2017-04-29, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Nej, den sorten vill ha chefspositionen, och lönen som hör till, men vägrar bygga företaget som ger henne den platsen. Den ska dessa feminazis få sno av vilken man som än jobbar i den bransch hon vill förknippa sig med.

Skulle det vara så att hon måste sparka ner en massa män från stegen som tagit sig dit på egna meriter, så är det kompensation för 2000 år av förtryck av vilket hon upplevt exakt noll och intet.

Det är så det fungerar i alla hatiska ideologier som utmålar en grupp som roten till all ondska.

Empatin (som historiskt set i stort sett varit obefintlig) för män suddas ut helt och hållet, då finns det inte längre några moraliska bekymmer över att skada individer som knappt ens kan ses som människor.

Sätt ak47r i händerna på dessa moraliskt förvridna får och vips så har du ett folkmord på händerna.
2017-04-29, 17:52
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tycker kanske mer de tär du som ska bevisa för mig att patriakrat inte är ett giltligt begrepp som itne existerar eller vad det nu är som du går emot kring begreppet "patriarkat".

Om man definierar Patriarkatet såhär = wiki:
Citat:
Patriarkat av grekiskans πατριάρχης (patriarkhēs, "fadersvälde") är ett samhällssystem där män har den primära makten och de flesta ledande positioner inom politiska, ekonomiska, religiösa, sociala, och finansiella institutioner domineras av män.

Det som kvinnor misstar sig på, är att de tror att män tar sig framåt med snoppen.

Phare555 skrev, män härmar andra framgångsrika män. De tar reda på vad som krävs för att ta sig till toppen, och ser till att skaffa sig de egenskaperna. Medan kvinnor sitter kvar i att det ska vara rättvist, att man ska få utan att anstränga sig.

Feminismen liksom kommunismen menar att ukomsten skall vara rättvis, medan varje sunt tänkande människa som åstadkommit något förstår att detta vore djupt orättvist. Om en slacker ska ha samma "belöning" som den som anstränger sig så landar vi på kommunism.

Det går inte att påstå att en man och en kvinna har samma meriter, om fallet är att kvinnan inte lyckas ta sig framåt och löneförhandla för egen maskin.

Återkopplar till Japanerna på elektronikmarknaden. Ja man kan säga att vi lever i ett elektroniskt Japriarkat. Frågan är varför?

Man kan göra samma sak med judarna, är det så att avsaknaden av en skinnflik gör dem framgångsrika? Eller är det något i deras traditioner?

Vad Kina gör just nu är att ta reda på hemligheten bakom judisk framgång.
2017-04-29, 17:57
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag har redan visat att det var tidsandan och inte Hitler eller Nazismen som ville utrota undermåliga individer.
Sverige hade ju som bekant sitt steriliseringsprogram.

Jag läste en bok, Mor och barn: En bok om barnens vård och fostran utg. av Svenska Röda korset från 1936.

Den börjar direkt med arvsbiologi och rashygien.

"Det torde råda allmän enighet om, att särskilt undermåliga individer ej böra få ohejdat fortplanta sig."

"Att vissa sinnesslöa, klent begåvade och kriminella ej bör sätta barn till världen, framstår som uppenbart."

Svenska Röda korset alltså.
2017-04-29, 17:57
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Det är givetvis inte den form patriarkat som merapi vanligtvis hävdar utan endast när hon vill bevisa att patriarkatet existerar, på sitt sedvanliga oärliga vis.

Den feministiska varianten av patriarkat som merapi vanligen beklagar sig över är när män medvetet håller kvinnor nere, där det finns strukturer som upprätthålls av män vars syfte är att gynna män och missgynna kvinnor. Ett system där män ser kvinnor som mindre värda helt enkelt.

En konspirationsteori mao
Wiki
Citat:
Gemensamt för konspirationsteorier, när termen används i nedlåtande bemärkelse, är att berättelsen omfattar en grupp mäktiga eller inflytelserika individer eller institutioner. Dessa personer antas ofta ha stora resurser till sitt förfogande och samarbetar i hemlighet för att uppnå ekonomisk eller politisk makt eller andra fördelar. Typiskt är dock att det finns ett antal personer, konspirationsteoretiker, som genomskådat ränksmideriet. De ser det som sin uppgift att avslöja sanningen för den ovetande allmänheten, och upplever sig ständigt vara under hotet att bli nedtystade på grund av sin kunskap.

Visst kan man tala om Patriarkat globalt, men det kan ju knappast gälla i ett land där man väljer varannan damernas till riksdagen. Patriarkatets makt är bruten i Sverige, och i övriga västvärlden. Ingen hindrar en kvinna till någonting idag.

