2017-04-21, 14:35
Medlem
EnLitenFryss avatar
Med TOTW pack som MM reward så är det helt plötsligt hett igen.

Jag spanar mot nästa helg och ser följande matcher som potentiella:

Old firm
Derbi Barceloni
NLD
Derby della capitale
Main Moscow Derby

Någon som har fler förslag?

PS: Om du stör dig på att jag inte skriver ut lagnamnen och inte orkar googla, det är just därför jag inte skriver ut dem...
Citera
2017-04-21, 14:36
Medlem
Hur vet man vilka matcher som kommer klassas som "nyckelmatcher"? Eller det kanske man inte vet. När annonseras dessa nyckelmatcher? Är det vid olika tidpunkter per vecka eller är det alltid samma tid?
Citera
2017-04-21, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Old firm
Derbi Barceloni
NLD
Derby della capitale
Main Moscow Derby

PS: Om du stör dig på att jag inte skriver ut lagnamnen och inte orkar googla, det är just därför jag inte skriver ut dem...

Göttit att det är möjligt att göra coins på detta igen Lika bra att börja fylla på inför alla kommande derbyn under våren direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKnug
Hur vet man vilka matcher som kommer klassas som "nyckelmatcher"? Eller det kanske man inte vet. När annonseras dessa nyckelmatcher? Är det vid olika tidpunkter per vecka eller är det alltid samma tid?

Det vet man aldrig. Oftast är det heta derbyn, rivalmöten eller toppmöten. Händer ibland att det blivit något heelt random match. MM brukar oftast släppas torsdagar klockan 19, ibland fredag 19. När det har varit europamatch-veckor har det kommer en extra MM som släppts på måndagar kl 19.

Följde detta extremt noga de första månaderna och hade stenkoll på nästan alla möjliga matcher som skulle komma. Köpte då även in ett stort antal till transferlistan av alla lag. Gjorde riktigt goa pengar på detta i början av FIFA17. Då var kraven mycket hårdare och man kunde lätt tjäna 100-200k på MM då. Sedan lättade EA på kraven och priserna stack inte iväg så mycket som de gjorde i början.

Nu iochmed TOTW-pack som belöning så har priserna stuckit iväg igen. Så dags att sätta sig in i detta ordentligt igen
Citera
2017-04-21, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Göttit att det är möjligt att göra coins på detta igen Lika bra att börja fylla på inför alla kommande derbyn under våren direkt.

Det vet man aldrig. Oftast är det heta derbyn, rivalmöten eller toppmöten. Händer ibland att det blivit något heelt random match. MM brukar oftast släppas torsdagar klockan 19, ibland fredag 19. När det har varit europamatch-veckor har det kommer en extra MM som släppts på måndagar kl 19.

Följde detta extremt noga de första månaderna och hade stenkoll på nästan alla möjliga matcher som skulle komma. Köpte då även in ett stort antal till transferlistan av alla lag. Gjorde riktigt goa pengar på detta i början av FIFA17. Då var kraven mycket hårdare och man kunde lätt tjäna 100-200k på MM då. Sedan lättade EA på kraven och priserna stack inte iväg så mycket som de gjorde i början.

Nu iochmed TOTW-pack som belöning så har priserna stuckit iväg igen. Så dags att sätta sig in i detta ordentligt igen
Okej tack! Ja, jävlar vad priserna drar iväg på vissa spelare. Känns ju lite halvroligt att slänga iväg 5-6 tusen på en jävla bronsspelare...
Vilka positioner är bäst att investera i om det tex är en match som är ganska given att den kommer bli en nyckelmatch? Är det högerback alternativt vänsterback eller?
Citera
2017-04-21, 15:04
Medlem
Någon som hunnit testa TIF Yannick Carrasco? Funderar på att byta ut Neymar mot honom för att testa något nytt. Ser ju göttit ut och halva priset jämfört med Neymar. Vet att det rådit väldigt delade meningar med hans tidigare kort. Vissa har älskat det medan vissa pratat om att det varit bland de sämsta dem testat.

Citat:
Okej tack! Ja, jävlar vad priserna drar iväg på vissa spelare. Känns ju lite halvroligt att slänga iväg 5-6 tusen på en jävla bronsspelare...
Vilka positioner är bäst att investera i om det tex är en match som är ganska given att den kommer bli en nyckelmatch? Är det högerback alternativt vänsterback eller?

Om det blir en formation med 4-backslinje så drar ofta ytterbackarnas priser upp mycket då det oftast inte finns så mycket alternativ. Det händer att det kommer formationer med 3-backslinje och det inte behövs några LB och RB. Ibland formationer utan yttrar, det varierar. Oftast så brukar de centrala positionerna vara säkra att investera i då dem alltid behövs (förutom i något enstaka fall där det kom MM där CB och CM var låsta och inte behövdes för att lösa den, behövdes bara 6-7 spelare. Men det var längesen det blev en sån grej).

Ja det är sjukt att behöva lägga såna pengar. Rätt galet ibland när man har sålt EN enstaka spelare för 8-9k där belöningen är ett paket för 5k...
Citera
2017-04-21, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Old firm
Derbi Barceloni
NLD
Derby della capitale
Main Moscow Derby

Ja det låter troligt. Jag kommer nog även köpa upp spelare i Manchester City och United, inför Manchester-derbyt den 27!
Citera
2017-04-21, 15:50
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ja det låter troligt. Jag kommer nog även köpa upp spelare i Manchester City och United, inför Manchester-derbyt den 27!

Den är lite tveksam IMO. Matchen är på en torsdag... men visst, den kan komma. Tyvärr ligger United-spelarna lite högt än på Xbox, men jag ska också köpa när det svalnar lite. Kanske söndag-måndag.
Citera
2017-04-21, 18:24
Medlem
Team of the Knockouts kommer ut kl19, recordbreaker Ronaldo, Zlatan, Dybala, Auba, Laca, Chiellini och massa mer. Vet ej om man ska öppna packsen som man sparar för TOTS nu....
Citera
2017-04-21, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FIFAjaha
Team of the Knockouts kommer ut kl19, recordbreaker Ronaldo, Zlatan, Dybala, Auba, Laca, Chiellini och massa mer. Vet ej om man ska öppna packsen som man sparar för TOTS nu....

sjukt många intressanta spelare
Citera
2017-04-21, 18:47
Medlem
http://www.futhead.com/17/totw/totks/
Citera
2017-04-21, 19:05
Medlem
Hmmm... nu kliar de ju lite i fingrarna. Sitter på 23 goa paket innestående som skall sparas till TOTS. Många fina spelare i TOTKS. Visserligen bara två jag skulle få in i mina byggen men många lär va svindyra av dem... What to dooo

Edit. Nu kommer ju detta trycka ner priserna på TOTW ytterligare kan jag tänka mig! Snipa till mig TIF Carrasco för 20k under lägsta bin för en timme sen. Men i och med detta så gick han snabbt ner på samma summa som jag snipa för. Lär väl gå ner ännu mer nu
Senast redigerad av grahnen 2017-04-21 kl. 19:11.
Citera
2017-04-21, 19:15
Medlem
Citat:

Vad är MM? Man of the match? Och om man köper spelare från exempelvis United, varför skulle de stiga i pris om det kommer ett motm-kort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in