Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-27, 12:29
  #2377
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angestmannen
Men det där med skorna, vem fan går i djungeln barfota?

Det där är nog inte en "riktig" djungel utan mera stäpp/bush. Ett flertal av gärningsmännen är också utan skor. Jag kan tänka mig att de mördade plundrades på allt värdefullt som de bar på sig redan i ett tidigt stadium. Skorna gick säkert att sälja på en lokal marknad om gärningsmännen själva inte skulle bära dem.

F.ö studera foton av soldatlik från de båda världskrigen. Liken är oftast utan kängor/stövlar. De var ett praktiskt sätt för de överlevande att byta till sig ett par nyare på det sättet.
Citera
2017-04-27, 12:31
  #2378
Avstängd
Feuers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Möjligt. Men har du belägg för att det beror på att hon rotade runt? I mitt scenario så skapas ett motiv oavsett belägg för runt rotning. Det är lite orsak, ->konstgjord orsak, verkan på mitt alternativ.

Vem har huvudet. Det är där bevisen finns. Gissar jag rätt så finns det fler huvuden på den väggen.

det skulle visserligen inte förvåna mig om du har rätt. Dessa herrar tror på häxor 2017, så visst skulle de kunna mörda en kvinna för en sån orsak. Men med tanke på att hon utredde både massmord och guldsmuggling så är det rimligare och troligare att det har något med motivet att göra enligt mig.
Hyser dock inga förhoppningar om att utredningen leder till något.
Citera
2017-04-27, 12:38
  #2379
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feuer
det skulle visserligen inte förvåna mig om du har rätt. Dessa herrar tror på häxor 2017, så visst skulle de kunna mörda en kvinna för en sån orsak. Men med tanke på att hon utredde både massmord och guldsmuggling så är det rimligare och troligare att det har något med motivet att göra enligt mig.
Hyser dock inga förhoppningar om att utredningen leder till något.

Det finns en del kristna i området, även soldater. Dessa har en synd att bekänna om det är som jag tror. Med hjälp av de kristna kanske det går att få lite information med tiden, men det är som du säger, mycket osannolikt att vi kan storma en Afrikansk furstes hem och hitta uppstoppade huvuden på källarväggarna. Även om det inte är helt otroligt.

Med Afrikansk furste menas även möjligen guldsmuggel furstar och massmord-furstar. Att Z utredde sådana saker gör det ännu mer troligt att hon faktiskt kom i kontakt med dessa Herrar.

Hursomhelst, huvudet är värt väldigt mycket pengar, och har fått nästan magisk status. Många av Z's fiender, även i Sverige, skulle betala miljonbelopp för att få tag i det och sätta upp på väggen.
__________________
Senast redigerad av ModerRota 2017-04-27 kl. 12:41.
Citera
2017-04-27, 12:45
  #2380
Medlem
Tror inte hon blivigt våldtagen. Tror vad folk ser som skada i ansiktet på Zaida är en artefakt från att filmen blivigt kompremerad mer än en gång vilket kan ge dåliga pixlar.

Anledningen till att hon och inte killen blir halshuggen kan vara att de skjuter killen i huvudet och i och med det förstör "troféen".

I filmen skjuts först killen sedan Zaida. Kameran är efter det riktad mot marken och man ser att killens fötter rör på sig. Varvid två skott till kommer, när kameran sedan panorerar är han blir han blodigare o blodigare i ansiktet. Troligtvis från huvudskott.

Det hela känns slarvigt genomfört och inte organiserat, som om de bestämt sig att om de får chansen kommer de skjuta antingen dessa specifikt eller första bästa FN-arbetare de kan. De praktiska har de inte planerat vilket gör att offeren inte känner sig hotade då inte ens gärningsmännen riktigt vet vad de håller på med.

Eftersom det inte är planerat kommer någon på i efterhand att de kan tjäna pengar på huvudet alternativt att gärningsmännen hoppas på en belöning men eftersom filmen är av så kass kvalité blir de tillbaka-skickade för att hämta bevis varvid halshuggningen sker.
__________________
Senast redigerad av Trust 2017-04-27 kl. 12:53.
Citera
2017-04-27, 12:46
  #2381
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gudrunsuper
Antagligen så måste man ställa ner upplösningen till 640*480 i upplösning för det här är inspelat med en telefon som är skitgammal.

