[quote=Gertrud1|60591493]
Citat:
Vad förvånad jag är att du bytte ämne
Jo de åsikter du tillskrev mig som en halmgubbe var just en halmgubbe.
Nope.
Jag har refererat till vissa kvinnor som känslostyrda barnungar.
Fel. Det inlägg där du slänger dig med "känslostyrda barnungar".
Så lyder hela det stycket:
"Om ni verkligen ville ha ett jämställt samhälle så skulle ni först växa upp och springa ikapp. Att kvotera in omogna känslostyrda barnungar i bolagsstyrelser vore katastrof för ekonomin. Vilken katastrof det är för landets politik har vi redan sett."
(FB) Varför så få feminister som tar upp kampen på Flashback?
med andra ord du jämställer kvinnor med "omogna känslostyrda barnungar"
Inte vissa kvinnor alltså utan KVINNOR.
Fatta för en gångs skull vad du faktiskt sitter och bajsar ur dig på detta forum.
Citat:
Du är tack och lov inte representativ för kvinnosläktet. Här visar du en retorisk miss till. Du kan inte skilja på sak och person. Jag talar inte om alla kvinnor, jag pratar heller inte om en viss kvinna, jag har uttrycket åsikter och kallat saker vid dess rätta namn, rörande en grupp kvinnor som beter sig på ett visst sätt.
Shape up, vakna till, koncentrera dig.
Släpp känslorna och använd hjärnan och läs vad jag skriver.
Du kan ha ovan som mall bredvid dig i fortsättningen då du blir osäker.
Jag påminner igen om att Gertrud inte är trådens ämne, och att diskutera mig som person är dålig retorik. Ja jag har diskuterat dig, men mer som fenomen, du är ändå representant för en syn. En rådande politiks hållning. Det har jag också påpekat tidigare.
Men skriv ut det här inlägget och ha det bredvid dig.
Eller är ditt svar till mig bara ytterligare ett sätt att obstruera huvudfrågan? Varför ni inte pallar diskussion här.
Det räcker inte att du kör - det gör jag minsann visst. Det är nämligen vare sig mig, eller dig själv du skall övertyga utan det är publiken.
Du måste alltså bevisa genom handling att du klarar av debatten. Det du visat hittills är barnsligheter, och när de inte funkar så gör du som en unge som säger att mamma är dum. Observera det skrev jag inte om dig som person utan om din variant av retorik, såsom varande feminist är du trådens ämne, varför inte feminister diskuterar här.
De klarar inte av ribban helt enkelt.
Att du som person - istället för att measure up - försöker dra igång ett drev mot mig har du inget för, det är för få hysteriska kvinnor här. Det ökar heller inte ditt retoriska anseende.
Att du sedan lever i en alternativ verklighet spelar ingen roll.
Det är väl det som är kännetecknande för flashback, att här finns tillräckligt många sanningssökare för att det inte går att leva i en alternativ verklighet och tro sig ha kläder som man inte har.
Trådens ämne är varför feminister inte vill sitt ahär och debattera, svaret på detta är pga misogynin, den oerhört låga nivån på retorik och allmän mobbning . Och där är alltå just du ett stråalnde exempel som går att läsa i just det inlägg jag länkade ovan, där du löper fullkomligen amok.
Det du skiter ur dig i det inlägget är ingen "ribba"....what so ever ..det är en kloak.
Ingen hederlig sansad människa vill ens sitta i en kloak.
Och därför är de tinga feminsiter som vill prata med dig längre eller som sagt orkar sitta på detta forum eftersom du bara är en av flera med samma undermåliga nivå.