Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Det är han definitivt, men det där med träben hör inte dit, han passade ganska dåligt i Barcelona också, dessutom har inte Hamrén bytt ut överdrivet många spelare. Han verkar känna lite mer glädje hittills under Hamrén, men han hade som sagt ett eget ansvar under Lagerbäck också, jag nöjer mig inte med sådana tama ursäkter som anspelar på tränaren, spelar man i landslaget ska man göra sitt bästa för att göra sig förtjänt av platsen och Zlatan är tillräckligt bra för att lyckas med det i ett svenskt landslag oavsett vad tränaren vill att han ska göra. Sett till helheten tycker jag ändå att han gjorde bra ifrån sig i landslaget även under Lagerbäck
Ang Barcelona så passade han ju inte pga att laget redan är rätt kompletta i alla sina positioner, därav fick han den rollen som han passar sämst i..detta borde dom ha insett innan dom köpte honom. Hade dom ändrat sitt spel så hade Zlatan kunnat lyfta laget precis som han gjort med Inter, men det hade dock betytt att dom behövt begränsa andra spelare och därmed hade dom inte blivit bättre som lag av detta. Så Zlatan var ett menlöst köp, det vore förmodligen även CR och Drogba osv..blir kaka på kaka liksom (kaka inte Kaká)
Sen om Zlatan alltid gav allt i landslaget under Lagerbäck eller inte är ganska svårt att avgöra, finner man ingen harmoni så kan man se rätt håglös ut även om man ger allt i sin disharmoni så att säga. Menar tom en spelare som Gerrard kan se jävligt loj ut i Liverpool när det går tungt för laget, och det är svårt att hitta spelare som är mer lojala egentligen. Men att Zlatan bojkottade landslaget ett tag är ju ett bevis för att han inte riktigt hade viljan och/eller orken att ge allt alla gånger