra pengar. Det bästa är om vi handlade med dem, då vore de tvugna att producera attraktiva produkter vilket kräver arbete och samarbete. Dock bör vi avvakta tills det är någorlunda demokratiskt först.
Antingen låta dem själva skapa sin nation vilket kommer att ta tid och vara fullt med lidande men de kommer dit så småningom likt alla andra nationer. Eller så går den vite mannen in och styr upp. Levnadsstandarden för alla kommer snabbt att bli bättre och landet blir snabbt civilicerat men till priset av icke demokratiskt styre där vita ser till att hålla makten - på sikt blir detta ohållbart och gerillor kommer att slåss. Idag försöker man något mellanting - bistånd och lallande med svårt korrupta och det går ju sådär.
Citera
2017-04-26, 21:02
  #2264
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, så fort gick det inte. Hon rör sig efter skotten, flyttar bla läge på huvudet så att hon först har ansiktet synligt mot kameran, senare bortvänt.

Sedan vet man nu inte länge båda nu fruktat för sina liv och vad som exakt sägs då i stunden eller tidigare. Detta lilla klassiska då sett utifrån svensk rättvisa om det nu var ett utdraget lidande berättigat till livstid eller säg 16 års fängelse. Inte som det nu möjligen kommer betyda något sett från rättvisan i Kongo. Men där kommer det väl också handla om vilka i sällskapet som nu trodde detta var något annat och om morden då var i en i stunden ingivelse eller planerat sedan start.
Citera
2017-04-26, 21:10
  #2265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spirou
Ja, ditt jävla mähä. Googla. Det är bekräftat i många stora internationella tidningar som t ex Guardian.
Googlat hade jag redan innan jag skrev mitt förra inlägg. Halshuggningen är inte officiellt bekräftad. Tidningar skriver det som säljer bäst. Källan till uppgiften om halshuggningen sägs vara en namgiven "regeringstjänsteman".
Citera
2017-04-26, 21:12
  #2266
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nja, i niggernas land så är det nästan kutym att halshugga kvinnor då de är rädda att om de enbart dödar dem så skall de, om ej decapitation, hennes vålnad/väsen/spöke komma tillbaks och leva fan i resten utav deras liv. Kommer inte ihåg vart jag läst detta och om det enkom var vita kvinnor detta gällde, eller blonda...


Nej, du har fått det lite om bakfoten.

Så här är det.
I delar av Afrika är tron på häxkonster, magi och trolldom utbredd.

Att hugga av huvudet kan bero på flera olika orsaker, det kan vara för att använda huvudet eller håret i diverse riter, tex för att få magiska krafter.

Andra anledningar till att huvudet avlägsnas från kroppen är om man misstänker att personen är häxa eller trollkarl, då halshuggs personen av säkerhetsskäl så att denne inte kommer tillbaka efter döden för att hämnas.
Citera
2017-04-26, 21:14
  #2267
Medlem
Star Witnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Vilken skitkvalitet på filmen. Såg att hon kröp iväg och blev skjuten igen. Svårt att avgöra om hon var helt död när hon låg med öppen mun sen.

Jo hon ligger och stönar och gurglar lite efter första salvan. Sen hänger sig filmen här hos mig, halvvägs in. Nåväl inget man vill sitta och detaljstudera ändå. Filmat med en potatis. Och tragiskt alltihop.
Citera
2017-04-26, 21:15
  #2268
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feuer
Får jag fråga, hade Zaida turen att få dö snabbt? Man kan ju hoppas. För ni som tittade på filmen, hur fort gick det? Hur många sekunder?
Filmen är av dålig kvalitet och jag förstår inte språket men de verkar inte ett dugg rädda i början medan de går och pratar. Sen sätter de sig på marken i ca 1 minut och anar kanske att allt inte står rätt till under de sista 30 sekunderna men situationen är ändå väldigt lugn. Amerikanen skjuts först, helt oväntat. Hon slänger sig upp och skjuts efter ca 1 sekund med flera skott i bröstkorgen eller ryggen ser det ut som. Några mindre rörelser med huvudet och armen syns under ca 35 sekunder innan hon är helt still liggande på sidan. Skulle tro att hon tappade medvetandet helt inom 10-20 sekunder från att det första skottet föll. Så jo, det kom oväntat och gick väldigt snabbt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback