Citat:
Ursprungligen postat av
Saccard
Nämen, det är hela det där paketet med stöddig blatte som har attityd plus en enad vänsterliberal press som suger hans kuk vid varje givet tillfälle. För så har det varit. Zlatan har använts som exempel för att motivera en fortsatt huvudlös massinvandring. Zlatan och kebaben.
Men som sagt, vad andra sätter honom i för sammanhang tar inte ifrån honom hans gärning.
Jag måste hålla med här. Tiden i Leeds och problemen med tränaren Wilkinson som renderade storstjärnan speltid med U21-laget bär alla kännetecken hos ett sandlådebråk. Det var två egon, där det ena hade makt och det andra inte hade det. När han sedan "kom tillbaka" i Crystal Palace var han redan slut sedan länge. Han spelar i ett skitlag och inget stämmer. Brolin var inte ett proffs och han hade inte kontroll, vilket hans skenande vikt under senare år tydligt bevisar.
Jag lämnar politik utanför fotbollen, och upplever inte Zlatan som det allra minsta politisk i sin yrkesroll.
Därför tycker jag det låter konstigt.
Men jag förstår såklart vart det kommer ifrån.
Men det blir lite som min fiendes vän, måste vara min fiende.
Brolin fick sin skada och kom aldrig tillbaka, och givetvis var det annan skit också.
Men som fotbollsspelare så försvann motivationen till 100% efter skadan.
Sen började Brolin gilla titta längre och längre ned i glaset, och det gjorde knappast saken bättre.
Jag inbillar mig att Zlatan slutar om han känner motivationen försvinner.
Men det återstår ju givetvis att se.