2017-04-18, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Han känns inte lika trygg med sig själv som andra ledare genom historian, lär nog sjunga fint till de som tar honom.

Obama is my brother.

Glädjen man kommer känna den dag de plockar honom Får bara hoppas han tas tillfånga levande så han inte kommer under med att dö i strid.

SAA utökar bufferten runt T4

Army captured Abu Qilla Dam northwest of T4 east homs

https://twitter.com/watanisy/status/854373363812372480

Västra Aleppo ser aktivitet idag med:

At the same time #Assad forces are attacking locations at the mountain near of SheikhAqil W #Aleppo.
#A24

https://twitter.com/24Aleppo/status/854366463171457024
Citera
2017-04-18, 21:16
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
För många gånger vid detta laget :/

Han är nog i rörelse konstant, tänk själv att ha specialstyrkor ifrån flera länder konstant jagandes efter en. Måste vara ett hektiskt liv, får hoppas det tär enormt på honom
Finns det någon känd info öht vart han befinner sig?
Han borde väl med lätthet kunna sitta och styra från Saudi eller Qatar utan några större risker.
Citera
2017-04-18, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Finns det någon känd info öht vart han befinner sig?
Han borde väl med lätthet kunna sitta och styra från Saudi eller Qatar utan några större risker.

Han är med 99% säkerhet i Syrien/Irak, frågan är om han hann lämna Mosul innan den blev helt innestängd.

Som jag ser det finns det 3 möjligheter:
- Kvar i MOsul
- Fast i området runt Tal Afar
- Lyckades lämna innan Tal Afar omringades och befinner sig nu längs gränsen Irak / Syrien

Min amatörgissning givetvis
Citera
2017-04-18, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Han är med 99% säkerhet i Syrien/Irak, frågan är om han hann lämna Mosul innan den blev helt innestängd.

Som jag ser det finns det 3 möjligheter:
- Kvar i MOsul
- Fast i området runt Tal Afar
- Lyckades lämna innan Tal Afar omringades och befinner sig nu längs gränsen Irak / Syrien

Min amatörgissning givetvis

Var han inte en helt vanlig snubbe från gatan som tog på sig svart mantel och hatt samt utropa sig själv till ledare.

Tar man honom levande så ska det bli roligt att höra hans historia om dessa 4 år.
Citera
2017-04-18, 21:58
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungluder
Vilket indikerar att du inte fattade budskapet i första läget

Istället försökte du leka överstebefälhavare

Syrien är inte ett skitland i första läget utan utsatta för olyckliga omständigheter bara!

Inser du inte tragiken i det hela föreslår jag att du håller en låg profil i den här tråden och utbildar dig när de stora grabbarna talar!
Citera
2017-04-18, 22:25
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Var han inte en helt vanlig snubbe från gatan som tog på sig svart mantel och hatt samt utropa sig själv till ledare.

Tar man honom levande så ska det bli roligt att höra hans historia om dessa 4 år.

Finns fanskapet öht kvar?

Jag börjar bli mer övertygad att han antingen strukit med eller att han inte öht existreat!

Visst e de kul på en skala !
Citera
2017-04-18, 22:32
Medlem
Arbetarbroders avatar
SYRIAN WAR REPORT - APRIL 18 🇸🇾 av SouthFront
TURKISH-KURDISH TENSIONS INCREASE IN NORTHERN ALEPPO
https://southfront.org/syrian-war-report-april-18-2017-turkish-kurdish-tensions-increase-in-northern-aleppo/
YouTube länk

SWR (3:43 min) tar upp bland annat:
Erdogans engagemang för en rödridå på hemmaplan inför valet?
Taqba töms på civila (påminnelse från 29: Mars
PressTV: Daesh shelling, US airstrikes raise Syria dam breach fears
http://presstv.com/Detail/2017/03/29/516017/Syria-Tabqa-Dam-Daesh-militants-shelling-minibus-bombing-Homs
Misslyckat försök av terrorsterna att utsätta SAA för försök till ambush i Hama
Planerat nästa mål för SAA: Taybat Al-Imam idag under al-Qaeda/al-Nusra kontroll.

Överlag måste jag erkänna att det "geo-politiska" läget i världen just nu är väldigt.. rörigt den senaste veckan? Jag är fan smått förvirrad iallafall.
Men att - precis som igår, SAA fortsätter som ungefär innan Donald Trumps 59 Tomahawk Missiler mot Syrien varav 23 ska ha träffat och att andra attacker, tex. den amerikanska i September 2016 eller någon av de konstanta terrorbombningarna från sionisterna, ta när de slog ut Mezzeh Airbase utanför Damaskus i januari som exempel - gjorde mer skada än "den amerikanska vedergällningen för gasattacken i Idlib" nu i början på månaden.

