Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-26, 21:17
  #2269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Bara för sakens skull (o baserat på filmen) : Jag tror att hon slapp detta. Börjar att tro att händelseförloppet har gått tämligen snabbt : Blivit stannade, fått bekräftat att de är "fiender".., sedan rånade.., och sist att de tappade livet.

Döden kom för henne och jänkaren snabbt och oväntat. Kanske..., att jänkaren lite anade oro i.o.m att han försöker ha igång en dialog med snubbarna runtomkring.

Att filmen har släppts kan vi bara spekulera om. Kan vara lika bra att man vill ta "cred", som att man önskar att vara avskräckande gentemot andra frivilliga på plats.

Myndigheterna behöver inte spela någon roll i detta.., det får ju en ev. utredning visa.
I informationen från Kongos myndigheter sades det att tre kroppar hade hittats i en grav. Det skulle ha varit Catalan, amerikanaren och en tolk. Filmen är ganska dålig men jag uppfattar inte att någon tolk finns med. Amerikanaren verkar prata med sina förmodade banemän utan tolk.
Citera
2017-04-26, 21:17
  #2270
Avstängd
ja detta är miljöpartiets och sjuklöverns drömsamhälle. lat rabiata afrikaner och araber ta över styret

hon har blod i ansiktet innan hon skjuts och är totalt undergiven dessutom barfota vilket tyder pa att hon nyttjats innan mordet, som sagt miljöpartiets drömsamhälle
Citera
2017-04-26, 21:22
  #2271
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Nej, du har fått det lite om bakfoten.

Så här är det.
I delar av Afrika är tron på häxkonster, magi och trolldom utbredd.

Att hugga av huvudet kan bero på flera olika orsaker, det kan vara för att använda huvudet eller håret i diverse riter, tex för att få magiska krafter.

Andra anledningar till att huvudet avlägsnas från kroppen är om man misstänker att personen är häxa eller trollkarl, då halshuggs personen av säkerhetsskäl så att denne inte kommer tillbaka efter döden för att hämnas.


Ja, då var jag inte helt fel ute, eller hur? Hur som haver - sjuka människor detta, detta kan vi vara överens om...

Citera
2017-04-26, 21:26
  #2272
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bimman
ja detta är miljöpartiets och sjuklöverns drömsamhälle. lat rabiata afrikaner och araber ta över styret

hon har blod i ansiktet innan hon skjuts och är totalt undergiven dessutom barfota vilket tyder pa att hon nyttjats innan mordet, som sagt miljöpartiets drömsamhälle

Båda är barfota, menar du att de våldtagit mannen också? Tror inte det, antagligen har de bara snott skorna.
Citera
2017-04-26, 21:29
  #2273
Avstängd
Feuers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Filmen är av dålig kvalitet och jag förstår inte språket men de verkar inte ett dugg rädda i början medan de går och pratar. Sen sätter de sig på marken i ca 1 minut och anar kanske att allt inte står rätt till under de sista 30 sekunderna men situationen är ändå väldigt lugn. Amerikanen skjuts först, helt oväntat. Hon slänger sig upp och skjuts efter ca 1 sekund med flera skott i bröstkorgen eller ryggen ser det ut som. Några mindre rörelser med huvudet och armen syns under ca 35 sekunder innan hon är helt still liggande på sidan. Skulle tro att hon tappade medvetandet helt inom 10-20 sekunder från att det första skottet föll. Så jo, det kom oväntat och gick väldigt snabbt.

Det kan ju vara nervryckningar typ.

Så tragiskt som det är så får man ändå vara glad över att hon inte gick ett mycket värre öde till mötes, med upprepade våldtäkter och utdragen tortyr.

Må hon vila i frid.
Citera
2017-04-26, 21:30
  #2274
Medlem
Tommy-Nilssons avatar
Pausa filmen på 1:54 min så syns det tydligt att hon har sår eller liknande i ansiktet. Hennes kroppsspråk är undergivet och vittnar om att absolut vet att hon är i ett prekärt läge.

