2017-04-16, 21:45
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
tja du...

- ändrad våldtäktslagstiftning
- kvotering
- bättre löner för kivnnodomierade arbeten
- jämställd föräldraförsäkring
- fungerande pensionssystem, som alltså även blir värdigt för kvinnor.
finns massor med saker.
Jaså.

Detta är alltså vad kvinnor vill?

Du är helt säker på att det inte bara är ni feminazis som vill det?

Jag observerar även att du vill höja lönerna för domare, medellön 54000 enligt den förvisso självrapporterande statistiken på lonestatistik.se, men inte för soldater, ett av de allra lägst betalda yrkena, poliser eller brandmän.

Feminism i ett nötskal.
2017-04-16, 23:15
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
jag minns inte alls lite "som jag vill" det står svart på vitt i det inlägg jag citerade då ioch här nu igen:

"Att kvotera in omogna känslostyrda barnungar i bolagsstyrelser"

är det inte kvinnor man önskar kvotera in i bolagsstyrelser i Sverige kanske ? eller är det specifikt "gaphalsfeminister" man är ute efter?
nå? vad är det som du här klart och tydligt åsyftar på och beskriver som "omogna känslostryda barnungar"??

Kvinnor som tror att man kan kräva respekt bara för att man har en fitta.
Det är det enda gemensamma som kvinnor har.
Citat:
Du är en grav kvinnohatare, utöver mobbare med en synnerligt otrevlig stil.
Du kan helt enkelt inte slingra dig runt mina inlägg, eftersom jag är kvinna också kan du inte dribbla bort mig. Då funkar inte kvinnokorten så du kör du nästa offerkort.

Citat:
Och varför vill du ens diskutera med mig?
Jag vill inte diskutera eftersom du inte kan diskutera. Våra inlägg är publika, jag tycker att det är roligt att punktera dina argument när jag inte har annat för mig. Killarna kommer inte åt dig, du kör med kvinnlig retorik, jag lyckas stänga vägen för dig.

Citat:
Enlig dig så går det ju inte respektera mig, jag har ju såna brister som människa så detta går inte.
Jag påpekade att orsaken att du inte bemöts med respekt är för att du inte visar upp något värt att respektera, att det inte har med ditt kön att göra.

Citat:
Inte heller äger jag "en enda genomtänkt tanke" och har "total brist på logik".
Och inte bara det utöver detta är jag ju ett "galet fruntimmer".
Och du ville ju "hellre skjuta dig i huvudet än diskutera med mig"

Istället för att börja grina vid kritik - bevisa mig fel

Citat:
Så vad fan svarar du mig för?...bara sluta.
Det här är ett diskussionsforum här trasar vi sönder varandras argument, eller ja - jag trasar sönder dina.
2017-04-16, 23:24
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Det torde vara tämligen klart vad han menar .
Han har ju också rätt i sak även om budskapet framförs aningen burdust .
Inkvotering efter kön leder inte till något gott för någon av de inblandade.
Se bara på Maud Olofssons miljardskandaler i Vattenfall och Postnord .
Tycker du verkligen det var värt alla dessa miljarder av skattebetalarnas pengar ???
Eller Alice Blaha Kunckes pinsamma framträdanden ....
Eller Viktoria Kawesas uttalanden om att ryssar inte är vita...

Tror inte han är ute efter att diskutera , han vill nog bara se till att dina felaktigheter inte får stå oemotsagda .

Exakt.
Framförallt så är det så att varje man som diskuterar feminism blir beskylld för att vara sexist och kvinnohatare. Det är svårare med mig eftersom jag är kvinna, men de försöker dra det kortet ändå. Vilket är befängt för då skulle jag ju hata mig själv.

Citat:
Återigen har han rätt i sak men framför sitt budskap aningen burdust .
Att du har problem med logiken är ju allmänt känt efter dina tankevurpor i andra trådar .
Att däremot klanka ned på dig som människa för det är bara elakt och jag ber om ursäkt å manssläktets vägnar .
Vilket du då alls inte behöver. Jag är kvinna. Men fint tänkt.
Gå dock inte på offerrollen, det hon syftar på är att jag påpekat att hon inte får bristande respekt för att hon är kvinna, hon respekteras inte för att hon inte är retorisk hederlig, och har en låg nivå och samtidigt attackerar alla andra.
Ingen man skulle vinna respekt genom att bete sig så heller. Burdus ja. Men det är inte personligt, det är bara ett konstaterande. Respekt är något som man förtjänar.

Det är djävligt trist att kräva respekt pga av kön. Det är kränkande mot de kvinnor som faktiskt tagit sig fram för egen maskin. Det finns kompetenta kvinnor, men de behöver inte kvoteras in.

Citat:
Du gör säkert så gott du kan när du försöker argumentera .
Det tror jag också. Däremot är det inte så gott någon kan att vara intellektuellt ohederlig, att byta fot utifrån vartannat inlägg. Inte det här manipulativa att hela tiden utmåla sig som offer, att klaga på tonen som ett sätt att slippa svara på frågor.

Den här debattekniken att istället för att argumentera så gott hon kan, och lära sig något på kuppen, innebär att vägra diskussion, och istället föra ett krig där alla medel är tillåtna.
Hon har valt vapen, men hon grinar när det drabbar henne själv. Vilket flera av feministerna gör här.
Men eftersom de flesta inte låter sig duperas så har de inte en chans. I synnerhet inte mot någon som är medveten om deras taktik, och kan bemöta på deras egen planhalva.

Citat:
Var det inte du som tidigare i inlägget klagade på "synnerligt dålig stil " ???
Jag tar det bara som ett tecken på det jag sett tidigare.
Det är frågan om en religion, feminister har köpt en propaganda utan djupare kunskap.
Höjer man nivån och tar ifrån skribenten "könskriget" så är denne maktlös.

Du har rätt i att jag skriver för att inte låta det stå oemotsagt.
Eftersom jag är kvinna själv och i ett mansdominerat jobb, så går det inte så lätt att avfärda mig.
Kvinnor vill gärna se sig som offer, samtidigt som de glorifierar sig själva.

Kampen måste föras inne i varje kvinna och inom kvinnokulturen.
Det är kvinnor som håller varandra tillbaka.
Inte män.
Senast redigerad av Gertrud1 2017-04-16 kl. 23:34.
2017-04-16, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det är det enda gemensamma som kvinnor har.

Och varför ska inte människor med fitta ha rätt kräva respekt menar du?

Citat:
Du kan helt enkelt inte slingra dig runt mina inlägg, eftersom jag är kvinna också kan du inte dribbla bort mig. Då funkar inte kvinnokorten så du kör du nästa offerkort.

Jag har som sagt redan bevisat att det är du som försöker slingra dig undan hederlig och saklig debatt och att det är du som när det börjar bli svårt startar personpåhopp och trams.

Detta bevisade jag i inlägg (FB) Varför så få feminister som tar upp kampen på Flashback?
som du alltså inter ens svarade på.
varför inte Gertrud? Svår svara på kanske?

Citat:
Jag vill inte diskutera eftersom du inte kan diskutera. Våra inlägg är publika, jag tycker att det är roligt att punktera dina argument när jag inte har annat för mig. Killarna kommer inte åt dig, du kör med kvinnlig retorik, jag lyckas stänga vägen för dig.

jag kan absolut diskutera, det bevisar jag ständigt over and over again, eftersom jag suttit i flertal debatter vid det här laget och itne ens är i närheten av den grad av personpåhopp som du ständigt hamnar i efter mindre än 2 inlägg.
och du tror alltså att "punktera" är att kalla någon för "hytsterisk" eller "galet fruntimmer"??
För din information, det är det inte.
Det är nog några av "killarna" på detta forum som säkert skulle kunna "komma åt mig", men de tenderar vara på min sida de flesta av dem.

Och intressant förresten...OM nu kvinnor är sådana "underlkägsna" "omogna känslostryda barnrumpor" som du hävdar borde inte en "galen" kvinna som jag då är, vara "pice of cake" för alla dessa högintelligneta gossar på detta forum? hmm? Borde de inte kunna "komma åt" mig, Diciplina, Kate, Moon, Micro etc. varje minut på dygnet?
är ju inte direkt vad jag har noterat på detta forum.

Citat:
Jag påpekade att orsaken att du inte bemöts med respekt är för att du inte visar upp något värt att respektera, att det inte har med ditt kön att göra.

Orsaken att jag inte bemöts med respekt från dig, Celeno och några till på detta forum är för att de inte förstår vad det ordet står för eller hur man gör det. det sista misstänker jag starkt är gällande i ditt fall. Du klara helt enkelt itne av debattera utan att en kliande önskan om att trampa på männsikan du pratar med.

Citat:
Istället för att börja grina vid kritik - bevisa mig fel

det gjorde jag just i mitt svar till dig i början på denna konversation, ett svar som du svarade med:
nonsens/ dynga eller liknande ( eftersom att du inte hade något svar förmodligen ( allt står att läsa svart på vitt.) För att sen gå över i ett enda långt rant över hur underlägsna och värdelösa kvinnor är och speciellt jag då.

Citat:
Det här är ett diskussionsforum här trasar vi sönder varandras argument, eller ja - jag trasar sönder dina.

