Citat:
Ursprungligen postat av
sealstryper
Det torde vara tämligen klart vad han menar .
Han har ju också rätt i sak även om budskapet framförs aningen burdust .
Inkvotering efter kön leder inte till något gott för någon av de inblandade.
Se bara på Maud Olofssons miljardskandaler i Vattenfall och Postnord .
Tycker du verkligen det var värt alla dessa miljarder av skattebetalarnas pengar ???
Eller Alice Blaha Kunckes pinsamma framträdanden ....
Eller Viktoria Kawesas uttalanden om att ryssar inte är vita...
Tror inte han är ute efter att diskutera , han vill nog bara se till att dina felaktigheter inte får stå oemotsagda .
Exakt.
Framförallt så är det så att varje man som diskuterar feminism blir beskylld för att vara sexist och kvinnohatare. Det är svårare med mig eftersom jag är kvinna, men de försöker dra det kortet ändå. Vilket är befängt för då skulle jag ju hata mig själv.
Citat:
Återigen har han rätt i sak men framför sitt budskap aningen burdust .
Att du har problem med logiken är ju allmänt känt efter dina tankevurpor i andra trådar .
Att däremot klanka ned på dig som människa för det är bara elakt och jag ber om ursäkt å manssläktets vägnar .
Vilket du då alls inte behöver. Jag är kvinna. Men fint tänkt.
Gå dock inte på offerrollen, det hon syftar på är att jag påpekat att hon inte får bristande respekt för att hon är kvinna, hon respekteras inte för att hon inte är retorisk hederlig, och har en låg nivå och samtidigt attackerar alla andra.
Ingen man skulle vinna respekt genom att bete sig så heller. Burdus ja. Men det är inte personligt, det är bara ett konstaterande. Respekt är något som man förtjänar.
Det är djävligt trist att kräva respekt pga av kön. Det är kränkande mot de kvinnor som faktiskt tagit sig fram för egen maskin. Det finns kompetenta kvinnor, men de behöver inte kvoteras in.
Citat:
Du gör säkert så gott du kan när du försöker argumentera .
Det tror jag också. Däremot är det inte så gott någon kan att vara intellektuellt ohederlig, att byta fot utifrån vartannat inlägg. Inte det här manipulativa att hela tiden utmåla sig som offer, att klaga på tonen som ett sätt att slippa svara på frågor.
Den här debattekniken att istället för att argumentera så gott hon kan, och lära sig något på kuppen, innebär att vägra diskussion, och istället föra ett krig där alla medel är tillåtna.
Hon har valt vapen, men hon grinar när det drabbar henne själv. Vilket flera av feministerna gör här.
Men eftersom de flesta inte låter sig duperas så har de inte en chans. I synnerhet inte mot någon som är medveten om deras taktik, och kan bemöta på deras egen planhalva.
Citat:
Var det inte du som tidigare i inlägget klagade på "synnerligt dålig stil " ???
Jag tar det bara som ett tecken på det jag sett tidigare.
Det är frågan om en religion, feminister har köpt en propaganda utan djupare kunskap.
Höjer man nivån och tar ifrån skribenten "könskriget" så är denne maktlös.
Du har rätt i att jag skriver för att inte låta det stå oemotsagt.
Eftersom jag är kvinna själv och i ett mansdominerat jobb, så går det inte så lätt att avfärda mig.
Kvinnor vill gärna se sig som offer, samtidigt som de glorifierar sig själva.
Kampen måste föras inne i varje kvinna och inom kvinnokulturen.
Det är kvinnor som håller varandra tillbaka.
Inte män.