2017-04-16, 12:59
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Det är uppenbart varför ja, och det är för att det är OT. (Fi fan vad omöjligt att nå fram till er?
Omöjligt att nå fram, säger ryggdunkaren utan argument som beklagar sig över att andra ryggdunkar och saknar argument.

Jag har alltid argument och källor. Om de är fel så går det utmärkt att föra egna argument och lägga fram egna källor.

Om det är jobbigt för dig så är det ditt problem.

Jag har gett exempel i tråden på hur feministerna argumenterar, och det är rent bedrövligt.

Så varför orkar jag argumentera vidare ändå?
2017-04-16, 13:03
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Okej, fram med länkarna då, det borde ju inte vara så svårt eftersom det sitter en jävla massa människor på dessa poster.

Misstänker att det kommer börja kärva lite för dig nu, för varför skulle du inte ha tagit med dessa personer och deras uttalanden i din redan färdigställda länklista.... Men vi får se, motbevisa mig gärna.
Vilka länkar tänker du på?

Att jag tror att de delar åsikter är ren härledning. Man hyllar inte FI eller Rasräknarföreningen om man inte håller med dem. Man väljer inte en extremist som vice statsminister om man tycker de har konstiga åsikter. Man väljer inte fackordföranden eller generaldirektörer vars åsikter man avskyr, etc.

Ändå sitter de där.
2017-04-16, 13:05
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
och vilka värderingar är det?

hata män?
Tredje vågens postmodern fascistiska feminism.

De tycker män ska "maka på sig", ja.

Förutom de själva förstås.
2017-04-16, 13:08
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Jag har gett exempel i tråden på hur feministerna argumenterar, och det är rent bedrövligt.

Du drar helt felaktigt alla feminister över en kam, det vida spektrumet av feminister är så gott som lika stort som högern, alltså allt från Centern till Nordiska motståndsrörelsen, kvinnohatare o.s.v.
Men du och så många andra, framförallt ni som lever bakom skärmen har fullständigt snöat in på dom allra värsta exemplen ni bara kan hitta och sen maler ni på i oändlighet.
2017-04-16, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Och jag kritiserar hur du röstar. Är det jobbigt?

Nej du skrev:

"Att du vill att staten ska skicka skattepengar innebär per definition att även andras pengar används därför att du och likasinnade tyckte att det kändes fint."

Är detta jag svarar på, men sött! sättet du försöker slingra dig bort från vad du själv skriver.

Fakta återstår, vi har demokrati i landet Sverige. Vad enbart lilla jag, eller lille du, säger eller röstar på avgör inte ett skit.
men du kanske itne vill ah det så? Utan att vad en minoritet säger och röstar på ska styra vad vi ska göra med allas våra pengar? Bättre?

Citat:
"Den vite mannen" var vad som avsågs, och ja det har dykt upp hos dig.
Mer specifikt är det västerländska män du gnäller över, inte arabiska män, inte asiatiska män, inte afrikanska män och sist men inte minst sedan länge döda män. Arvsskuld är fantastisk.

Ohhhh så nu var det plötsligt den "vite mannen" som avsågs...mycket snubbel där på tangenterna för att få "svenske" till "vite"... mycket pizzafett på tangentbordet?

Du försökte kladda ner mig med att jag skulle sitta och klaga på den "svenske mannen".
Detta är en halmgubbe och det vet du också.
Lägg av med sånt skit.

Och nej "gruppen män" är fortsatt alla världens män, inte enbart västerländska.
"män" är fortsatt ett abstrakt ord för könet man i pluralis, så är internationellt förekomande och inte syftar på enbart vita elelr västerländska män.

Du vet det finns speciell rengöring för slaffsiga tangentbord?
Senast redigerad av Merapi 2017-04-16 kl. 13:16.
2017-04-16, 13:16
Medlem
Citat:
Tredje vågens postmodern fascistiska feminism.

De tycker män ska "maka på sig", ja.

Förutom de själva förstås.
Jepp sitter där 70% män i regeringen ex. så måste där "makas" på män för att kvinnor och män ska ska få samma representation.
har du problem med detta faktum?

och till saken: är det "hat" att kräva att kvinnor ska ha 50% reprresentation i R&R ( för att ta ett exempel)
Hatar man män för att man inte tycker de ska dominera på politiska maktpositioner?
2017-04-16, 13:17
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Du drar helt felaktigt alla feminister över en kam, det vida spektrumet av feminister är så gott som lika stort som högern, alltså allt från Centern till Nordiska motståndsrörelsen, kvinnohatare o.s.v.
Men du och så många andra, framförallt ni som lever bakom skärmen har fullständigt snöat in på dom allra värsta exemplen ni bara kan hitta och sen maler ni på i oändlighet.
Märkligt, så det finns alltså ett spann av feminister på Flashback, men de orkar inte argumentera (trådens topic) för att alla antifeminister är för dumma.