Säg mig hur kan du ens inbilla dig att du trasar sönder några av mina, eller andras för den delen, argument när du inte ens klarar bemöta dem? Återigen: kalla någon för de saker du kallat mig eller kvinnor för är INTE att argumentera det är enbart att spotta på människor.

Kanske dags du började fatta skillnaden mellan saklig argumentation och att spotta?
Senast redigerad av Merapi 2017-04-16 kl. 23:59.
2017-04-16, 23:48
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
men lägg av det här idiottugget.

jag är avsvärt tydligare i dessa saker än du ens är i närheten av.

jag har i stort skrivit "parlament" rakt igenom, så fort jag av någon anledning, för att det varit exempelt, eller underlaget för den studie jag tog upp ex. så har jag skrivit R&R. dvs Sverige.

Trams.

Ja det är så det blir när du på fullt allvar sitter och motargumentetar att du skulle ha förståelse för dina egna påståenden - en bisarr situation, minst sagt.

Du har skrivit parlament en gång och det var när du svängde av och in på ett världsperspektiv. Inte innan dess. Någon studie har du inte heller tagit upp, och den hade ju ändå inte varit relevant om den inte berör sakfrågan/Sverige.

Alltså saknar du fortfarande argument för varför manlig överrepresentation skulle vara ett bevis på förtryck gentemot kvinnor.
2017-04-16, 23:57
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Är du så uppe i varv att du inte hinner läsa? Jag skrev:
Citat:

Respekt är något man förtjänar

Citat:
Jag har som sagt redan bevisat att det är du som försöker slingra dig undan hederlig och saklig debatt och att det är du som när det börjar bli svårt startar personpåhopp och trams.

Detta bevisade jag i inlägg #
som du alltså inter ens svarade på.
varför inte Gertrud? Svår svara på kanske?
Det är helt enkelt Påsk, jag kommer till det.

Citat:
Jag kan absolut diskutera,
Nja din retorik är inte särskilt bra. Det är tydligt att du hellre vill ha bråk eftersom du gör diskussionen personlig. Du har konsekvent duckat de fakta jag presenterat för dig. Och du väljer allt som oftast inte att svara eller bemöt den fakta och de källor jag kommer med.

Citat:
Orsaken att jag inte bemöts med respekt från dig, Celeno och några till på detta forum är för att de inte förstår vad det ordet står för eller hur man gör det. det sista misstänker jag är gällande i ditt fall.
Om du ska kritisera mig för personpåhopp ska du nog ha ryggen fri.

Vi gör som vanligt

Wiki
Citat:
Respekt betecknar i vardagligt tal aktning eller vördnad för en person.[1] Mer konkret innebär detta att man värdesätter en persons egenskaper.[2]

Jag tycker fortfarande inte att man kan kräva aktning eller vördnad, och absolut inte bara för att man tillhör det ena eller andra könet. Feminister kräver aktning för att de är kvinnor, och manliga muslimer för att de är män. Tommy Zettreus hade också åsikter om detta med att kräva respekt. Fick han inte det tog han till vapen på Stureplan. Både du och manliga muslimer som kräver respekt tar också till medel för att få det, men det funkar inte så.

För mig och wiki fungerar det på annat sätt. Visst har alla människor rätt till en grundläggande respekt, men man kan också förverka sin rätt till respekt.

Det du gör dig skyldig till här kallas tolkningsföreträde, du fråntar andra rätten till sin egen upplevelse. Vilket är ganska respektlöst. Människor runt dig måste själva få uttrycka sina känslor eller brist på känslor om dig.
Senast redigerad av Gertrud1 2017-04-17 kl. 00:00.
2017-04-16, 23:58
Medlem
Citat:

Ingen har rätt att kräva respekt, respekt förtjänar man.
Man förtjänar ingen respekt om man kvoterats in på en post, och man kommer heller ingen få.
2017-04-17, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Ingen har rätt att kräva respekt, respekt förtjänar man.
Man förtjänar ingen respekt om man kvoterats in på en post, och man kommer heller ingen få.

Få en anställning har inget med respekt att göra, utan med kvalifikationer.

Och alla förtjänar respekt tills motsatsen är bevisad.

Den kvotering som är vanligast i Sverige idag är indirekt kvotering dvs av två lika meriterade så väljer man det saknade könet.

Säg mig? om någon är lika kvalificerad som den andre...vaför ska då den inte få samma respekt när den blir vald och inte den andre? Är ju en idiotisk ståndpunkt.
Senast redigerad av Merapi 2017-04-17 kl. 00:06.
2017-04-17, 00:15
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:

Den kvotering som är vanligast i Sverige idag är indirekt kvotering dvs av två lika meriterade så väljer man det saknade könet.

Säg mig? om någon är lika kvalificerad som den andre...vaför ska då den inte få samma respekt när den blir vald och inte den andre? Är ju en idiotisk ståndpunkt.