Mycket rökridåer..
Citera
2017-04-18, 22:59
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Hur många gånger har han blivit Fångad/dödad?

Känns som man hör samma sak varje halvår, kan han röra sig fritt över gränsen utan att någon ser honom.
Låter som att ryssarna vill ha uppmärksamhet för något gott för en gångs skull, genom att ljuga sig fram till det.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-04-18 kl. 23:05.
Citera
2017-04-18, 23:22
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Exclusive report to Tahrir Souri: Hay'at Tahrir al-Sham commander al-Shafii is in Qatar to meet with US official to discuss the HTS designation as a terrorist organisation.

http://syria.liveuamap.com/en/2017/18-april-exclusive-report-to-tahrir-souri-hayat-tahrir-alsham
Om det stämmer så verkar USA förstå hur riktig utrikespolitik bedrivs. Det är bara naturligt att USA även använder HTS som en grupp mot Assad och IS. De är effektiva motståndare till två aktörer som USA vill se försvinna; IS och Assadregimen.
Citera
2017-04-19, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Dina inlägg är mest fria fantasier. Tycker du att Assad skall lämna över landet till terrorstämplade IS och Jabhat al-Nusra? Eller vad är ditt syfte?

Nä, avgått borde han gjort under massdemonstrationerna innan kriget bröt ut på allvar. Nu är det försent, nu har han lyckats skapa sitt monster på motståndarsidan som han ville ha för att framstå som relativt bättre än motståndarsidan.
Senast redigerad av NisseD 2017-04-19 kl. 00:24.
Citera
2017-04-19, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Det här är både off och on topic men jag har alltid funderat hur vårt demokratiska system i västvärlden , speciellt i USA men också i det lilla Sverige , lyckas balansera runt 50% val efter val.

Hälften sympatiserar med den ena idioten och 7andra hälften med den andra i väst. Mystiskt!

Den ena sidan vinner det ena valet och den andra det andra valet och kvar står nästan hälften av väljarna och undrar varför.

Det borde ta me fn införas ett röstningskörkort på folket så , det behöver inte vara så komplicerat , de kan uppvisa någon form av verklighetsankrings prov i sina beslut men de som har makten i sina händer vill naturligtvis inte det ! Nu talar jag om den riktiga makten men det vill ju indoktrinerade människor inte tala om så länge de kan gå hem efter jobbet , ta en lugnande bira, klia sig lite i stjärten och (ca 50 % iaf ) pungen för att gå till jobbet nästa morgon utan att förstå alla dessa sjuka beslut som kommer från våra folkvalda politiker,kommer påverka både oss i sverige och resten av världen.

I Syrien var det desto enklare för väljarna , de såg vad som väntade ist !
Inga glappkäftpolitiker kunde övertyga dom för de stod inför rå överlevnad och insåg att mellan pest o kolera är nog Assad , diktatorn och mördaren av civila i chemattacker (obs. ironi, ett bättre alternativ .

Var det för mycket text så är det för komplicerat och ni borde alla stanna hemma och titta på väderleksrapporten ist när det drar ihop sig till nästa val!

https://www.youtube.com/watch?v=pcf9szTNTbs

Ni som lyssnar på propagandan och msm , jag tycker bara synd om er! Ni har det inte lätt!(eller rättare sagt ni kommer få ett välförtjänt h-e en vacker dag)

Inte konstigt alls att valen är jämna i väst. Partierna/koalitionerna av partiet anpassar sig för att ligga nära mitten för att ha en chans att vinna.

Till skillnad från odemokratiska länder där en diktator kan hålla sken-val och låtsas få 80% av rösterna. Det sorgligaste är att del verkar gå på det och upprepar lögnerna som papegojor och tror att de lurar någon.
Citera
2017-04-19, 01:25
Medlem
dullabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Inte konstigt alls att valen är jämna i väst. Partierna/koalitionerna av partiet anpassar sig för att ligga nära mitten för att ha en chans att vinna.

Till skillnad från odemokratiska länder där en diktator kan hålla sken-val och låtsas få 80% av rösterna. Det sorgligaste är att del verkar gå på det och upprepar lögnerna som papegojor och tror att de lurar någon.

Ja för västs "demokrati" fungerar ju alldeles utmärkt. In och invadera varenda land och kränk deras suveränitet. Gör detta i demokratins namn, att sedan den demokratiska staten tillsammans med stora globala bolag gör allt vad de kan för att tjäna så mycket pengar som möjligt utan att ta hänsyn till dess befolkning är inget vi behöver prata om. In med regeringschefer som lyder och som accepterar petro-dollar så blir det bra. Hurvida Assad är vald på korrekta vis eller inte är egentligen irrelevant. Det inte är hans fel att Syrien bombas sönder utan pga andra som har ekonomiska intressen i landet och gör precis vad som helst för att få vad de vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in