2017-04-16, 12:28
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Normala människor behöver inte berätta att de har ett liv mellan inläggen, och när de återkommer så finns argumenten där.
Normala människor behöver inte anmärka på att någon loggar ut.
Citat:
Precis som väntat och som jag skrev så har du ingen som helst ambition att argumentera.
Och precis som jag skrivit flera gånger: Lustigt hur ni fortsätter sprida lögner efter att ni har blivit avslöjade.
Jag tror bestämt inte att dina tusen länkar har avslöjat någonting övht.

Och igen: Jag diskuterar inte feminism i denna tråd utan varför jag inte vill diskutera feminism med er.
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Ge gärna några exempel så kan vi reda ut det där.
Jag ger alla era inlägg de senaste sidorna som exempel. Trodde att det framgick.
Senast redigerad av Ziaya 2017-04-16 kl. 12:33.
2017-04-16, 12:30
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Men nu glider du ju av banan totalt. Vi diskuterade ju alldeles nyss dessa extrema exempel av rena manshatare/råfeminister, men i nästa inlägg så hävdar du att dessa personer sitter på "nästan samtliga maktpositioner". Vad sjutton menar du?
Jag menar vad jag skriver. Vad är oklart?
Citat:
Angående sista stycket: Jag hävdar fortfarande det jag skrev i förra inlägget: Så det förklarar den saken.
Utveckla.
2017-04-16, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Jag ger alla era inlägg de senaste sidorna som exempel. Trodde att det framgick.

Är exempelvis barbariet ett påhitt?
2017-04-16, 12:36
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72minsago
Därför att det kräver mycket tålamod, tid, tolerans för alla tänkbara argumentationsfel och ohövligheter, skicklighet i att dekryptera SD:iska samt ett psyke som kan hålla en ifrån att dras ner i den mörka obehagliga filterbubbla som det huvudsakliga klientelet här lever i.

Ja, TS ser ju själv hur den här tråden har blivit.

Det verkar ofta som att feminister och sexister lever i två olika parallella verkligheter utan gemensamma beröringspunkter eller grundreferenser och därför aldrig kan mötas på något meningsfullt sätt.

"Feminister och sexister..." - som om det vore någon skillnad på dessa två. Feminister lever ju i sin egen verklighet där fokus bara ska ligga på att kvinnor är missgynnade inom varje område som tas upp oavsett om det gäller arbetsmarknad, sexualitet, välmående, kultur eller ja vad fan som helst.

Feminister är sexister som kan gömma sig bakom statusen som civilrättsrörelse som ger en viss auktoritetsställning men i själva verket så praktiserar de inte alls någon jämställdhet.
2017-04-16, 12:38
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Jag menar vad jag skriver. Vad är oklart?

Du menar alltså att personerna som skrivit det mesta av innehållet i dina länkar innehar nästan samtliga maktpositioner i samhället?

Citat:
De kanske är få, men tyvärr innehar de nästan samtliga maktpositioner
2017-04-16, 12:40
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72minsago
Därför att det kräver mycket tålamod, tid, tolerans för alla tänkbara argumentationsfel och ohövligheter, skicklighet i att dekryptera SD:iska samt ett psyke som kan hålla en ifrån att dras ner i den mörka obehagliga filterbubbla som det huvudsakliga klientelet här lever i.

Ja, TS ser ju själv hur den här tråden har blivit.

Det verkar ofta som att feminister och sexister lever i två olika parallella verkligheter utan gemensamma beröringspunkter eller grundreferenser och därför aldrig kan mötas på något meningsfullt sätt.
Word. De ställer inte ens upp på samma historieskrivning som etablerade forskare. Och bra beskrivet. Det känns precis som en mörk, obehaglig filterbubbla efter att tag i detta delforum. Min tro på andra män börjar svika och jag måste prata med YY-folk IRL för att övertyga mig om att detta bara är marginaliserade, hatiska individer.
2017-04-16, 12:42
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Jag tror bestämt inte att dina tusen länkar har avslöjat någonting övht.
Vad du tror bryr jag mig inte om.

Nu pratar jag om den historieskrivning som du påstår gäller.

Du hoppade bekvämt över citatet från Wikipedia, och hävdar att dina ord gäller.

Du har inte presenterat någon källa, inget argument, ens visat att du har någon kunskap inom ämnet överhuvudtaget.

Du bara avfärdar mig:
Citat:
Att påstå att detta är lögn är att placera sig i utkanten bland konspirationsteoretiker och alternativa historieskrivare.
Vilket är skitlustigt, men både väntat och förutspått, efter att ha skrivit:
Citat:
Den vanliga responsen. Ingen substans.
"Jag har läst mer än du så jag vet bättre, du vet ingenting".
Självinsikt var det...
Citat:
Och igen: Jag diskuterar inte feminism i denna tråd utan varför jag inte vill diskutera feminism med er.
Det är uppenbart varför du inte vill diskutera och det konstaterades från början:
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
De som du pratar med nu är ytterst sansade pålästa sakliga och kompetenta.
Jag gissar att det är det som är jobbigt för fröken.
2017-04-16, 12:43
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Word. De ställer inte ens upp på samma historieskrivning som etablerade forskare.
Vilka etablerade forskare?

Och hur var det nu med ryggdunkande?

Pinsamt det här faktiskt...
2017-04-16, 12:45
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Du menar alltså att personerna som skrivit det mesta av innehållet i dina länkar innehar nästan samtliga maktpositioner i samhället?
Nej, jag menar att de som sitter på höga politiska, politiskt tillsatta och media-positioner delar dessa värderingar.
2017-04-16, 12:49
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Det är uppenbart varför du inte vill diskutera och det konstaterades från början:
Det är uppenbart varför ja, och det är för att det är OT. (Fi fan vad omöjligt att nå fram till er).
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Är exempelvis barbariet ett påhitt?
Du använde det som ett argument mot Europeisk kolonisering och det är ju... lite underligt.
Och "icke-argumentatoriskt" av dig. Barbariet...
Senast redigerad av Ziaya 2017-04-16 kl. 12:54.
2017-04-16, 12:52
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Nej, jag menar att de som sitter på höga politiska, politiskt tillsatta och media-positioner delar dessa värderingar.

Okej, fram med länkarna då, det borde ju inte vara så svårt eftersom det sitter en jävla massa människor på dessa poster.

Misstänker att det kommer börja kärva lite för dig nu, för varför skulle du inte ha tagit med dessa personer och deras uttalanden i din redan färdigställda länklista.... Men vi får se, motbevisa mig gärna.
2017-04-16, 12:55
Medlem
Citat:

och vilka värderingar är det?

hata män?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in