2017-01-27, 09:14
Medlem
En allmän fråga. Varför är Trump så jävla hatad överallt? Jag fattar inte, han har ju vunnit valet rent demokratiskt och visst kan man förstå att det finns lite kritik från andra sidan initialt. Men allt detta drev fattar jag inte? Alla på MSM, alla på Facebook, Alla på jobbet, tom en högre chef började göra negativa utläggningar om Trump när han talade inför alla anställda vilket var fett OT.

Kan nån upplysa mig vilka onskefulla handlingar han utfört? Har han dödat en massa oskyldiga barn eller?
2017-01-27, 09:22
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forsverigeitiden
En allmän fråga. Varför är Trump så jävla hatad överallt? Jag fattar inte, han har ju vunnit valet rent demokratiskt och visst kan man förstå att det finns lite kritik från andra sidan initialt. Men allt detta drev fattar jag inte? Alla på MSM, alla på Facebook, Alla på jobbet, tom en högre chef började göra negativa utläggningar om Trump när han talade inför alla anställda vilket var fett OT.

Kan nån upplysa mig vilka onskefulla handlingar han utfört? Har han dödat en massa oskyldiga barn eller?
Han har lovat att ställa allt västvärlden har åstadkommit under 2000-talet med tankesmedjorna i washington i spetsen, på huvudet. Han är tvärtemot vad de är emot vårdslös frihandel, vårdslös migration och vårdslösa anledningar till krig.
2017-01-27, 09:35
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Bulletin of Atomic Scientists berömda domedagsklocka har nu flyttats framåt till 2.5 minuter i midnatt. Som skäl anges bland annat ökande nationalism, Trumps kommentarer om kärnvapen, möjligt vapenrace mellan USA och Ryssland och Trumpregeringens inställning till klimatförändringarna.

Final 2017 Clock Statement: http://thebulletin.org/sites/default/files/Final%202017%20Clock%20Statement.pdf

Propagandatrams som vi vet varifrån det kommer. Någon duktig HillarBilly som vill vara med och sprida falska fakta.
2017-01-27, 09:44
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Han har mobbat och trackat folk till höger och vänster under åratal. Han njuter av att förnedra folk. Han är oförmögen till medkänsla för andra. Han har erkänt sexbrott. Hans stab dryper av folk som är klimatförnekare och autokrater. Han ljuger. Han bryr sig inte om miljön. Han är Putins lilla rumpnisse. osv.
2017-01-27, 10:34
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Han har mobbat och trackat folk till höger och vänster under åratal. Han njuter av att förnedra folk. Han är oförmögen till medkänsla för andra. Han har erkänt sexbrott. Hans stab dryper av folk som är klimatförnekare och autokrater. Han ljuger. Han bryr sig inte om miljön. Han är Putins lilla rumpnisse. osv.

Man kan göra en lång lista på varför folk avskyr Trump.

Hans hat mot Mexiko och Kina tycks snart inte veta några gränser. Han tror att om man tar bort enklare arbeten i fattigare (billigare) länder så kommer amerikaner att få det bättre. Ett oerhört trångsynt och korkat tänk. Visserligen kommer dessa enkla fabriksjobb tillbaka i USA men ingen vill köpa deras produkter då de blir så mycket dyrare. Då måste Trump införa handelshinder för att strypa den naturliga konkurrensen utomlands. Det i sin tur leder till sämre levnadsstandard, lägre efterfrågan, och det onda hjulet snurrar allt snabbare. Tyvärr drabbas hela världen av Trumps tokigheter.
2017-01-27, 10:48
Medlem
paggans avatar
Citat:

För att gemene svensk är oförmögen till att tänka själv och leta reda på andra nyhetskällor än Aftonbladet och arbetskollegorna. De är som en skock får som följer strömmen och är livrädda för att tänka annorlunda och därmed bli paria.

I 95% av fallen där någon säger att de hatar Trump och jag frågar varför uppkommer följande diskussion.

- Trump är helt galen. Jag fattar inte hur folk kan rösta på honom.
- Vad är det i hans politik som du inte tycker om?
- Det förstår du väl själv? Han är ju en idiot.
- Ok. Men berätta för mig VAD i hans politik du inte gillar?
- Men, men, men. Han vill ju ha ihjäl alla araber och att ingen ska få göra abort längre och att alla män ska bestämma. Sen är han rasist, fascist, kvinnohatare, han hatar bögar och vill ta alla kvinnor på fittan.
- Suck.

De här inne på utrikespolitiska forumet som är pålästa och som sakligt kan diskutera sitt ogillande av Trump respekterar jag fullt ut.

Det är den korkade husvagns-svensson som helt sonika, utan att läsa på, bara bestämt sig för att avsky Trump som jag inte har något till övers för.
2017-01-27, 11:27
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Fel av mig. Du är bara den användarens white knight.

Hillary Clinton verkade inte i ett vakuum. Du bortser från att det var Bushs krig längre västerut som möjliggjorde den arabiska våren. Khadaffi hade förmodligen tvingats bort ändå och Libyen fallit samman.
USA okestrerar inte alla världens inbördeskrig.