Och så bytte vi ämne... Eller försökte

Ja alla förtjänar respekt tills motsatsen är bevisad, de flesta har tappat respekten för feminister.
Det är känslostyrt runthattande när du hamnar på pottan. Det inger ingen vördnad direkt. Du är inte här för att diskutera utan tar varje tillfälle i akt att agitera.

Rent logiskt så lär det finnas så många fler kompetenta män på den nivån än kvinnor, att kvotera skulle innebära att kompetenta män blev utan jobb för att kvinnor skall beredas plats det är sexism.

Inte en suck att det finns lika många och lika komptetenta på den nivån. De som finns får respekt utan att kräva den, för på den nivån är det resultat som räknas, pengar luktar inte och har inget kön.
Senast redigerad av Gertrud1 2017-04-17 kl. 00:18.
2017-04-17, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Respekt är något man förtjänar

nej det är något alla har rätt kräva bemötas av innan motsatsen bevisas...
Därför du får pisk av mig just nu eftersom du förlorat min respekt.

Citat:
Det är helt enkelt Påsk, jag kommer till det.

sure...

Citat:
Nja din retorik är inte särskilt bra. Det är tydligt att du hellre vill ha bråk eftersom du gör diskussionen personlig. Du har konsekvent duckat de fakta jag presenterat för dig. Och du väljer allt som oftast inte att svara eller bemöt den fakta och de källor jag kommer med.

Återigen den som gjorde diskussionen personlig mellan dig och mig var bevisligen DU och inte jag.
Och jag har diskuterat med dig innan, tills du gör ungefär som du gjorde nu och övergår till personliga påhopp och hätskhet, då slutar jag svara. Och jag har vägrat läsa dig länge, av just denna anledning. Och nej av det jag läst har du inte kommit med någon intressant fakta som jag inte kunnat bemöta.

Citat:
Om du ska kritisera mig för personpåhopp ska du nog ha ryggen fri.

Vi gör som vanligt

Wiki

Jag tycker fortfarande inte att man kan kräva aktning eller vördnad, och absolut inte bara för att man tillhör det ena eller andra könet. Feminister kräver aktning för att de är kvinnor, och manliga muslimer för att de är män. Tommy Zettreus hade också åsikter om detta med att kräva respekt. Fick han inte det tog han till vapen på Stureplan. Både du och manliga muslimer som kräver respekt tar också till medel för att få det, men det funkar inte så.

Du menar alltså att du steppar fram till okänd människa på stan och bemöter den utan aktning?
(nog för att jag tror dig om det, men nej så gör man alltså inte bland friska människor, man behandlar alla människor med akning och artighet. Först när man inte får detta själv finns där grund att ev. svara med samma mynt. Punkt.

Citat:
För mig och wiki fungerar det på annat sätt. Visst har alla människor rätt till en grundläggande respekt, men man kan också förverka sin rätt till respekt.

Det du gör dig skyldig till här kallas tolkningsföreträde, du fråntar andra rätten till sin egen upplevelse. Vilket är ganska respektlöst. Människor runt dig måste själva få uttrycka sina känslor eller brist på känslor om dig.

Och varför skulle bara jag göra mig skyldig till tolkningsföreträde när jag hävdar att något är på ett visst sätt, men plötsligt inte lika mycket du när du hävdar motsatsen? hmm?

Och nej jag tänker inte acceptera vilken jävla skit som helst från dig om min person utan att jag trycker till dig ordentligt tillbaka, kan du vara säker på.

och trust me! jag har retorisk kapacitet kunna betydligt värre än det jag nu tryckt till dig med.
men vet du jag är inte en sådan liten patetisk skit.
Senast redigerad av Merapi 2017-04-17 kl. 00:42.
2017-04-17, 00:25
Medlem
Citat:

Nu talade jag ju uppenbarligen om den uteblivna respekten efter det att någon anställts via kvotering.

Citat:

Finns inga två lika meriterade.
Någon som får förtur på grund av kön/hudfärg kommer ha det väldigt svårt att få respekt från sina medarbetare/anställda.
2017-04-17, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Nu talade jag ju uppenbarligen om den uteblivna respekten efter det att någon anställts via kvotering.

Finns inga två lika meriterade.
Någon som får förtur på grund av kön/hudfärg kommer ha det väldigt svårt att få respekt från sina medarbetare/anställda.

Jo finns självklart människor som har samma meriter....hallå.

och är inte "förtur" den kvoteringstyp jag nyss beskrev.
Den kvoteringssort du tänker på är direkt kvotering...könet eller något annat är avgörande för anställnignen inte meriter, exiterar det mycket lite av.
Senast redigerad av Merapi 2017-04-17 kl. 00:44.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in