2017-04-09, 19:52
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterWhite
Men angående manifestationen så ser jag en olika människor som går ihop i en gemensam aktion MOT terrorism, en gemensam manifestation som inte har nån färg eller etnicitet.

Men alternativa hjärnor ser en fet provokation där alla är anti-vit hatare

Lite så tänker jag, låt höra domen, är jag antiv-vit hatare, med en släng PK?

Om du läser detta uttalande:
Citat:
Tusentals samlades på Sergels torg i centrala Stockholm för att delta i en kärleksmanifestation efter terrorattacken. Klockan 14.53 hölls en tyst minut för offren.

– Det finns de som ser vår existens i Stockholm, Berlin, London, som ett hot. Men deras seger är endast tillfällig, sa en av arrangöerna Nisha Besara.

Samt detta:
http://i.imgur.com/C2RqDuc.jpg

Samt arrangörernas tidigare uttalanden och verksamhet.

Samt det explicit mångkulturella upplägget.

Och tar in detta i kontexten att det skulle vara tänkt att manifesteras mot en attack på Sverige och svenskarna.
Ser du inte då att manifestationen istället blev en styrkeuppvisning av kolonisatörer? En gapig rapkonsert där svenska flaggor ansågs som alltför stötande, där den svenska publiken stod där och applåderade åt att bli undanträngda, våldtagna, rånade, ihjälkörda och sönderbombade i sitt eget land?

Allt i kärlekens namn.

Och när och var "agerade" man mot terrorism i denna manifestation? Nämnde man överhuvudtaget den ideologi som orsakade attacken?

*EDIT
Jag såg nu att förbudet mot svenska flaggor inte var sant. Jag ber om ursäkt för det. Jag vill också passa på att försvara detta genom att säga att det inte var konstigt att jag tog det som sanning då jag läst och hört liknande uttalanden förut där man kunnat styrka äktheten till 100%
Senast redigerad av kofotskenta 2017-04-09 kl. 20:02.
Citera
2017-04-09, 19:55
Medlem
fostroms avatar
Några araber tyckte det var på sin plats med Iraks flagga med texten Allahu Akbar. Man vet inte om man skall skratta eller gråta...

https://twitter.com/ErikH89/status/851098721572069376/photo/1
Citera
2017-04-09, 19:56
Medlem
GyllenePeniss avatar
Såg precis att Anna Kinberg-Al-Batra var på denna manifestation till stöd för ISIS. Är hennes karriär över nu?

https://i.4cdn.org/pol/1491756901387.jpg
Citera
2017-04-09, 19:57
Medlem
HelloChrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9957
Jag känner nog att en riktig manifestation hade kunnat anordnas för att hedra offren och stå upp mot terrorism på ett sätt som enar nationen och dessutom fungerar kommunikativ så att folk i andra länder (Frankrike, Tyskland, mm) kan känna samhörighet i det lidande de har utstått.

Istället fick vi en sent påtänkt popkonsert med tondöva hiphop-babbar och programledare från frågesport och miljonlotteri. Ärligt talat, detta var en parodi på allt vad storsinthet, gemenskap och solidaritet handlar om. Bäst var nog när hiphoparna uppviglade till jympapass på plattan och fick alla studsa upp och ner i takt med tafatta beats.
Det stoppar ju inte där, utan en av rapparna hade ju sitt BARN på magen!
IS-terroristerna måste ju sitta och gapa, om något så kanske detta spektakel kan hjälpa till att passivisera terroristerna, de blir så desillusionerade av denna masspsykotiska föreställning att de inte vet vad de ska göra..
Citera
2017-04-09, 19:59
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontakt112
// Tror ni poliserna vågar äta godiset? //

Det är policy hos polisen sedan ett antal år att inte förtära gåvor som getts på det viset, lämnats in på stationen mm. Det har tyvärr hänt tidigare att allehanda knäppgökar gjort saker med gåvorna. Det är också av rena arbetsmiljöskäl inför risken att bli sjuk.
Så nej, de kommer inte att äta godiset.
Citera
2017-04-09, 19:59
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterWhite
Som den sanna sverigevännen du är så kör du med uttrycket "Vi" hela tiden, "Vi är duperade", "Vi gav bort vårt land", "Vi är intelligensbefriade".

Varför gör ni sverigevänner alltid så? Dra inte in andra i ert snack, du verkar lika vek som många andra, jag tänker inte konvertera och bli muslim, ingen ska få ta mitt boende, jag tänker inte böja mig för religiösa extremister, jag tänker inte göra som dom alternativa sveriegvännerna brukar säga "jag ska fly till ett land som inte tar emot invandrare"

Jag är född här och här kommer jag förbli livet ut, och jag kommer göra allt jag kan för och göra det jag kan för att samhället runt mig ska bli bättre, jag tänker inte ge upp, skit händer världen över och även här, men jag ser inte vårt land som förlorat, att påstå att vårt land är förloratdet är snack som veklingar tar i sin mun.