Jo frimurare och hovstallet. Det är ju verkligen ett jätteproblem.
Senast redigerad av Gertrud1 2017-04-29 kl. 18:01.
2017-04-29, 18:08
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Sverige hade ju som bekant sitt steriliseringsprogram.

Jag läste en bok, Mor och barn: En bok om barnens vård och fostran utg. av Svenska Röda korset från 1936.

Den börjar direkt med arvsbiologi och rashygien.

"Det torde råda allmän enighet om, att särskilt undermåliga individer ej böra få ohejdat fortplanta sig."

"Att vissa sinnesslöa, klent begåvade och kriminella ej bör sätta barn till världen, framstår som uppenbart."

Svenska Röda korset alltså.

Tack för ett tips till.

Kollade vad regeringen säger om lönegapet

Citat:
När hänsyn tas till ålder, utbildning, sektor, yrkesamt arbetstid minskar lönegapet mellan kvinnor och män från 13 till 6 procentenheter. Det lönegap som kvarstår kallas för oförklarat lönegap. Storleken på det oförklarade lönegapet skiljer sig mellan olika sektorer och är som störst inom privat sektor (7 procent) och som minst inom kommunal sektor (1 procent).

Det oförklarade lönegapet kan bero på diskriminering mellan kvinnor och män. Det kan också bero på skillnader i faktorer som inte beror på kön, som individuella egenskaper eller skillnader i arbetsuppgifter, det vill säga information som inte finns tillgängliga att inkludera i analysen.

http://www.mises.se/2014/12/10/tjanar-kvinnor-mindre-an-man-for-samma-arbete/

De verkar inte ha tagit med sjukfrånvaro?
2017-04-29, 18:09
Medlem
[quote=Gertrud1|60591493]
Citat:
Vad förvånad jag är att du bytte ämne

Jo de åsikter du tillskrev mig som en halmgubbe var just en halmgubbe.

Nope.
Jag har refererat till vissa kvinnor som känslostyrda barnungar.

Fel. Det inlägg där du slänger dig med "känslostyrda barnungar".
Så lyder hela det stycket:

"Om ni verkligen ville ha ett jämställt samhälle så skulle ni först växa upp och springa ikapp. Att kvotera in omogna känslostyrda barnungar i bolagsstyrelser vore katastrof för ekonomin. Vilken katastrof det är för landets politik har vi redan sett."

(FB) Varför så få feminister som tar upp kampen på Flashback?

med andra ord du jämställer kvinnor med "omogna känslostyrda barnungar"

Inte vissa kvinnor alltså utan KVINNOR.

Fatta för en gångs skull vad du faktiskt sitter och bajsar ur dig på detta forum.

Citat:
Du är tack och lov inte representativ för kvinnosläktet. Här visar du en retorisk miss till. Du kan inte skilja på sak och person. Jag talar inte om alla kvinnor, jag pratar heller inte om en viss kvinna, jag har uttrycket åsikter och kallat saker vid dess rätta namn, rörande en grupp kvinnor som beter sig på ett visst sätt.
Shape up, vakna till, koncentrera dig.
Släpp känslorna och använd hjärnan och läs vad jag skriver.
Du kan ha ovan som mall bredvid dig i fortsättningen då du blir osäker.

Jag påminner igen om att Gertrud inte är trådens ämne, och att diskutera mig som person är dålig retorik. Ja jag har diskuterat dig, men mer som fenomen, du är ändå representant för en syn. En rådande politiks hållning. Det har jag också påpekat tidigare.
Men skriv ut det här inlägget och ha det bredvid dig.

Eller är ditt svar till mig bara ytterligare ett sätt att obstruera huvudfrågan? Varför ni inte pallar diskussion här.

Det räcker inte att du kör - det gör jag minsann visst. Det är nämligen vare sig mig, eller dig själv du skall övertyga utan det är publiken.
Du måste alltså bevisa genom handling att du klarar av debatten. Det du visat hittills är barnsligheter, och när de inte funkar så gör du som en unge som säger att mamma är dum. Observera det skrev jag inte om dig som person utan om din variant av retorik, såsom varande feminist är du trådens ämne, varför inte feminister diskuterar här.
De klarar inte av ribban helt enkelt.

Att du som person - istället för att measure up - försöker dra igång ett drev mot mig har du inget för, det är för få hysteriska kvinnor här. Det ökar heller inte ditt retoriska anseende.

Att du sedan lever i en alternativ verklighet spelar ingen roll.

Det är väl det som är kännetecknande för flashback, att här finns tillräckligt många sanningssökare för att det inte går att leva i en alternativ verklighet och tro sig ha kläder som man inte har.

Trådens ämne är varför feminister inte vill sitt ahär och debattera, svaret på detta är pga misogynin, den oerhört låga nivån på retorik och allmän mobbning . Och där är alltå just du ett stråalnde exempel som går att läsa i just det inlägg jag länkade ovan, där du löper fullkomligen amok.

Det du skiter ur dig i det inlägget är ingen "ribba"....what so ever ..det är en kloak.
Ingen hederlig sansad människa vill ens sitta i en kloak.

Och därför är de tinga feminsiter som vill prata med dig längre eller som sagt orkar sitta på detta forum eftersom du bara är en av flera med samma undermåliga nivå.
2017-04-29, 18:12
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
kul hörredu,

Ge mig ett exempel på där jag blivit "satt på pottan" på detta forum tack.
Ge mig exempel på att jag skule vara "retorisk underlägsen" eller "dåligt påläst"..

Ett exempel är väl när du trodde att BNP per capita är samma som resurser.....
Där blev du ju utskrattad rejält .

Sedan trodde du ju att laglydiga vapenägares licenspliktiga vapen hamnar i gangsterhänder och används till brott....

Utöver detta har vi ju alla gånger du blivit ägd av Gertrud1 , ibland är det nästan så att man tror du är någon sorts självplågare....

Vi har ju också faktumet att du stavar som en sexåring och att du så fort du är i underläge börjar förolämpa dina meningsmotståndare ....

Citat:
När man frågade sveriges befolkning (tillräckligt statisitskt stort urval) vid förra valet hur mångna som kallade sig för feminist så var det nära 50%. 50% av en befolkning är mig veterligen INTE att betrakta som en "liten" del.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/allt-fler-feminister

Där en pottkant för herr seal att balansera på.

Nu läste du nog inte genom din länk ordentligt.....

Ingen källhänvisning eller någonting i den , precis som det brukar vara när du hävdar något .
Hur ska man kunna bedöma materialets äkthet ?

Frågar man fyra personer på exempelvis genusvetarlinjen är det knappast otroligt att man får det här resultatet , frågar du fyra nazister blir utfallet nog annorlunda .
Senast redigerad av sealstryper 2017-04-29 kl. 19:01.
2017-04-29, 18:33
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper

Sedan trodde du ju att laglydiga vapenägares licenspliktiga vapen hamnar i gangsterhänder och används till brott....

Utöver detta har vi ju alla gånger du blivit ägd av Gertrud1 , ibland är det nästan så att man tror du är någon sorts självplågare....
Ja det är alldeles för lätt

Citat:
Ingen källhänvisning eller någonting i den , precis som det brukar vara när du hävdar något .
Stämmer det som Gertrud1 hävdar är du ägd igen

Jag tappade länken
http://feministisktinitiativ.se/sifo-var-fjarde-kvinna-kan-tanka-sig-att-rosta-pa-feministiskt-initiativ/
2017-04-29, 18:46
Medlem
Gertrud1s avatar
Försök att andas och håll reda på vad du suddar och inte i quotes, det ser så slarvigt ut, och blir fel när man svarar dig så citat tillskrivs andra, om man inte själv rättar till dina misstag.

Citat:

Fel. Det inlägg där du slänger dig med "känslostyrda barnungar".
Så lyder hela det stycket:

"Om ni verkligen ville ha ett jämställt samhälle så skulle ni först växa upp och springa ikapp. Att kvotera in omogna känslostyrda barnungar i bolagsstyrelser vore katastrof för ekonomin. Vilken katastrof det är för landets politik har vi redan sett."

(FB) Varför så få feminister som tar upp kampen på Flashback?

med andra ord du jämställer kvinnor med "omogna känslostyrda barnungar"

Inte vissa kvinnor alltså utan KVINNOR.

Nej jag har sagt att "kvotera in omogna känslostyrda barnungar i bolagsstyrelser vore katastrof för ekonomin. Vilken katastrof det är för landets politik har vi redan sett."
Det är inte specificerat exakt vilka, inte ens förbehållet kvinnor, med god läsförståelse och om man inte är i affekt så är det nog ganska tydligt att det avses de som inte tar sig fram för egen maskin utan kräver millimeterrättvisa och likhet i saftglasen. Det är ett återkommande tema i mina alster här på forumet. Jag tror de flesta hänger med.

Citat:
Fatta för en gångs skull vad du faktiskt sitter och bajsar ur dig på detta forum.
Lite trist ordval, men jag står faktiskt för att jag inte tycker att människor är lämpade enbart pga kön. I regeringens skrift står också att det är ont om kvinnliga civilekonomer tex. Det finns alltså ett mindre utbud av kvinnliga civilekonomer, toppen kommer alltså att vara smalare, och man kommer vid kvotering vara tvungen att sänka kraven. Vilket tydligen redan gjorts både hos polisen och hos försvaret. Jag tycker inte att det är särskilt rättvist faktiskt. Att särbehandla människor beroende på kön är tom sexistiskt.

