2017-04-10, 20:40
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Det är vad jag tror och vad jag undrade. Du skrev namligen "hans GOP röv", men menade alltså övriga GOP rövar? Menar du med det att det är en 'partisan' frågar
Jag skulle nog säga att samtliga etablissemangsrövar vill ha bort Assad så att folk glömmer bort deras eget-konstruerade monster, ISIS.
USA:s befolkning tycker dock annorlunda:

Citat:
Few Americans are willing to see the U.S. get involved in Syria beyond the use of airstrikes. Only 18 percent would want ground troops. Half of Republicans would limit involvement to either airstrikes or diplomacy, and Democrats largely would focus on diplomatic efforts.

http://www.cbsnews.com/news/cbs-news-poll-shows-divergence-in-americans-opinion-of-us-strike-vs-syria/
2017-04-10, 20:45
Medlem
mystikernsmystiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Precis. Det är hur tydligt som helst att den depraverade lustmördaren Assad har använt giftgas vid otaliga tillfällen, men försök förklara detta för de Assadtroende tomtarna. Bra att Obamas lögner kommer upp i ljuset, det visar utan minsta tvekan att han var en usel president som lät ryssarna och syrierna komma undan med vad de ville. Lyckligtvis kommer det inte att ske nu när Trump börjat sett ljuset.

Det fanns inga bevis innan inte nu heller. Ryssland kontaktade FN angående att det måste göras ett krismöte omedelbart men det STRUNTADE USA i fullständigt och inann ens bevis eller någonting är bekräftat vem som har gjort vad så går USA till attack och börjar bomba. Nejdu USAs sanna ansikte visar sig igen. Jordens krigshetsare, Israels knähund.
2017-04-10, 20:47
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Väldigt intressant Sean Spicer vågar inte säga att Trump vill ha bort Assad.

Hans GOP röv vill så klart ha bort Assad men han ville inte svara på om Trump vill ha bort Assad efter att 5-6 journalister frågat.
Och nu ser jag Nikki Haley spy ut sin galla över Assad. Jag tycker liksom att de kunna komma överens internt vilket budskap som ska föras, åtminstone i sådana här frågor. Alltså, om man ska skicka iväg några missiler eller inte.
2017-04-10, 20:55
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
USA:s befolkning tycker dock annorlunda:

http://www.cbsnews.com/news/cbs-news-poll-shows-divergence-in-americans-opinion-of-us-strike-vs-syria/
Japp, det är det jag menar.

Varför skulle Trump som alla säger är populist begå självmord och gå emot folkets och framförallt sina kärnväljares vilja? Bränna 100 m Usd, bli skändad i media bara för att bli USAs mest hatade människa, när han kunde spelat golf och lekt runt med sin supermodel till fru? Finns ingen logik i det tänkandet som allt för många fastnat i.

det är därför karriären är över för sånna som
Häxan
ISIS McCain
Lindsey Graham
Rubio
Ryan
Hela deras karriär är ju dock byggt runt att sälja sig till etablissemanget, för utan det hade de inte varit något.
2017-04-10, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Och nu ser jag Nikki Haley spy ut sin galla över Assad. Jag tycker liksom att de kunna komma överens internt vilket budskap som ska föras, åtminstone i sådana här frågor. Alltså, om man ska skicka iväg några missiler eller inte.

Verkar som Trump håller i sig, hökarna hade gått ut för länge sedan och sagt att Trump vill ha bort Assad om han ändrat sig.

Trump kan spela sina kort rätt och få en snabb politisk lösning innan hökarna startar WW3.
2017-04-10, 20:59
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Verkar som Trump håller i sig, hökarna hade gått ut för länge sedan och sagt att Trump vill ha bort Assad om han ändrat sig.

Trump kan spela sina kort rätt och få en snabb politisk lösning innan hökarna startar WW3.
Ärligt talat, det här är inte seriöst. Det borde du väl förstå, eller?
2017-04-10, 21:01
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:

Beror ju på vilka krav usa ställer. Troligen kräver de att syrien styckas och att iran försvinner från syrien, och det är ett för högt pris.
2017-04-10, 21:04
Medlem
mystikernsmystiks avatar
Citat:
Japp, det är det jag menar.

