Tog mig till final i DKT igår kväll, men väntade med att lira finalen. Körde den nu på morgonen. Efter att ha fyllt bänken med brons får mitt BPL-lag möta detta:
https://www.futbin.com/17/squad/4832250
Nånstans i bakhuvudet börjar jag räkna hem segern när jag ser det laget. Ett lag för 20k mot mitt monsterlag? Inte ens det bästa laget 20k kan köpa, tänkte jag... Ragnar fucking Klavan och Espinosa mot FIF Hazard, POTM Son och OTW Mane? Goda möjligheter till seger. Jag vet, så ska man verkligen inte tänka - men det hjälps inte, den känslan smyger sig på. Hur mycket jag än försöker att inte underskatta blir det ju så, är det så för er med?
Vad händer? 0-2 i röven efter 25 minuter. Inget speciellt, bara tur med studsen efter brytningar, Vardy får frilägen och 0-2. Känner ändå att han jag möter inte är något speciellt (marginellt bättre spelare än vad han har lag), så jag eldar på offensiven lite. Får 1-2 precis före halvtid, 2-2 i 55:e... sen dyker Hector Bellerin upp för mig i straffområdet och stöter in 3-2 i 75:e. Hjärtat utanpå tröjan, dunkade som fan. La om till 4-1-2-1-2(2) för att fylla mitten av planen med kroppar, men innan jag hinner göra det får jag spela 5 minuter med "you dont have access to pause right now" mitt på skärmen för att jag försökte pausa när jag trodde att jag var sist på bollen. Han lyckas skapa ett guldläge pga momentum men bränner det och jag rider ut stormen. 3-2 mot en spelare jag under normala omständigheter skulle spöat med typ 5-1. Vilken pärs!
Bara skit i TOTS-packet såklart, även i SBC-packet - men nu ska alla de korten in i SBC grindern, så får vi se om det dyker upp något trevligt efter det. Fy fan vad skönt!