Citat:
Trådens ämne är varför feminister inte vill sitt ahär och debattera, svaret på detta är pga misogynin, den oerhört låga nivån på retorik och allmän mobbning . Och där är alltå just du ett stråalnde exempel som går att läsa i just det inlägg jag länkade ovan, där du löper fullkomligen amok.
Nja för den som kan hålla isär saker och inte är i affekt, så kan den faktiskt skilja på vad jag faktiskt skriver och inte.

Citat:
Det du skiter ur dig i det inlägget är ingen "ribba"....what so ever ..det är en kloak.
Ingen hederlig sansad människa vill ens sitta i en kloak.
Nice

Citat:
Och därför är de tinga feminsiter som vill prata med dig längre eller som sagt orkar sitta på detta forum eftersom du bara är en av flera med samma undermåliga nivå.

I din alternativa verklighet är det kanske så. Men det verkar ju som flera anser att jag äger dig.
Att du är min bitch. Sen att du kommer med bortförklaringar hjälper liksom inte.

Kom igen step up lady
2017-04-29, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper

Vi har ju också faktumet att du stavar som en sexåring och så fort du är i underläge börjar du förolämpa dina meningsmotståndare ....

Nu läste du nog inte genom din länk ordentligt.....

Stämmer det som Gertrud1 hävdar är du ägd igen

Fast nu råkar ju faktiskt BNP och BNP per capita vara två mått på ett lands ekonomiska resurser, vilket var vad vi diskuterade i den tråden..Så? VEM gjorde slarvsylta av vem där egentligen?
hmm?

Och laglydiga vapen råkar flera gånger i händerna på "gansters". Tom svenska militären har problem med vapenstölder. Och vad kan vara mer "laglydigt" än svenska arméns vapendepåer?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10443299.ab

Sen har jag mig veterligen aldrig någonsin blivit "ägd" av Gertrud. men visa gärna exempel på detta med tack. Ska bli intressant.

Jag stavar som en sexåring på en ipad...eftersom skriva i min hastighet på en sådan inte är förenligt med rättstavning och sen orkar jag inte alltid sitta och korrigera.
Min stavningsförmåga är det generellt inga större fel på.

vad gäller mitt förolämpande av meningsmotståndare så tenderar detta slå in när jag själv mottagit rejäla doser av detsamma. Ex. efter Gertruds inlägg jag länkade ovan, då gav jag mig på hen med hull och hår, "hen" fick skäll från mig efter noter...dock! hederligt till skillnad från hens inlägg.

Sen ursäkta men du måste ha en länk från SVT nyheter?
du litar inte på vad de skriver?

Varför itne googla sifo+2014 valundersökningar + feminister eller dylikt, ligger det kvar på deras site så lär det ju dyka upp.

Klarar inget själva.
Senast redigerad av Merapi 2017-04-29 kl. 18:56.
2017-04-29, 18:57
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Sen har jag mig veterligen aldrig någonsin blivit "ägd" av Gertrud. men visa gärna exempel på detta med tack. Ska bli intressant.
Att bli ägd http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Owned

I din alternativa verklighet så är det givetvis inte så.

Citat:
vad gäller mitt förolämpande av meningsmotståndare så tenderar detta slå in när jag själv mottagit rejäla doser av detsamma. Ex. efter Gertruds inlägg jag länkade ovan, då gav jag mig på hen med hull och hår, "hen" fick skäll från mig efter noter...dock! hederligt till skillnad från hens inlägg.

Jag googlade på Gertruds pussy åt dig, du får gissa vilken som är min.
https://www.google.se/search?q=Gertruds+pussy&source=lnms&tbm=isch&sa=X& ved=0ahUKEwiNhqiWkcrTAhWC3SwKHf5NCqkQ_AUICigB&biw= 1396&bih=669

Citat:
Sen ursäkta men du måste ha en länk från SVT nyheter?
du litar inte på vad de skriver?

Det ska man verkligen inte göra, för de talar inte om vem som beställt undersökningen utan bara vem som publicerat den.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/allt-fler-feminister

Citat:
Varför itne googla sifo+2014 valundersökningar + feminister eller dylikt, ligger det kvar på deras site så lär det ju dyka upp.

Klarar inget själva.

Jag förstår att det är så du gör, men man måste vara kritisk till källor och hitta hästens mun.

Jag länkade hästen.
2017-04-29, 18:59
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Fast nu råkar ju faktiskt BNP och BNP per capita vara två mått på ett lands ekonomiska resurser, vilket var vad vi diskuterade i den tråden..Så? VEM gjorde slarvsylta av vem där egentligen?
Varför fortsätter du att göra bort dig istället för att bara erkänna att du tog miste?

Kina bygger en rymdstation!

Kinas GDP/capita är en tredjedel av Sveriges.

Har Sverige en rymdstation?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in