Citat:
Ursprungligen postat av
oLf
Och jag kritiserar hur du röstar. Är det jobbigt?
Nej du skrev:
"
Att du vill att staten ska skicka skattepengar innebär per definition att även andras pengar används därför att du och likasinnade tyckte att det kändes fint."
Är detta jag svarar på, men sött! sättet du försöker slingra dig bort från vad du själv skriver.
Fakta återstår, vi har demokrati i landet Sverige. Vad enbart lilla jag, eller lille du, säger eller röstar på avgör inte ett skit.
men du kanske itne vill ah det så? Utan att vad en minoritet säger och röstar på ska styra vad vi ska göra med allas våra pengar? Bättre?
Citat:
"Den vite mannen" var vad som avsågs, och ja det har dykt upp hos dig.
Mer specifikt är det västerländska män du gnäller över, inte arabiska män, inte asiatiska män, inte afrikanska män och sist men inte minst sedan länge döda män. Arvsskuld är fantastisk.
Ohhhh så nu var det plötsligt den "vite mannen" som avsågs...mycket snubbel där på tangenterna för att få "svenske" till "vite"... mycket pizzafett på tangentbordet?
Du försökte kladda ner mig med att jag skulle sitta och klaga på den "svenske mannen".
Detta är en halmgubbe och det vet du också.
Lägg av med sånt skit.
Och nej "gruppen män" är fortsatt alla världens män, inte enbart västerländska.
"män" är fortsatt ett abstrakt ord för könet man i pluralis, så är internationellt förekomande och inte syftar på enbart vita elelr västerländska män.
Du vet det finns speciell rengöring för slaffsiga tangentbord?