2017-05-12, 16:50
Medlem
Mooons avatar
Vad är det då du tänker på?

Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Sexuell frustration är ju också en direkt följd av feminismen. Ett jätteproblem som egentligen är helt onödigt.
2017-05-12, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Vad är det då du tänker på?

Bra fråga. Finns ju rätt mycket att välja på.
2017-05-12, 17:01
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ursäkta vad fasen har du fått dina 5% och 40% ifrån??????

OM 40% av alla män inom någon etnicitet hade varit våldtäktsmän hade det varit tämligen förödande du.
Du blandar siffror och statistik i skallen som värsta bartendern.
Ja och bra drinkar blir det. Enligt BRÅs statistik och man räknar på att varje våldtäkt har en unik förövare så får man det till att max 5 % av svenska män våldtar. Du var med i tråden när vi räknade ut det. Det var dig jag skrev inlägget till. Antingen läser du inte eller har selektivt minne.

Vi har också fått fatt i siffror från den tid då etnicitet redovisades och en viss nationalitet (minns inte men det var inte sydafrika) hade en överrepresentation på över 8.

Alltså 5x8=40
I alla fall när jag gick i skolan. Men numera verkar man få räkna hur man vill.

Siffran angående allmän kriminalitet där är män överrepresenterade visavi kvinnor med 3.5. Och mäter man utrikesfödda/svenskar är den 4.6

Återkommer om din lök och dina normer, har dock ryggskott men den som väntar på nåt gott...

Jag kan ju dock börja med att säga att normen är inte att begå våldsbrott. Enligt Sten Levander professor i rättspsykiatri så begås de flesta våldsbrott i affekt och förövaren ångrar sig efteråt.

Ergo Att begå våldsbrott eller sexualbrott är att bryta mot normen i vår kultur

Känn på den du
Jag ska smacka upp forskning som visserligen du kommer ignorera. Men de andra kommer garva läppen av sig när ditt korthus faller
Senast redigerad av Gertrud1 2017-05-12 kl. 17:16.
2017-05-12, 18:14
Medlem
Mooons avatar
Du skrev om sexuell frustration och läser man vad kvinnogrupper skriver om sex så handlar det om sexuell frigörelse och att inte skambelägga kvinnors sexualitet. Det om något måste var en fördel för män som också vill ha kul under täcket. Det blir kontraproduktivt för män som vill ligga att skamma att kvinnor har och kan leva ut sin sexualitet. Mer sex = mer sex.

Vad är det du tänker på?

Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Bra fråga. Finns ju rätt mycket att välja på.
2017-05-12, 19:24
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Du skrev om sexuell frustration och läser man vad kvinnogrupper skriver om sex så handlar det om sexuell frigörelse och att inte skambelägga kvinnors sexualitet. Det om något måste var en fördel för män som också vill ha kul under täcket. Det blir kontraproduktivt för män som vill ligga att skamma att kvinnor har och kan leva ut sin sexualitet. Mer sex = mer sex.

Vad är det du tänker på?

Jag skulle anta att han söker skuldbelägga feminismen för att ha förstört kristen monogami och istället skapat hypergami som idag råder på den sexuella marknaden (några få vinnare knullar alla kvinnor).

Det är dock mycket mer komplext än bara feminismens fel, det är givetvis orsakat av både p-piller och kristendomens förfall inför vetenskapen.

Sedan så har vi ökat lust (och mindre utlopp för denna lust) i samhället genom att propragandavärlden får använda sex allt mer för att sälja produkter. Alltså, resultat av själva konsumentsamhällets mekanismer och att all censur raserat.

Jag ser hela processen som ganska deterministisk. Feminismen kan inte skuldbeläggas för allt möjligt.

Att kvinnor har tillåtelse att knulla runt efter egen vilja betyder ingenting annat än att några fåtal vinnare i diskotekets animalistiska värld får dra hem med en tjej, det finns större antal losers sexuellt än det någonsin funnits. Du kan ju se att invandrarkvinnor inte har sex med många män, och ändå får alla invandrarmän tillslut gifta sig med en snäll liten oskuld.

En annan sak som många män inte vill se är hur dataspelandet har gjort de mindre maskulina och mindre attraktiva, då de inte vågar ta risker förutom i virtuella Världar. Ifall en man inte vågar ta risker så kommer han aldrig lyckas approximera kvinnor. Svenska kvinnor är annars hemskt dåliga på att själva approximera och förlorar stort mot tex latinska kvinnor som är sexuellt mycket mer frigjorda. Latinska kulturer har hor-madonna kultur och ändå är kvinnor mycket mer sexuellt aktiva där än i Sverige, teorin om att hor-madonna stoppar kvinnor från att ta första steget är empiriskt falskt. Någon enkel lösning på den ökande sexuella frustrationen i samhället existerar inte, det är inte ens säkert ifall det är bra att lösa problemet.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2017-05-12 kl. 19:47.
2017-05-12, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Ja och bra drinkar blir det. Enligt BRÅs statistik och man räknar på att varje våldtäkt har en unik förövare så får man det till att max 5 % av svenska män våldtar. Du var med i tråden när vi räknade ut det. Det var dig jag skrev inlägget till. Antingen läser du inte eller har selektivt minne.