När de blir ledda i början så tycker jag även att amerikanen beter sig väldigt ryckigt och nervöst. Zaida är dessutom barfota när hon blir skjuten vilket tyder på att ett och annat har skett innan filmen.
Citera
2017-04-26, 21:31
  #2275
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Star Witness
Jo hon ligger och stönar och gurglar lite efter första salvan. Sen hänger sig filmen här hos mig, halvvägs in. Nåväl inget man vill sitta och detaljstudera ändå. Filmat med en potatis. Och tragiskt alltihop.
Hon är säkerligen helt medvetslös då. Det är väldigt mycket blod på ryggen direkt efter de första skotten så kroppspulsådern är nog träffad och då tappar man medvetandet väldigt snabbt. Att kroppen reflexmässigt fortsätter att andas en stund är normalt. Har sett folk andas i flera minuter efter att hjärtat stannat.
Citera
2017-04-26, 21:36
  #2276
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommy-Nilsson
Pausa filmen på 1:54 min så syns det tydligt att hon har sår eller liknande i ansiktet. Hennes kroppsspråk är undergivet och vittnar om att absolut vet att hon är i ett prekärt läge.

När de blir ledda i början så tycker jag även att amerikanen beter sig väldigt ryckigt och nervöst. Zaida är dessutom barfota när hon blir skjuten vilket tyder på att ett och annat har skett innan filmen.

Du har en poäng här..., det hade jag missat. Förefaller som hon nog har fått en fysisk "reprimand".
Citera
2017-04-26, 21:36
  #2277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tommy-Nilsson
Pausa filmen på 1:54 min så syns det tydligt att hon har sår eller liknande i ansiktet. Hennes kroppsspråk är undergivet och vittnar om att absolut vet att hon är i ett prekärt läge.

När de blir ledda i början så tycker jag även att amerikanen beter sig väldigt ryckigt och nervöst. Zaida är dessutom barfota när hon blir skjuten vilket tyder på att ett och annat har skett innan filmen.

Inte alls, hade det varit ett övergrepp så hade de filmat det också och polisen hade hittat den filmen också.
Citera
2017-04-26, 21:36
  #2278
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommy-Nilsson
Pausa filmen på 1:54 min så syns det tydligt att hon har sår eller liknande i ansiktet. Hennes kroppsspråk är undergivet och vittnar om att absolut vet att hon är i ett prekärt läge.

När de blir ledda i början så tycker jag även att amerikanen beter sig väldigt ryckigt och nervöst. Zaida är dessutom barfota när hon blir skjuten vilket tyder på att ett och annat har skett innan filmen.
Är det inte bara filmen som är dålig? Jag tycker att kinden ser ganska ren ut några sekunder senare.
Citera
2017-04-26, 21:37
  #2279
Medlem
TheGlobalEmpires avatar
Tragiskt historia. Tyckte dom såg samlade och lugna ut just innan skotten avlossades. Vad fan hade hon där att göra egentligen? Jävla slappt hanterat av FN att låta två västerlänningar dra runt vind för våg i mörkaste Afrika utan säkerhetsfolk. Må förövarna brinna i helvetet. Frid över Zaidas minne.
Citera
2017-04-26, 21:40
  #2280
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gudrunsuper
Båda är barfota, menar du att de våldtagit mannen också? Tror inte det, antagligen har de bara snott skorna.


att de våldtagit kvinnan vet jag inte, 1.54 in i klippet sitter hon dock apatisk med blodigt ansikte barfota och tittar på de som har allas lika värde. Detta är inte hennes normaltillstånd i normaltillstånd agerar hon på detta vis https://www.youtube.com/watch?v=M1rPcF9Qbm0 hon diskuterade dock ej pa detta vis med alla likasvärdemänniskorna

dvs miljöpartiets drömsamhälle

hon ville i icke undergivet tillstand angripa problemen fran roten, och detta tänkte hon nog pa innan hon i blodigt ansikte barfota tittade upp pa allaslikavärdesmänniskorna
__________________
Senast redigerad av bimman 2017-04-26 kl. 21:43.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback