Citat:
Ursprungligen postat av
baldarchin
du kan ju inte ens förklara varför. bara nåt om att vingen är framför och skapar en virvel.....

Vi kan säga så här. Jag har letat på nätet där detta beskrivs. Det finns ingen information om hur virvlarna fungerar. Det är självklart olika på olika flygplan. Jag hade hoppats på civilflyget men inte ens där finns det förklarande information.
Jag gissar att detta är företagshemligheter då dessa virvlar påverkar lyftkraft och bränsleekonomi.
Så vi kan bara konstatera att du inte vet vad du pratar om och inte har förmågan att förstå vad jag försöker berätta för dig.
Antingen så litar du på mig när jag pratar om bogstöten och virvlarna över flygplanet. Hur dessa virvlar påverkar strömningen över vingen och hur det påverkar luftintaget.
Du ger inte upp utan fortsätter att tjabba. Detta trots att du borde veta att du inte har koll.
Jag har koll och jag har försökt hitta information om detta och kan bara konstatera att det inte finns information om detta på nätet. Jag finner då denna information vara hemlig och tänker inte bidra med utbildning i ämnet på en djupare förklaring än den du redan fått.
Ämnet är dock komplicerat och kräver en hel del förkunskaper.
Därmed är jag färdig med undervisningen i luftintags utformning på flygplan.
313 kan inte flyga i överljud enligt min uppfattning. Detta beror på luftintagets utformning och placering. PUNKT