2017-04-09, 21:14
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
tre poliser, 1 timmes väntan, 80 000 skall avvisas. Det blir 240 000 polistimmar enbart i väntan.

För närvarande gömmer sig 12 000 personer i landet i avvaktan på utvisning. Siffran 80 000 är något som troligtvis Ygeman har kläckt ur sig under flyktingkrisen för att lugna massorna. Den totala kostnaden för polisen påverkas naturligtvis inte. Det sker på normal arbetstid i stället för att bötfälla fortkörare eller något.
Citera
2017-04-09, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Klart SD och dess "nätfegisar" har ett ansvar för det som har hänt. Sprider man falska nyheter osämja rasism och ljuger om sitt eget land så har man så klart ett ansvar när sådant som skedde i fredags inträffar! Åkesson och EKrot känner sig säkert riktigt stolta nu! Undrar om de skickat blommor till 11-åringens föräldrar.

Sånna som du som för landet i grunden. Försvinn från allt som har med Sverige att göra, tack.
Citera
2017-04-09, 21:17
Medlem
Snarkarens avatar
Otroligt att vi har hela 12.000 tänkbara terrorister i Sverige, personer som inte har något att förlora, tvärtom nämligen att vinna på att mörda och terrorisera, då får dom ju uppehälla sig i svenskt fängelse som är bättre än att komma hem till sitt hemland, har folk redan glömt Ikea morden ? samma tankesätt där hos terroristen där. När händer nästa terrorattack ? troligtvis snart då dom 12000 inser att politikerna och polisen kanske "bara kanske" ska börja ta i med hårdhandskarna och försöka förverkliga utvisningarna.

Pär Löwenberg, gruppchef vid nationella gränspolissektionen, säger till TT att omkring 12 000 personer är efterlysta på samma sätt i Sverige i dag, och polisen har svårt att hitta många av dem. Det kan vara personer som saknar pass eller uppehållstillstånd, men också personer som utgör säkerhetshot.
http://www.hd.se/2017-04-09/frustrerande-att-39-aringen-inte-utvisades

Abraham Ukbagabir pekar på sin vrede över att inte få uppehållstillstånd.
– Jag kände att när alla andra får stanna i landet, men inte jag, då betraktade jag det som ett brott mot mig. För att visa att jag var orättvist behandlad och för att få fred, då gick jag till attack. Det är ett slags försvar. Så var mina tankar, säger han.

http://www.expressen.se/nyheter/dokument/ikea-morden-som-skakade-sverige/
Citera
2017-04-09, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScalyWriter
På vilket sätt är det Sverigedemokraterna eller deras svans fel att en person söker uppehållstillstånd, får avslag på sin ansökan av Migrationsverket, bestämmer sig därefter för att gå under jorden för att ett par månader senare köra på 20 oskyldiga personer på en av våra mest välbesökta gator i landet?
På flera sätt. Som sagt SD har ju spritt en väldigt felaktig bild av Sverige och fått senile Trump att gå på det vilket inte var så svårt eftersom han gillar att sprida fake news.
Timingen av dådet talar sitt gilla språk.
Flera av SD's ledare och "nätfegisar" har dessutom legat bakom enormt hatiska kampanjer mot invandrare. Sånt kan få sådana här konsekvenser. Som man sår får man skörda!
Citera
2017-04-09, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobaf3tt
Sånna som du som för landet i grunden. Försvinn från allt som har med Sverige att göra, tack.
Önska på men det kommer inte hända och du varför är så många "Sverigevänner" dåliga på att stava?
Citera
2017-04-09, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
Otroligt att vi har hela 12.000 tänkbara terrorister i Sverige, personer som inte har något att förlora, tvärtom nämligen att vinna på att mörda och terrorisera, då får dom ju uppehälla sig i svenskt fängelse som är bättre än att komma hem till sitt hemland, har folk redan glömt Ikea morden ? samma tankesätt där hos terroristen där. När händer nästa terrorattack ? troligtvis snart då dom 12000 inser att politikerna och polisen kanske "bara kanske" ska börja ta i med hårdhandskarna och försöka förverkliga utvisningarna.