Går inte att sitta med högupplöst och vänta sig 4k upplösning.

Har inte provat själv dock.

Den är inspelad i 240x322, närmsta skärmupplösning blir 240x320
Citera
2017-04-27, 12:55
  #2382
Avstängd
Feuers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Det finns en del kristna i området, även soldater. Dessa har en synd att bekänna om det är som jag tror. Med hjälp av de kristna kanske det går att få lite information med tiden, men det är som du säger, mycket osannolikt att vi kan storma en Afrikansk furstes hem och hitta uppstoppade huvuden på källarväggarna. Även om det inte är helt otroligt.

Med Afrikansk furste menas även möjligen guldsmuggel furstar och massmord-furstar. Att Z utredde sådana saker gör det ännu mer troligt att hon faktiskt kom i kontakt med dessa Herrar.

Hursomhelst, huvudet är värt väldigt mycket pengar, och har fått nästan magisk status. Många av Z's fiender, även i Sverige, skulle betala miljonbelopp för att få tag i det och sätta upp på väggen.

Det låter verkligen som i en parodisk skräckfilm
Ja vi får väl se. Så bisarrt alltihop.
Citera
2017-04-27, 12:58
  #2383
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skunken666
Den är inspelad i 240x322, närmsta skärmupplösning blir 240x320

Eller också uppsnappad från strömmen när någon skickat den över 2G, vilket ger en komprimerad miniatyrversion anpassad för 2G. Vad jag läst tidigare i tråden finns inte 3G i Kongo, bara 2G. Det är förmodligen inte en film tagen från den aktuella mobiltelefonen, utan en uppsnappad signal via UN's underrättelsetjänst (som förmodligen har kontroll över allt tekniskt i Afrika på ett eller annat sätt).

Det kan vara Z's egen mobiltelefon som använts vid filmandet exempelvis. Kanske Z själv som varit "snäll" och visat hur man spelar in film, eftersom hon visste att nu skulle de dö. Hon var inte dum, det lilla naiva blåögda halvsvenska flickebarnet.
Citera
2017-04-27, 12:59
  #2384
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feuer
Det låter verkligen som i en parodisk skräckfilm
Ja vi får väl se. Så bisarrt alltihop.

Det är mycket värre. Det är på riktigt.
Citera
2017-04-27, 13:03
  #2385
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Möjligt. Men har du belägg för att det beror på att hon rotade runt? I mitt scenario så skapas ett motiv oavsett belägg för runt rotning. Det är lite orsak, ->konstgjord orsak, verkan på mitt alternativ.

Vem har huvudet. Det är där bevisen finns. Gissar jag rätt så finns det fler huvuden på den väggen.

Är huvudet borta?

Eller var det mer en liknelse?
Citera
2017-04-27, 13:05
  #2386
Avstängd
Feuers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Är huvudet borta?

Eller var det mer en liknelse?

Huvudet uppges vara borta. I Kongo är det någon slags trofé.
Citera
2017-04-27, 13:07
  #2387
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feuer
Huvudet uppges vara borta. I Kongo är det någon slags trofé.

Fy fan. Hur identifierar man då kroppen? Tatueringar? Fingeravtryck (då måste de ju tagits innan)?
Citera
2017-04-27, 13:12
  #2388
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Eller också uppsnappad från strömmen när någon skickat den över 2G, vilket ger en komprimerad miniatyrversion anpassad för 2G. Vad jag läst tidigare i tråden finns inte 3G i Kongo, bara 2G. Det är förmodligen inte en film tagen från den aktuella mobiltelefonen, utan en uppsnappad signal via UN's underrättelsetjänst (som förmodligen har kontroll över allt tekniskt i Afrika på ett eller annat sätt).


Är nog faktiskt inte helt omöjligt att det är så, skall kolla med min kontakt på "den enda svenska myndigheten som faktiskt lyssnar på dig"...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback