Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Så att kvinnor getts rätt till att knulla efter egen vilja, vem och när och om räknas överhuvudtaget inte in som en "vinst" i din lilla världsbild?
En vinst? Vem vinner vad? Jag är alltid för frihet och att individen sedan betalar priset för sin frihet, jag ser bara på frågan med objektiva ögon.
Kristendomen betydde mindre sexuell frustration. Politikers funktion är dock inte nödvändigtvis att minska sexuell frustration i samhället.
Jag tycker annars givetvis att män ska ha frihet att även skaffa relation efter egen vilja, och idealisera attributer som oskuldhet i kvinnan han vill ha relation med. Ska inte män ha denna valfrihet? Ska inte kvinnor få söka ha relation med män som inte knullat runt för mycket?
Du får försöka se djupare in i frågan om frihet, och vem som egentligen vill begränsa vems frihet.
Jag finner annars stor humor i att en radikalfeminist anklagar någon för att inte kunna se saker och ting från andra könets perspektive.
Citat:
Är en total teknisk omöjlighet för dig överhuvudtaget se världen utefter ett kvinnlig perspektiv eller hur?
Helt satans omöjligt....ungefär som att kräva att du ska klara betrakta världen från ett toffeldjurs perspektiv.
Jag försöker tvärtom se Världen från båda könens perspektive och jag tror att sexuell frihet har både sina förtjänster och förlust för kvinnor och män, beror på från vilken perspektive du ser frågan.
Kvinnor är inte nödvändigtvis lyckligare av att vi alla oftare slutar ensamma för resten av livet. Kvinnor är ju speciellt sociala djur och kvinnor runt 40 som inte funnit en man att skaffa familj med har visat sig vara samhällets mest olyckliga i snitt.
Det är en dyrbar pris att betala för sin frihen, men jag är alltid för frihet, utan att för den delen undvika se kostnaden som några individer får betala av att inte kunna hantera denna frihet.
Samma sak när jag talar illa om porr, jag är ändå alltid för att män ska ha frihet att titta på porr.
Jag är för frihet när det gäller drogkonsumption utan att neka dess mörka baksidor. Jag är för kvinnors och mäns frihet att prostituera sig, utan att neka att många får ta enorm psykologisk skada att sälja sin kropp.