2017-04-21, 22:23
Medlem
carlpetersen73s avatar
Det är över. Dels skadan och längden på rehab, men också åldern och det faktum att han redan tittat in i nya rum i och med sin business.
Citera
2017-04-21, 22:30
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Handlar inte om det..Zlatans hela profil och aura som spelare går ut på att vara i centrum..När han är tillbaks vill han spela och vara offensiv nyckelspelare. Punkt. Han är snart 36..har knappast tid att försöka kanske komma "på banan" igen.
Jag missade den delen av resonemanget och tänkte bara på det ekonomiska. Det kan vara du har rätt. Men jag hoppas han blir kvar i United, om än med en mindre framträdande roll.
Citera
2017-04-21, 22:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är svårt att inte se detta som en möjligthet att detta är slutet(då under förutsättningen att det är en allvarlig skada såklart).
Men detta måste nog få Zlatanhatarna att bli galna, då de sagt hela tiden han är kass och så slutar han på topp.
Det kommer svida rejält,
Tvärtom. Jag är en av dessa Zlatanhatare och jag har alltid hatat Zlatan som person. Jag har hatat den ikon han har blivit för multikultikramarna men jag kan inte förneka hans yrkesskicklighet. Jag sa alltid att Zlatan egentligen inte bevisat någonting eftersom han aldrig har spelat i England, men jag blev tillrättavisad. Han har inte dominerat, men han har hållit jämna steg med superstjärnor tio år yngre än honom själv. Det måste man inte bara respektera, man måste också lyfta på hatten.

Om detta blir det sista han gör i sin karriär är det svårt att inte göra annat än att salutera honom för a job well done.
Citera
2017-04-21, 22:37
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Zlatan var inte bra mot Italien 2004. Anonym i 82 minuter (förutom när han brände ett jätteläge som uppstod efter en Ljungbergklack) tills han klackade in 1-1.
Ja jag minns inte riktigt hur det såg ut mer än målen. Han var väl häftigt markerad men kämpade flitigt och lyckades till slut göra ett otroligt viktigt mål. Olika hur man värderar insatser också.

Kan inte komma på några briljanta mästerskapsinsatser av honom, men ska man välja den bästa är det väl troligtvis en av matcherna han gjort mål i.
Citera
2017-04-21, 22:42
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Tvärtom. Jag är en av dessa Zlatanhatare och jag har alltid hatat Zlatan som person. Jag har hatat den ikon han har blivit för multikultikramarna men jag kan inte förneka hans yrkesskicklighet. Jag sa alltid att Zlatan egentligen inte bevisat någonting eftersom han aldrig har spelat i England, men jag blev tillrättavisad. Han har inte dominerat, men han har hållit jämna steg med superstjärnor tio år yngre än honom själv. Det måste man inte bara respektera, man måste också lyfta på hatten.

Om detta blir det sista han gör i sin karriär är det svårt att inte göra annat än att salutera honom för a job well done.
Jag kan inte svara för några multikramare, de får ta sitt ansvar.
Men hur kan man hata Zlatan för andra beter sig som idioter?
Det saknas logik där.

Men nu verkar det som det är bekräftat att det är ett korsband som är av.
Så frågan är ens om motivationen kommer finnas kvar och komma tillbaka.
Dock är det en galen karriär han har haft, och synd det blir detta slutet.
Men bättre än det slutet Brolin "valde", det var riktigt tragiskt.
Citera
2017-04-21, 22:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Det är över. Dels skadan och längden på rehab, men också åldern och det faktum att han redan tittat in i nya rum i och med sin business.
Åldern kan ju även göra så att läketiden blir längre än tänkt, vilket gör det än mer troligt att det är slut.
Samtidigt är han en tjurskalle, så vem vet och med Zlatan kan man aldrig veta.
Citera
2017-04-21, 22:49
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Men bättre än det slutet Brolin "valde", det var riktigt tragiskt.
Zlatan är helt annorlunda som person jämfört med Brolin. Zlatan har alltid varit professionell ändå ut i fingerspetsarna.

