2017-04-26, 19:25
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Våldta hennes lik? nja... däremot att de hugger huvudet av henne och sända ett budskap till andra grupper och väst, mja mkt troligt.

För tänk nu att denna video kanske ej var tänkt för media/allmänheten... så de kanske ville att folk skulle tro att hon just blev våldtagen och sedan halshuggen levande.

Nja, i niggernas land så är det nästan kutym att halshugga kvinnor då de är rädda att om de enbart dödar dem så skall de, om ej decapitation, hennes vålnad/väsen/spöke komma tillbaks och leva fan i resten utav deras liv. Kommer inte ihåg vart jag läst detta och om det enkom var vita kvinnor detta gällde, eller blonda...

Citera
2017-04-26, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nja, i niggernas land så är det nästan kutym att halshugga kvinnor då de är rädda att om de enbart dödar dem så skall de, om ej decapitation, hennes vålnad/väsen/spöke komma tillbaks och leva fan i resten utav deras liv. Kommer inte ihåg vart jag läst detta och om det enkom var vita kvinnor detta gällde, eller blonda...

kanske ligger sanning däri, speciellt då de dödar albinos för deras blod...
men som sagt, vet ej om du kan dra alla afrikaner över samma kam, tror länderna skiljer sig åt rejält.
Både min farsa och farfar har besök afrika- hade inga problem övberhuvudtaget där- enligt dem.
Citera
2017-04-26, 19:28
Medlem
Man ser på henne att hon är livrädd
Citera
2017-04-26, 19:30
Medlem
Känns som ett beställningsjobb. Bristen på nervositet från offren ger intryck att de tror att de skall bli rånade eftersom folk som oftast är ute efter pengar.
Tyvärr för offren har mördarna redan fått betalt.

Halshuggningen av Zaida beror eventuellt på att de ville använda huvud till någon häxkonst eller beställaren av mordet ville förnedra Zaida ytterligare. Antingen för han lacka ur på henne när hon kommer o sabbar beställarens inkomst eller han bara lacka till för att hon som kvinna tror sig kunna diktera något över någon annan. Alternativt att de har som kultur-yttring att skända motståndarens kvinnor.
Citera
2017-04-26, 19:34
Medlem
De kan ju ha sagt till henne "var lugn, vi väntar på en lösenssumma ifrån er regering" (vilket vänstern hade betalat, oavsett summan) och sedan pangar de henne när hon minst anar.
Citera
2017-04-26, 19:34
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
men som sagt, vet ej om du kan dra alla afrikaner över samma kam, tror länderna skiljer sig åt rejält.
Både min farsa och farfar har besök afrika- hade inga problem övberhuvudtaget där- enligt dem.

Men de var män... Nej, alla negrer har säkerligen inte dessa vidskepelser, men mången har det. De har ju förutom våra två exempel även penetrerat babys/nyfödda för att de tror detta botar dem från HIV/AIDS...
Citera
2017-04-26, 19:37
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Nej, jag rekommenderar verkligen inte varken anhöriga eller vänner till Zaida & Sharp att läsa den här tråden.
Vem påstår egentligen att dessa sitter och läser detta ?
Ja hoppas ju inte det iallafall, sorgen efter de saknade är väl tillräckligt nog.

Ja man kan väl hoppas men det går ju inte att styra över vilka som läser det här vare sig nu eller i framtiden.

Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Jag tycker att du ska lägga upp en hederstråd istället där hennes goda sidor istället får rätt belysning.
Nej, sorry jag kände inte henne, så det vore ju bara dumt om jag skulle lägga upp en sådan tråd.

Nej, jag har ingen som helst anledning att lägga upp någon hederstråd. Det vore hyckleri då jag utgår från att jag står väldigt långt från hennes politik och inte har någon som helst koppling till henne. Zaida har inte betytt något för mig men det hindrar mig inte från att reagera på den okänslighet och brist på medmänsklighet som många visar upp här på fb.

Tack för ditt svar DrSvenne, uppskattas att du reflekterade över min reaktion.
Over and out.
Citera
2017-04-26, 19:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede

Läste också om det. Kvinnor och barn då. Läste om en mamma som hittade sina tre barn halshuggna och där GM hade tagit med sig huvudena då för att barnen var häxor och huvudena var som skydd mot ondskan... Det är liksom en sjuk blandning mellan utom religioner som kristendom och islam som nu den inhemska. Att nu Zaida faktiskt skrev på witches på sin FB kan ju möjligen spelat in där tyvärr.
Citera
2017-04-26, 19:42
Medlem
Zilvio, Svensk media och regeringen har inga problem med att sprida döda asylbarn och döda asylsökande.

Varför ska samma media och regeringen bli förbannade när afrikanska regeringen i Kongo sprider en video på en död svenska?

Jag vill inte se palestinska döda barn, jag vill inte se en död syriansk pojke på stranden eller syrianer som sprattlar till döds av kemiska vapen - men politiker och massmedia har ett agenda, det vet du med.

Glömde även tillägga: detta är Kongos regeringen som sprider videon, så vad är problemet? Är ju inte flashback eller liknande.
Senast redigerad av quezen 2017-04-26 kl. 19:45.
Citera
2017-04-26, 19:46
Medlem
Tänk att den här tråden har blivit så extremt stor, det är nästan otroligt.
"Ger man sig ut i faran så kan man förgås i faran", ett ordspråk Zaida skulle lyssnat till.
Citera
2017-04-26, 19:47
Medlem
Zloths avatar
Citat:

Givetvis finns det bra negrer.

Det finns också katter som inte gillar grädde.

Jag tycker vi västerlänningar bör ge fan i Afrika och låta negrerna sköta sig själva. Vi gör det bara värre när vi åker dit.
Citera
2017-04-26, 19:50
Medlem
SituationReports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Givetvis finns det bra negrer.

Det finns också katter som inte gillar grädde.

Jag tycker vi västerlänningar bör ge fan i Afrika och låta negrerna sköta sig själva. Vi gör det bara värre när vi åker dit.

Framför allt ska vi inte ge dem mat, pengar eller mediciner. Det förvärrar ju bara läget i Afrika med ännu mera negrer som fortfarande inte gör något vettigt utan bara förökar sig ännu mer uppe på våra gåvor.

Don't feed the trolls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in