Vi har också fått fatt i siffror från den tid då etnicitet redovisades och en viss nationalitet (minns inte men det var inte sydafrika) hade en överrepresentation på över 8.

Alltså 5x8=40
I alla fall när jag gick i skolan. Men numera verkar man få räkna hur man vill.

Siffran angående allmän kriminalitet där är män överrepresenterade visavi kvinnor med 3.5. Och mäter man utrikesfödda/svenskar är den 4.6

Återkommer om din lök och dina normer, har dock ryggskott men den som väntar på nåt gott...

Jag kan ju dock börja med att säga att normen är inte att begå våldsbrott. Enligt Sten Levander professor i rättspsykiatri så begås de flesta våldsbrott i affekt och förövaren ångrar sig efteråt.

Ergo Att begå våldsbrott eller sexualbrott är att bryta mot normen i vår kultur

Känn på den du
Jag ska smacka upp forskning som visserligen du kommer ignorera. Men de andra kommer garva läppen av sig när ditt korthus faller

nej det blir diskvatten.

1) du kan inte bilda dig en uppfattning kring graden av våldtätksmän inom en etnisk grupp baserat på en liten klick invandrade män i Sverige. Vore likosm som att försöka fastställa alla svenskars alkoholkonsumtion via att enbart bedöma den efter ett gäng festande svenskar på Ibiza.

2) Du kan inte bara rakt upp förutsätta att alla enskilda fall ahr en unik GM som bara våldtagit där och då och aldrig annars.

3) din 8 ggr överrepresentation har du tagit från häcken.

4) Likaså din lilla uträkning kring 5%.

men du har helt rätt, jag läser dina inlägg så lite jag kan.
2017-05-12, 19:50
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag skulle anta att han söker skuldbelägga feminismen för att ha förstört kristen monogami och istället skapat hypergami som idag råder på den sexuella marknaden (några få vinnare knullar alla kvinnor).

Nja jag skulle mer vända på det. Hypergami har alltid funnits men den kristna skapade monogami. Likt andra religioner som försöker styra människan.
2017-05-12, 20:00
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
nej det blir diskvatten.

1) du kan inte bilda dig en uppfattning kring graden av våldtätksmän inom en etnisk grupp baserat på en liten klick invandrade män i Sverige. Vore likosm som att försöka fastställa alla svenskars alkoholkonsumtion via att enbart bedöma den efter ett gäng festande svenskar på Ibiza.

2) Du kan inte bara rakt upp förutsätta att alla enskilda fall ahr en unik GM som bara våldtagit där och då och aldrig annars.

3) din 8 ggr överrepresentation har du tagit från häcken.

4) Likaså din lilla uträkning kring 5%.

men du har helt rätt, jag läser dina inlägg så lite jag kan.
1 givetvis inte. Det är inte ett representativt urval som kommer hit. Desto större skäl att inte slentrianmässigt se alla som offer.
2 . Det gör jag inte. Jag räknade worst case scenario för svenska män och det blev inte värre än så. Förmodligen är det färre än 5 procent svenska män som våldtar. Varpå att öht prata om mansnormer blir störtlöjligt då en norm för att ses som allmän knappast kan utgöras av färre än 5 %

3. Nej. Den enda anledningen att jag bloggar är för att samla all fakta på ett ställe. Eftersom det tar tid att leta inlägg. Och viss fakta verkar glida på teflon hos fanatiker.

4. Nej det bygger på BRÅ's siffror. Man kan räkna ut det med grundskolekunskaper i matte.

2 var ett självmål av dig
2017-05-12, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren

Det är dock mycket mer komplext än bara feminismens fel, det är givetvis orsakat av både p-piller och kristendomens förfall inför vetenskapen.

Sedan så har vi ökat lust (och mindre utlopp för denna lust) i samhället genom att propragandavärlden får använda sex allt mer för att sälja produkter. Alltså, resultat av själva konsumentsamhällets mekanismer och att all censur raserat.

Jag ser hela processen som ganska deterministisk. Feminismen kan inte skuldbeläggas för allt möjligt.

Att kvinnor har tillåtelse att knulla runt efter egen vilja betyder ingenting annat än att några fåtal vinnare i diskotekets animalistiska värld får dra hem med en tjej, det finns större antal losers sexuellt än det någonsin funnits. Du kan ju se att invandrarkvinnor inte har sex med många män, och ändå får alla invandrarmän tillslut gifta sig med en snäll liten oskuld.

