Citat:
Ursprungligen postat av
dervin
Kan ligga något i detta. Han ser allt som ett förhandlingsspel och gör helt enkelt vad som helst för att visa egen styrka och skapa osäkerhet hos sin motpart. Han ser det snarast som en fördel att Assad var oskyldig till kem-attacken för det faktum att han kan angripa vem som helst när som helst oavsett vad de har gjort skapar bara en större osäkerhet hos motparten. Hoppas åtminstone att det är så för det är ändå trots allt bättre än att han är en sionistlakej.
Det finns alltid en risk för att han säljer sig till etablissemanget eller att de kommer åt honom på något sätt. Reagan sålde sig genom att ta in Bush Sr. Han fick ändå en del uträttat. Nu är insatserna högre och den som tror att etablissemanget bara kommer lägga sig och låta Trump göra som han vill är inte lite naiva. Trump har inte en diktators mandat. Jag har dock inte sett något mer än att jag kan ifrågasätta om Mattis och McMaster var rätt val, som får mig att tro att han sålt sig. Det värsta jag hört hittills var när Tillerson sa att han absolut ville ha bort Assad, men det drogs snabbt tillbaks. Allt är lugnt i paradiset än så länge.
Om man sedan ser det från andra sidan så kan man se det som enorma framsteg genom att GOP globalisterna en efter en tvingas ta av sig fårakläderna och stiga ut i rampljuset av Trumps handlingar. Listan över GOP folk som inte kommer sitta kvar länge blir längre för var dag som går