Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
Jag kommer inte ihåg den exakta siffran, 70-80 % fick han, såvitt jag minns. Kanske var det mer.
Du avfärdar detta bara för att USA har kallat valet ogiltigt. Det ingår i deras propaganda för att avsätta Assad och införa ett nytt styre, enligt deras villkor. Tycker du att det är demokrati?
Men valet genomfördes korrekt enligt valobservatörerna. USA:s synpunkter på valen i andra länder betyder ingenting. De tror att de kan agera både domare och polis, men det är inte ok. USA skall respektera Syriens suveränitet och dess president, enligt internationell lag.
Hur man än definierar ordet demokrati, så är det ett faktum att Assad har en stark ställning i sitt land.
Det här är både off och on topic men jag har alltid funderat hur vårt demokratiska system i västvärlden , speciellt i USA men också i det lilla Sverige , lyckas balansera runt 50% val efter val.
Hälften sympatiserar med den ena idioten och andra hälften med den andra i väst. Mystiskt!
Den ena sidan vinner det ena valet och den andra det andra valet och kvar står nästan hälften av väljarna och undrar varför.
Det borde ta me fn införas ett röstningskörkort på folket så , det behöver inte vara så komplicerat , de kan uppvisa någon form av verklighetsankrings prov i sina beslut men de som har makten i sina händer vill naturligtvis inte det ! Nu talar jag om den riktiga makten men det vill ju indoktrinerade människor inte tala om så länge de kan gå hem efter jobbet , ta en lugnande bira, klia sig lite i stjärten och (ca 50 % iaf

) pungen för att gå till jobbet nästa morgon utan att förstå alla dessa sjuka beslut som kommer från våra folkvalda politiker,kommer påverka både oss i sverige och resten av världen.
I Syrien var det desto enklare för väljarna , de såg vad som väntade ist !
Inga glappkäftpolitiker kunde övertyga dom för de stod inför rå överlevnad och insåg att mellan pest o kolera är nog Assad , diktatorn och mördaren

av civila i chemattacker (obs. ironi

, ett bättre alternativ .
Var det för mycket text så är det för komplicerat och ni borde alla stanna hemma och titta på väderleksrapporten ist när det drar ihop sig till nästa val!
https://www.youtube.com/watch?v=pcf9szTNTbs
Ni som lyssnar på propagandan och msm , jag tycker bara synd om er! Ni har det inte lätt!(eller rättare sagt ni kommer få ett välförtjänt h-e en vacker dag)