Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-09, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angelxx
All hjälp uppskattas

För att maximera dina MDMA-rus skulle jag rekommendera dig att blanda in alkohol samt öka med 50+% av din initiala dos när uppgången börjar komma från ditt första intag. (Dvs inte vänta så lång tid som 2 timmar.) Vissa upplever intensivare och snabbare påslag av att snorta, det är också ett alternativ.

Det där "perfekta" MDMA-ruset kommer du inte få varje gång. Det låter för mig som att du byggt upp tolerans antingen fysiskt eller psykiskt. Om du åker karusell varje dag blir karusellen till slut inte så rolig. 125+125 mg är i mitt tycke väldigt mycket för 50 kg kroppshydda, hade jag varit du hade jag startat på hälften av den doseringen. Har du nu byggt upp tolerans för 125 mg kommer du ju få höja därifrån däremot.

...och inte för att moralisera, men det låter som att du försöker maxa allting hela tiden. Förr eller senare hinner kroppen inte med att producera alla glädjeämnen. Det låter som att du har nått den gränsen.

Så pröva att tidigarelägga ökningen, lägg till alkohol i ruset, öka dosering alternativt snorta. Om det inte hjälper skulle jag råd dig att ta ett uppehåll på 4-6 månader samt se dig omkring hur du mår övrigt i livet.
Citera
2017-04-09, 21:09
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
För att maximera dina MDMA-rus skulle jag rekommendera dig att blanda in alkohol samt öka med 50+% av din initiala dos när uppgången börjar komma från ditt första intag. (Dvs inte vänta så lång tid som 2 timmar.) Vissa upplever intensivare och snabbare påslag av att snorta, det är också ett alternativ.

Det där "perfekta" MDMA-ruset kommer du inte få varje gång. Det låter för mig som att du byggt upp tolerans antingen fysiskt eller psykiskt. Om du åker karusell varje dag blir karusellen till slut inte så rolig. 125+125 mg är i mitt tycke väldigt mycket för 50 kg kroppshydda, hade jag varit du hade jag startat på hälften av den doseringen. Har du nu byggt upp tolerans för 125 mg kommer du ju få höja därifrån däremot.

...och inte för att moralisera, men det låter som att du försöker maxa allting hela tiden. Förr eller senare hinner kroppen inte med att producera alla glädjeämnen. Det låter som att du har nått den gränsen.

Så pröva att tidigarelägga ökningen, lägg till alkohol i ruset, öka dosering alternativt snorta. Om det inte hjälper skulle jag råd dig att ta ett uppehåll på 4-6 månader samt se dig omkring hur du mår övrigt i livet.

På vilket sätt är det en bra idé att blanda in alkohol..? Förutom att risken för uttorkning och dylikt ökar dramatiskt. När mdma:t väl kickar in så dör ju alkoholruset i princip bort helt iallafall, och då dricker folk mer och ökar risken för uttorkning ÄNNU mer. Dessutom lär det förvärra påverkan på hjärnan/receptorerna en aning om man kör en fylla samtidigt vilket känns lite onödigt.

På kola eller tjack visst, men mdma? Nää Skippa alkoholen säger jag! Övriga tips håller jag dock med om.
Citera
2017-04-09, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
På vilket sätt är det en bra idé att blanda in alkohol..? Förutom att risken för uttorkning och dylikt ökar dramatiskt. När mdma:t väl kickar in så dör ju alkoholruset i princip bort helt iallafall, och då dricker folk mer och ökar risken för uttorkning ÄNNU mer. Dessutom lär det förvärra påverkan på hjärnan/receptorerna en aning om man kör en fylla samtidigt vilket känns lite onödigt.

På kola eller tjack visst, men mdma? Nää Skippa alkoholen säger jag! Övriga tips håller jag dock med om.

Serotonin sänker alkoholruset, men alkoholruset förstärker dopamintillförseln vilket har en stark synergieffekt med serotonin. Så medan du känner dig mindre full av att ta MDMA på alkohol, så kommer du (troligtvis) ha ett bättre MDMA-rus om du redan är full.

Jag pratar mer anekdotiskt än farmakodynamiskt nu, ska sägas.
Citera
2017-04-12, 03:19
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Serotonin sänker alkoholruset, men alkoholruset förstärker dopamintillförseln vilket har en stark synergieffekt med serotonin. Så medan du känner dig mindre full av att ta MDMA på alkohol, så kommer du (troligtvis) ha ett bättre MDMA-rus om du redan är full.

Jag pratar mer anekdotiskt än farmakodynamiskt nu, ska sägas.

Förstärkt dopaminerg utsöndring under kraftig seronerg utsöndring är dock välkänt för att kraftigt öka skador på serotoninreceptorerna. Dopaminet tar sig in i serotoninreceptorerna vilket gör att de förstörs. Därför kan man lika gärna bara ta mer mdma i sådana fall enligt mig detta kombinerat med faktumet att alkohol ger ökad risk för uttorkning skulle jag undvika att supa sig full i samband med mdma. Visst ett par öl kan man givetvis ta men att supa känns mest onödigt enligt mig.