Pär Löwenberg, gruppchef vid nationella gränspolissektionen, säger till TT att omkring 12 000 personer är efterlysta på samma sätt i Sverige i dag, och polisen har svårt att hitta många av dem. Det kan vara personer som saknar pass eller uppehållstillstånd, men också personer som utgör säkerhetshot.
http://www.hd.se/2017-04-09/frustrerande-att-39-aringen-inte-utvisades

Abraham Ukbagabir pekar på sin vrede över att inte få uppehållstillstånd.
– Jag kände att när alla andra får stanna i landet, men inte jag, då betraktade jag det som ett brott mot mig. För att visa att jag var orättvist behandlad och för att få fred, då gick jag till attack. Det är ett slags försvar. Så var mina tankar, säger han.

http://www.expressen.se/nyheter/dokument/ikea-morden-som-skakade-sverige/

12.000 terrorister är det ju dock inte. Det är blandat med kvinnor, barn, män som gömmer sig för myndigheterna. Många skulle aldrig få för sig att köra över folk med lastbil, eller skjuta någon. Men jag håller med om att det är en högst oroande siffra. Finns nog en handfull där som kan tänka sig göra lite vad fan som helst.
Citera
2017-04-09, 21:24
Medlem
Citat:
Önska på men det kommer inte hända och du varför är så många "Sverigevänner" dåliga på att stava?

Yttra dig inte. Kolla igenom dina egna inlägg från igår ditt jävla pack. Orkar inte med dig, sagt nog om dig. Du är en äcklig landsförrädare som vill måla upp SD som orsaken till dådet. Du är helt inkompetent.
Citera
2017-04-09, 21:26
Medlem
Citat:
På flera sätt. Som sagt SD har ju spritt en väldigt felaktig bild av Sverige och fått senile Trump att gå på det vilket inte var så svårt eftersom han gillar att sprida fake news.
Timingen av dådet talar sitt gilla språk.
Flera av SD's ledare och "nätfegisar" har dessutom legat bakom enormt hatiska kampanjer mot invandrare. Sånt kan få sådana här konsekvenser. Som man sår får man skörda!

Så du är inne på att det finns en koppling mellan Trumps eviga och meningslösa tjattrande och den här islamistens terrordåd? Killen är ett skämt och man bör inte ta något av det han säger på allvar. Vad gäller islamisten så verkar han trots allt ha velat bo här i Sverige trots de enorma hatiska kampanjerna men fick avslag på sin ansökan av Migrationsverket, en myndighet där partisympatierna bland handläggarna ligger mer hos Miljöpartiet än åt högra sidan. Jag ser inte Sverigedemokraternas hand i det hela, tyvärr.

Däremot kan jag gott och väl peka finger på de som vill förhindra illegala invandrare från att utvisas ut ur landet. Har man fått avslag på sin ansökan så ska man inte vara kvar här då det är ett lagbrott.
Termen "det finns inga illegala invandrare" som miljöpartiet, vänsterpartiet och feministiskt initiativ tenderar att skräna om är felaktig. Säger lagen att man är illegal så är man illegal och man har ingenting här i landet att göra. Hade man utvisat den här islamisten så hade han heller inte haft möjligt att genomföra terrordådet.
Citera
2017-04-09, 21:28
Medlem
Man brukar säga att "en gång är ingen gång, två gånger är en vana".

Jag är bombsäker (pun intended) att vi snart har ett nytt dåd, den gången genomförda av islamister med större våldsskapande kompetens än den inavlade dromedarknullaren från i fredags. Typ en självmordsbombare på T-centralen eller Arlanda.

Skulle det då visa sig att det ånyo är någon som har asylavslag, är IS-återvändare eller är känd av Säpo, så lär det var dödsstöten för 7-klöverns trovärdighet. Om de nu har någon i dagsläget, inte hos mig i varje fall.
Citera
2017-04-09, 21:35
Medlem
antoneriks avatar
Som det ser ut idag får man besked via brevlådan eller sin advokat att avvisningen är ett faktum. Därefter får man besked av någon när man förväntas resa. Man får månader och år på sig att gömma sig i källare hos bekanta. Och skulle man någonsin stöta på en polis som frågar efter leg så har man en enorm otur och rör sig troligtvis frekvent i centrala Stockholm, Malmö eller Göteborg. Det skulle kunna gå att förbättra det systemet. Att polisen kommer på besök utgör inte den största kostnaden i relation till allting annat som rör ett avvisningsärende.
Citera
2017-04-09, 21:40
Medlem
Snarkarens avatar
Rakhmat Akilov 39 skrattar hela vägen till Fängelset.
Nu får han en bättre Levnadsstandard än det land han skulle utvisas till, svenska fängelser är ungefär som att ta in på hotell. Avskräcker ingen utvisad.
Citera
2017-04-09, 21:40
Bannlyst
Pratade med tre avskärmade Ruinfeldtmoderater idag som deklarerade att dom kommer rösta på SD i nästa val. Det här var nog droppen ändå. Några blir nog lurade av blobben och hakan. En del är såklart bara onda men man ska inte bli förvånad om SD är största partiet efter valet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in