Vad bygger du ditt påstående om att Khadaffi förmodligen skulle ha tvingats bort ändå och Libyen fallit samman?
Fram med dina källor!

Du har däremot rätt att Clinton inte verkade i ett vakuum. Hon representerade status quo och skulle troligen fortsätta USA:s misslyckade utrikespolitik.

Vi får se vad Trump kommer att göra, men båda han och Tillerson tycks ha mer pragmatisk syn på utrikespolitik.
2017-01-27, 15:13
Medlem
OK tack för de olika föklaringarna. Jävligt konstigt att han vann valet om han är så jävla hatad.
Måste varit riggat av Putin förmodligen

Jag gillar dock Trump för han är en av få politiker idag som visar att han har lite kuk kvar och vågar tala fritt och inte så jävla PK som många andra av dagens politiker.

Bara för att man bygger en mur betyder det inte att man hatar mexarna utan mer att man man vill skydda sina gränser. Tullar inför man för att skydda sin egen ekonomi och det blir väl förhandlingar om detta så man måste hitta en ömsesidig lösning.

Sen klimatdebatten är ju ett jävla hokuspokus som bromsar tillväxt, det är ju gamla nyheter och skönt att någon börjar inse det. Visst ska man ta hänsyn till miljön men det har gått för långt.

Sen att feminismen ska krossas är fan på tiden, denna sjuka ideologi raserar ju för fan civilisationer. Simulera bara hur Sverige kommer se ut om 20 år om det fortsätter på detta spåret. Kommer sluta som ett U-Land där vi ska känna empati och tycka synd om och hjälpa hela världens befolkning

Just my 5 cents!
2017-01-27, 19:12
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
OK tack för de olika föklaringarna. Jävligt konstigt att han vann valet om han är så jävla hatad.
Måste varit riggat av Putin förmodligen

Jag gillar dock Trump för han är en av få politiker idag som visar att han har lite kuk kvar och vågar tala fritt och inte så jävla PK som många andra av dagens politiker.

Bara för att man bygger en mur betyder det inte att man hatar mexarna utan mer att man man vill skydda sina gränser. Tullar inför man för att skydda sin egen ekonomi och det blir väl förhandlingar om detta så man måste hitta en ömsesidig lösning.

Sen klimatdebatten är ju ett jävla hokuspokus som bromsar tillväxt, det är ju gamla nyheter och skönt att någon börjar inse det. Visst ska man ta hänsyn till miljön men det har gått för långt.

Sen att feminismen ska krossas är fan på tiden, denna sjuka ideologi raserar ju för fan civilisationer. Simulera bara hur Sverige kommer se ut om 20 år om det fortsätter på detta spåret. Kommer sluta som ett U-Land där vi ska känna empati och tycka synd om och hjälpa hela världens befolkning

Just my 5 cents!

Det är betydligt värre än så: Putler kan ha en hållhake på Trump:

http://www.newsjs.com/url.php?p=http://www.gq.com/story/us-russia-spy-arrested-trump-putin

(Se ifrån 3:30 om ni inte också vill ha en lektion i den ryska tidningen Navaya Gazetas, Den nya tidningen, historia.)

Flash: Mac Mullan har nu TV reklam som utpekar Trump som en potentiell förrädare:

https://www.youtube.com/watch?v=hwIcYx7nLj8

Jag visste att Mullan var vettig vad gäller utrikespolitik, handel och nationell säkerhet
Senast redigerad av Ola Schubert 2017-01-27 kl. 19:48.
2017-01-27, 20:02
Medlem
FlashyBears avatar
Imorgon ska Trump prata i telefon med Putin...
2017-01-27, 20:18
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Imorgon ska Trump prata i telefon med Putin...

Japp, i morgon skall världens sämsta förhandlare, (vilket han bevisade idag), och potentiella landsförrädare, (vilket en hel del tyder på), prata med Putler i telefon. Herre Gud, speciellt med tanke på att FSB kan ha en hållhake på Trump, Putler kommer att kunna kalasa på den odugliga Trump som en pytonorm kan kalasa på en lite mus!
2017-01-27, 21:01
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
New U.S. U.N. envoy warns allies: back us or we'll take names

Citat:
The new U.S. ambassador to the United Nations, Nikki Haley, pledged on Friday to overhaul the world body and warned U.S. allies that if they do not support Washington, then she is "taking names" and will respond.
http://www.reuters.com/article/us-usa-un-idUSKBN15B1NG

Vad säger ni om det här? Ska man se det som att hon retar upp resten av världen?
Ett litet hot om allierade och om man inte backar upp US så tar dom namn?
Vilket snömos.

Lyfter Trump sanktionerna tar kongressen och återinför dom meddelar McCain.
http://www.politico.com/story/2017/01/trump-russia-sanctions-john-mccain-response-234268

Statement
https://pbs.twimg.com/media/C3M_ptYXUAYUUlR.jpg
Senast redigerad av Moosky 2017-01-27 kl. 21:15.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in