Alla gör dock som de själva vill förstås
Citera
2017-04-12, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
Förstärkt dopaminerg utsöndring under kraftig seronerg utsöndring är dock välkänt för att kraftigt öka skador på serotoninreceptorerna. Dopaminet tar sig in i serotoninreceptorerna vilket gör att de förstörs. Därför kan man lika gärna bara ta mer mdma i sådana fall enligt mig

Vill man inte paja receptorerna ska man inte ta MDMA över huvud taget, nuff' said.
Jag gillar att E:a lika mycket som nästa serotoninstinna person, men att det skulle vara nyttigt kan vi sopa under mattan.
Citera
2017-04-12, 14:58
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Vill man inte paja receptorerna ska man inte ta MDMA över huvud taget, nuff' said.
Jag gillar att E:a lika mycket som nästa serotoninstinna person, men att det skulle vara nyttigt kan vi sopa under mattan.

Nja, överdriver man inte med sin användning så behöver man inte oroa sig för några avsevärda skador, eller ens några nämnvärda skador överhuvdtaget för den delen, beroende på frekvens och levnadssätt i övrigt en del av oss värderar intellektuell förmåga och känslomässig stabilitet tillräckligt mycket för att åtminstone inte fritera sönder det totalt genom att dumma sig.

Nyttigt har ingen påstått att det är. Alkohol är inte nyttigt, men man behöver inte supa så mycket att man får permanenta & märkbara hjärnskador för det
Citera
2017-04-13, 02:38
Medlem
Mdma kristaller första gången!

Tjena igen, jag provar med en ny tråd då jag inte får svar på min fråga när jag söker runt på google.

Kör som sagt mina första bomber imorgon MDMA, kört ecstasy innan men det var lite mer bökigt med dessa kristaller.

Delade upp mitt gram i fem högar sedan en halva som en extra bomb/fallskärm.
Körde ner det i plastfolie och rullade ihop det snyggt, men lite nojig är man ju för att detta ska förhindra ruset komma i tid och vara lika bra. Vad tror ni?

Vet om att alla säger att att man ska köra ciggpapper men hade inget vettigare hemma och ville inte tömma ''mediciner'' för att använda kapsalarna.

Toapappret kommer väl gå sönder, är det första jag tänker på iallafall.
Citera
2017-04-13, 02:45
Medlem
Goose420s avatar
Lägg det i toapapper, vik ett par gånger och svälj.
Citera
2017-04-13, 04:09
Medlem
Kambodja.mp3s avatar
Måste du bomba det? Är det inte enklare att krossa med mortel och snorta?
Citera
2017-04-13, 04:36
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kambodja.mp3
Måste du bomba det? Är det inte enklare att krossa med mortel och snorta?
Man får ut mer av MDMA om man tar det oralt. Det håller längre, oncome är mycket behagligare och man kommer ner lite mildare.

Ska man ta det i hemmiljö så tycker jag att man lika gärna ha blanda det med vatten i ett shotglas och dricka det. Det smakar ju inte mumma direkt men så himla farligt är det inte.

Annars görs bomber mycket riktigt bäst av ciggpapper. Man viker det på mitten, klister mot klister - alltså kortsida mot kortsida - sen slickar man på halva klistret och fäster ihop. Då får man en liten fyrkantig behållare som är förhållandevis lätt att fylla och blir dessutom ganska liten. Toapapper duger så klart i nödfall men svårt att göra små bra bomber av.
Citera
2017-04-13, 07:11
Medlem
Kambodja.mp3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Man får ut mer av MDMA om man tar det oralt. Det håller längre, oncome är mycket behagligare och man kommer ner lite mildare.

Ska man ta det i hemmiljö så tycker jag att man lika gärna ha blanda det med vatten i ett shotglas och dricka det. Det smakar ju inte mumma direkt men så himla farligt är det inte.

Annars görs bomber mycket riktigt bäst av ciggpapper. Man viker det på mitten, klister mot klister - alltså kortsida mot kortsida - sen slickar man på halva klistret och fäster ihop. Då får man en liten fyrkantig behållare som är förhållandevis lätt att fylla och blir dessutom ganska liten. Toapapper duger så klart i nödfall men svårt att göra små bra bomber av.

Är det dessutom bättre biotillgänglighet oralt? Nu är jag ingen MDMA-brukare själv pga äter SSRI, men fy fan vad jag har svårt att ens svälja piller, sätter de alltid i halsen. Aldrig i livet att jag skulle kunna svälja en pappersbit med massa MDMA i, skulle bara hosta upp det. Då är ju shotglasmetoden bättre.

OT: Har för mig att jag sett en tutorial på YouTube där någon visar hur man bäst bombar tjack, har även för mig att det var du som gjorde den videon, kan det stämma ?
Citera
2017-04-13, 12:11
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

Haha, att du inte tar chansen att hänvisa till din förträffliga guide på YouTube? "Man kan aldrig ha för mycket valfritt pulver"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in