Varför skulle Trump som alla säger är populist begå självmord och gå emot folkets och framförallt sina kärnväljares vilja? Bränna 100 m Usd, bli skändad i media bara för att bli USAs mest hatade människa, när han kunde spelat golf och lekt runt med sin supermodel till fru? Finns ingen logik i det tänkandet som allt för många fastnat i.

Bra fråga det får en att undra faktiskt. Men jag tror tyvärr inte han har något val, han blir säkert lockad med helt vidrigt mycket makt och pengar så han inte kan motstå samtidigt som han kanske eventuellt blir hotad och hans familj ifall han säger något?. Givetvis är detta min konspirationsteori men jag tror garanterat att det sitter andra och drar i trådarna bakom kulisserna o USA presidenterna är bara ansiktet utåt. direkt en ny president blir valt verkar allt soft i början sen blir han introducerad till the elites och planen.
2017-04-10, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Trump får visst inte tag i något Hotelrum inför G20 mötet i Hamburg 6-9:e Juli.
Länk:http://www.mopo.de/hamburg/g20-gipfel--vier-jahreszeiten--will-trump-nicht-als-gast-haben-26689510
Donald Trumps stab ville boka rum till presidenten på lyxhotellet Vier Jahrzeiten men hotellet ville inte hyra ut något rum till honom.
För närvarande har han inte hittat något, även lyxhotellet Atlantis i centrala Hamburg ska ha nekat Trump ett rum.
Även Putin ska ha svårt att få rum i staden, även här har Hotel Vier Jahrzeiten nekat en förfrågan från Putin.

Angela Merkel har dock fått ett hotelrum, hon ska bo på Hotel Atlantis.

Det heter Atlantic. Det maste bli ett helvete för Hamburgborna med alla säkerhetsarrangemang. Men självklart hittar Trump nagot annat.
2017-04-10, 21:13
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystikernsmystik
Bra fråga det får en att undra faktiskt. Men jag tror tyvärr inte han har något val, han blir säkert lockad med helt vidrigt mycket makt och pengar så han inte kan motstå samtidigt som han kanske eventuellt blir hotad och hans familj ifall han säger något?. Givetvis är detta min konspirationsteori men jag tror garanterat att det sitter andra och drar i trådarna bakom kulisserna o USA presidenterna är bara ansiktet utåt. direkt en ny president blir valt verkar allt soft i början sen blir han introducerad till the elites och planen.
Klart att det finns folk som drar i trådarna bakom kulisserna. Men om Trump dansar efter dem kommer han bli USAs mest hatade människa alla kategorier, då han valdes för att han inte skulle göra det. En sak är säker, väljarna kommer inte vara nöjda förräns de hittat en president som bryter mot etablissemanget och Trump kan mycket väl vara den som gör det och på så sätt bli den mest populära presdenten i modern historia. Tiden får utvisa helt enkelt. Hans val.
2017-04-10, 21:17
Medlem
Citat:
Klart att det finns folk som drar i trådarna bakom kulisserna. Men om Trump dansar efter dem kommer han bli USAs mest hatade människa alla kategorier, då han valdes för att han inte skulle göra det. En sak är säker, väljarna kommer inte vara nöjda förräns de hittat en president som bryter mot etablissemanget och Trump kan mycket väl vara den som gör det och på så sätt bli den mest populära presdenten i modern historia. Tiden får utvisa helt enkelt. Hans val.

Spelar det nagon roll om väljarna blir nöjda? Det är makten som räknas för de här figurerna. Trump kan "shit all over the voters" de kommande fyra aren, och sedan dra sig tillbaka.
2017-04-10, 21:18
Medlem
Citat:

Trump ÄR ju etablissemanget så när någon bryter mot Trumps kaozande så rätter det nog till sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in