En annan sak som många män inte vill se är hur dataspelandet har gjort de mindre maskulina och mindre attraktiva, då de inte vågar ta risker förutom i virtuella Världar. Ifall en man inte vågar ta risker så kommer han aldrig lyckas approximera kvinnor. Svenska kvinnor är annars hemskt dåliga på att själva approximera och förlorar stort mot tex latinska kvinnor som är sexuellt mycket mer frigjorda. Latinska kulturer har hor-madonna kultur och ändå är kvinnor mycket mer sexuellt aktiva där än i Sverige, teorin om att hor-madonna stoppar kvinnor från att ta första steget är empiriskt falskt. Någon enkel lösning på den ökande sexuella frustrationen i samhället existerar inte, det är inte ens säkert ifall det är bra att lösa problemet.

Så att kvinnor getts rätt till att knulla efter egen vilja, vem och när och om räknas överhuvudtaget inte in som en "vinst" i din lilla världsbild?

Är en total teknisk omöjlighet för dig överhuvudtaget se världen utefter ett kvinnlig perspektiv eller hur?
Helt satans omöjligt....ungefär som att kräva att du ska klara betrakta världen från ett toffeldjurs perspektiv.
2017-05-12, 20:08
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Nja jag skulle mer vända på det. Hypergami har alltid funnits men den kristna skapade monogami. Likt andra religioner som försöker styra människan.
Jag tror nog snarare vi är däggdjur. De flesta hanar vill föra sina gener vidare. För att göra det måste man slåss för en hona, och sedan behålla henne. Det innebär både beskydd och att hålla andra män på mattan.

Vi människor är mer utvecklade än däggdjur. Men vi är däggdjur. Hypergami har en funktion för även honor vill föra sina gener vidare så klart hon vill ha en provider och maxa.

Livet är inte bara en kamp för individens överlevnad utan även ens gener.

Klart en kvinna vill maxa sina barns förutsättningar.
Givetvis finns även sociala och psykollogiska behov som styr valet.

Ältenskap har genom historien handlat om att ackumulera tillgångar och inte kärlek.
Senast redigerad av Gertrud1 2017-05-12 kl. 20:11.
2017-05-12, 20:11
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Så att kvinnor getts rätt till att knulla efter egen vilja, vem och när och om räknas överhuvudtaget inte in som en "vinst" i din lilla världsbild?

En vinst? Vem vinner vad? Jag är alltid för frihet och att individen sedan betalar priset för sin frihet, jag ser bara på frågan med objektiva ögon.

Kristendomen betydde mindre sexuell frustration. Politikers funktion är dock inte nödvändigtvis att minska sexuell frustration i samhället.

Jag tycker annars givetvis att män ska ha frihet att även skaffa relation efter egen vilja, och idealisera attributer som oskuldhet i kvinnan han vill ha relation med. Ska inte män ha denna valfrihet? Ska inte kvinnor få söka ha relation med män som inte knullat runt för mycket?

Du får försöka se djupare in i frågan om frihet, och vem som egentligen vill begränsa vems frihet.

Jag finner annars stor humor i att en radikalfeminist anklagar någon för att inte kunna se saker och ting från andra könets perspektive.

Citat:
Är en total teknisk omöjlighet för dig överhuvudtaget se världen utefter ett kvinnlig perspektiv eller hur?
Helt satans omöjligt....ungefär som att kräva att du ska klara betrakta världen från ett toffeldjurs perspektiv.

Jag försöker tvärtom se Världen från båda könens perspektive och jag tror att sexuell frihet har både sina förtjänster och förlust för kvinnor och män, beror på från vilken perspektive du ser frågan.

Kvinnor är inte nödvändigtvis lyckligare av att vi alla oftare slutar ensamma för resten av livet. Kvinnor är ju speciellt sociala djur och kvinnor runt 40 som inte funnit en man att skaffa familj med har visat sig vara samhällets mest olyckliga i snitt.

Det är en dyrbar pris att betala för sin frihen, men jag är alltid för frihet, utan att för den delen undvika se kostnaden som några individer får betala av att inte kunna hantera denna frihet.

Samma sak när jag talar illa om porr, jag är ändå alltid för att män ska ha frihet att titta på porr.
Jag är för frihet när det gäller drogkonsumption utan att neka dess mörka baksidor. Jag är för kvinnors och mäns frihet att prostituera sig, utan att neka att många får ta enorm psykologisk skada att sälja sin kropp.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2017-05-12 kl. 20:43.
2017-05-12, 20:22
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE

Jo, i förkristna vikingatiden var det delvis polygami som gällde och hövdingar hade ofta flera fruar.

Man kan säga att det naturliga tillståndet är delvis monogami (betahanar, dvs; inte omega) och delvis polygami (bland alfahanar) och inte ren polygami som bland schimpanser (bara alfahanar får knulla), men däremot så finns en mycket allvarlig förändring av allt som sex innebär genom att p-piller kom ut i marknaden.

P-piller förändrade spelet, då sex har blivit mycket mer lättjande och mindre allvar. Därmed så är det enda viktiga i jagandet efter sex själva upplevelsen, utan alla konsekvenser som det innebär. Mannen behöver inte lova något alls, kvinnan behöver inte söka till en mans mer gentlemanmässiga attributer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in