Älskar Brolin för hans landslagsinsatser 1990-1994, men hans tid i England präglades mycket utav en usel attityd. Han låter fortfarande som en bäbis när han 20 år senare pratar om tiden i Leeds.
Citera
2017-04-21, 22:50
Avslutad
Citat:
Jag kan inte svara för några multikramare, de får ta sitt ansvar.
Men hur kan man hata Zlatan för andra beter sig som idioter?
Det saknas logik där.
Nämen, det är hela det där paketet med stöddig blatte som har attityd plus en enad vänsterliberal press som suger hans kuk vid varje givet tillfälle. För så har det varit. Zlatan har använts som exempel för att motivera en fortsatt huvudlös massinvandring. Zlatan och kebaben.

Men som sagt, vad andra sätter honom i för sammanhang tar inte ifrån honom hans gärning.

Citat:
Zlatan är helt annorlunda som person jämfört med Brolin. Zlatan har alltid varit professionell ändå ut i fingerspetsarna.

Älskar Brolin för hans landslagsinsatser 1990-1994, men hans tid i England präglades mycket utav en usel attityd. Han låter fortfarande som en bäbis när han 20 år senare pratar om tiden i Leeds.
Jag måste hålla med här. Tiden i Leeds och problemen med tränaren Wilkinson som renderade storstjärnan speltid med U21-laget bär alla kännetecken hos ett sandlådebråk. Det var två egon, där det ena hade makt och det andra inte hade det. När han sedan "kom tillbaka" i Crystal Palace var han redan slut sedan länge. Han spelar i ett skitlag och inget stämmer. Brolin var inte ett proffs och han hade inte kontroll, vilket hans skenande vikt under senare år tydligt bevisar.
Senast redigerad av Saccard 2017-04-21 kl. 22:54.
Citera
2017-04-21, 22:52
Medlem
Varför är det så synd att det här blir slutet på Zlatans karriär? Mer tragiskt med t.ex. Steven Gerrard som försökte komma tillbaka i Liverpool igen efter att ha slutat och när han definitivt inte höll måttet.

Zlatan kan nu med gott samvete lämna fotbollen när han nästan är på topp.
Citera
2017-04-21, 22:58
Medlem
klybans avatar
Citat:

Jo, det vet jag.

Efter Brolins fick sin skada, så återfick han aldrig det sug att spela boll.
Och visst är attityd en del här.
Jag personligen ser det mest som att motivationen aldrig kom tillbaka.
Och rätt otroligt att England slängde ut han snabbt, då han var en katastrof.
Citera
2017-04-21, 22:59
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Varför är det så synd att det här blir slutet på Zlatans karriär? Mer tragiskt med t.ex. Steven Gerrard som försökte komma tillbaka i Liverpool igen efter att ha slutat och när han definitivt inte höll måttet.
Zlatan har alltid pratat om att sluta på topp samt på sina egna vilkor. Att sluta i och med en knäskada är inte att sluta på sina egna villkor.
Citera
2017-04-21, 23:02
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Nämen, det är hela det där paketet med stöddig blatte som har attityd plus en enad vänsterliberal press som suger hans kuk vid varje givet tillfälle. För så har det varit. Zlatan har använts som exempel för att motivera en fortsatt huvudlös massinvandring. Zlatan och kebaben.

Men som sagt, vad andra sätter honom i för sammanhang tar inte ifrån honom hans gärning.

Jag måste hålla med här. Tiden i Leeds och problemen med tränaren Wilkinson som renderade storstjärnan speltid med U21-laget bär alla kännetecken hos ett sandlådebråk. Det var två egon, där det ena hade makt och det andra inte hade det. När han sedan "kom tillbaka" i Crystal Palace var han redan slut sedan länge. Han spelar i ett skitlag och inget stämmer. Brolin var inte ett proffs och han hade inte kontroll, vilket hans skenande vikt under senare år tydligt bevisar.
Jag lämnar politik utanför fotbollen, och upplever inte Zlatan som det allra minsta politisk i sin yrkesroll.
Därför tycker jag det låter konstigt.
Men jag förstår såklart vart det kommer ifrån.

Men det blir lite som min fiendes vän, måste vara min fiende.
Brolin fick sin skada och kom aldrig tillbaka, och givetvis var det annan skit också.
Men som fotbollsspelare så försvann motivationen till 100% efter skadan.
Sen började Brolin gilla titta längre och längre ned i glaset, och det gjorde knappast saken bättre.

Jag inbillar mig att Zlatan slutar om han känner motivationen försvinner.
Men det återstår ju givetvis att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in