Är det vad du försöker säga?

För det du citerade var ett argument, så jag antar att det är det du bemöter.
2017-04-16, 13:18
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Vilka länkar tänker du på?

Att jag tror att de delar åsikter är ren härledning. Man hyllar inte FI eller Rasräknarföreningen om man inte håller med dem. Man väljer inte en extremist som vice statsminister om man tycker de har konstiga åsikter. Man väljer inte fackordföranden eller generaldirektörer vars åsikter man avskyr, etc.

Ändå sitter de där.

Jaha jag visste väl det, inga länkar till riktiga makthavares uttalanden där det sympatiseras med det generella innehållet i din länklista. Specifika länkar för mig att peka ut är överflödiga för du kan ju inte vad det verkar ge svar på en endaste en.

Så sluta snacka om vice statsminister, fackordföranden, generaldirektörer. Du påstår att det är just dom som håller med om dessa åsikter om manshat. Så fram med länkarna nu annars är du ju givetvis inget annat en bluff.
2017-04-16, 13:20
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Märkligt, så det finns alltså ett spann av feminister på Flashback, men de orkar inte argumentera (trådens topic) för att alla antifeminister är för dumma.

Är det vad du försöker säga?

Nej, men inlägget hade noll och ingenting med FBs debattörer att göra, utan samhället i övrigt, du vill missförstå.

Sandlåda
Senast redigerad av TheRickiestRick 2017-04-16 kl. 13:25.
2017-04-16, 13:21
Medlem
Citat:
Nej du skrev:

"Att du vill att staten ska skicka skattepengar innebär per definition att även andras pengar används därför att du och likasinnade tyckte att det kändes fint."

Är detta jag svarar på, men sött! sättet du försöker slingra dig bort från vad du själv skriver.

Fakta återstår, vi har demokrati i landet Sverige. Vad enbart lilla jag, eller lille du, säger eller röstar på avgör inte ett skit.
men du kanske itne vill ah det så? Utan att vad en minoritet säger och röstar på ska styra vad vi ska göra med allas våra pengar? Bättre?

Vad fäktar du om egentligen? Vart påstod jag att vi inte har demokrati?
Jag slingrar mig möjligen från dina hjärnspöken i vanlig ordning...

Citat:
Ohhhh så nu var det plötsligt den "vite mannen" som avsågs...mycket snubbel där på tangenterna för att få "svenske" till "vite"... mycket pizzafett på tangentbordet?

Det var precis vad jag skrev, har du pizzakladd i ögonen?

Citat:
Du försökte kladda ner mig med att jag skulle sitta och klaga på den "svenske mannen".
Detta är en halmgubbe och det vet du också.
Lägg av med sånt skit.

Är det hemskt? Du skulle väl aldrig göra något liknande... Inte ens kalla folk för rasister och kvinnohatare till höger och vänster.

Rakt i fällan klev hen.

Har du någon som helst självinsikt? Har vi lärt oss något?
2017-04-16, 13:23
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Jepp sitter där 70% män i regeringen ex. så måste där "makas" på män för att kvinnor och män ska ska få samma representation.
har du problem med detta faktum?
Jag har problem med kvotering, ja. Det är knappast något nytt för dig.
Citat:
och till saken: är det "hat" att kräva att kvinnor ska ha 50% reprresentation i R&R ( för att ta ett exempel)
Hatar man män för att man inte tycker de ska dominera på politiska maktpositioner?
Socialförsäkringsminister Annika Strandhäll "skämtade" om att dra in manlig rösträtt. Det är alltid kul när man själv skämtar eller hur?

Hur kul tyckte Gudrun Schyman att det var när Paulo Roberto skämtade?

I somras stod Löfven och lade kollektiv skuld på alla män efter vårens tafs och våldtäkter.

Ytterligare några exempel bara.

Märkligt, hur många ska man behöva lägga fram?
2017-04-16, 13:28
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Nej, inlägget hade noll och ingenting med FBs debattörer att göra, utan samhället i övrigt, du vill missförstå.
Det du citerade av mig var ett svar på en som gnäller över hur jobbigt det är att debattera på grund av antifeminister. Det är nog du som vill missförstå.
Citat:
Jaha jag visste väl det, inga länkar till riktiga makthavares uttalanden där det sympatiseras med det generella innehållet i din länklista. Specifika länkar för mig att peka ut är överflödiga för du kan ju inte vad det verkar ge svar på en endaste en.

Så sluta snacka om vice statsminister, fackordföranden, generaldirektörer. Du påstår att det är just dom som håller med om dessa åsikter om manshat. Så fram med länkarna nu annars är du ju givetvis inget annat en bluff.
Se inlägget ovan.

Och du har redan fått länkar till tex fackordförande. Alldeles nyss faktiskt.

Jag länkar igen för skojs skull: (FB) Varför så få feminister som tar upp kampen på Flashback?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in