Så du kan själv vara duperad och intelligensbefriad, dra inte in andra i din egen dumhet.

Manifestationen var gjord av folk som är EMOT terrorism, både artister och folket som var på plats är EMOT.

Ni som klagar, är ni för terrorism eller?

Ja, jag skulle kunnat skriva "jag", men det har ingen bäring i fallet. Jag är inte ensam att tycka så, kan inte stå som skyldig till förfallet själv - även om jag är minimalt inblandad i att det blivit som det blivit, så är jag självklart medskyldig - detta då jag ej tagit till starkare metoder än det skrivna ordet. Det ångrar jag idag!

Du skriver "ni sverigevänner" - är inte du FÖR Sverige? Då är du emot! Djävla, hycklare - du var säkert på torget, idag. Kan du inte se att riket fallit, så är du förbannat naiv och även korkad. Vi får aldrig tillbaks ens en del utav det gamla, hederliga Sverige. Dina slutord säger det mesta om dig - korkad...

Manifestationen var inte gjord, primärt emot terrorism, utan mot en fiktiv och förmodad ökning utav främlingsfientlighet. Artisterna ser sin chans till att bättra på sitt anseende och varumärke. Folket som var där kan inte vara mot terrorism, då hade de inte varit där över huvud taget. Ett sådant vänsterspektakel kan bara vilseledda får vara en del utav...
Citera
2017-04-09, 20:01
Medlem
GyllenePeniss avatar
Det var ju klart från början då detta var en manifestation initierad av muslimer. Vem trodde att de inte skulle stå med ISIS budskap på Sergels?? hur jävla naiva är ni fåntrattar egentligen?

https://twitter.com/ErikH89/status/8...069376/photo/1

Varför tror ni araberna tjoade och spelade musik och hade kalas? Detta var en seger manifestation för islam över Sverige.

Jag hoppas ni som var där och visade ert stöd för islam råkar illa ut nästa gång.
Citera
2017-04-09, 20:04
Medlem
Märkligt att man manifesterar mot terrorn när man normalt gör det för att terroristerna ska få vara i landet. Alla terroristkramarna var där.
Citera
2017-04-09, 20:10
Medlem
Är det bara ajg som känner mig en aning störd utav hela denna grej, i o med att man gör en så stor sak utav detta med tusentals människor som samlas så ger man väl terroristerna just det dom vill ha -uppmärksammhet- om det sedan är för att visa att "vi inte är rädda" eller inte så ger vi oss själva en smula medans dessa nötter får en tårta...
Citera
2017-04-09, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IHAVENOLIFE
Vad menar du?

Mångkultur<3
Det var så att säga samma personer som normalt demonstrerar för öppna gränser och att brottslingar ska få stanna i landet som nu plötsligt demonstrerade mot terrorn. De demonstrerade med andra ord emot sig själv och följderna av den politik de står bakom!
Citera
2017-04-09, 20:25
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta

Samt detta:

Och tar in detta i kontexten att det skulle vara tänkt att manifesteras mot en attack på Sverige och svenskarna.
Ser du inte då att manifestationen istället blev en styrkeuppvisning av kolonisatörer? En gapig rapkonsert där svenska flaggor ansågs som alltför stötande, där den svenska publiken stod där och applåderade åt att bli undanträngda, våldtagna, rånade, ihjälkörda och sönderbombade i sitt eget land?

Allt i kärlekens namn.

Och när och var "agerade" man mot terrorism i denna manifestation? Nämnde man överhuvudtaget den ideologi som orsakade attacken?

*EDIT
Jag såg nu att förbudet mot svenska flaggor inte var sant. Jag ber om ursäkt för det. Jag vill också passa på att försvara detta genom att säga att det inte var konstigt att jag tog det som sanning då jag läst och hört liknande uttalanden förut där man kunnat styrka äktheten till 100%
Undrar bara lite stilla om du har källor till det sista du säger? Skulle vara intressant att se.
Citera
2017-04-09, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta

Samt detta:

Allt i kärlekens namn.

Hur var det nu med detta, var det falskt eller inte? http://i.imgur.com/C2RqDuc.jpg

http://www.metro.se/artikel/nej-svenska-flaggor-f%C3%B6rbj%C3%B6ds-inte-p%C3%A5-manifestationen-p%C3%A5-sergels-torg-efter-attac ken

Är det fel att svenskar och folk med annan etnicitet går samman och visar att dom är EMOT terrorism? Tror du på riktigt att detta var en manifestation för och visa kärleken till islamister som gör terroristdåd? Är du så korkad?

Du lägger in så mycket mer värderingar än att det var en manifestation MOT terrorism, istället halkar du in på "där den svenska publiken stod där och applåderade åt att bli undanträngda, våldtagna, rånade, ihjälkörda och sönderbombade i sitt eget land?"

Detta läser du in i en manifestation MOT terrorism, där folk går samman EMOT, du och några andra med iq på 65 lyckas vända detta till en hyllning för islamister.

Agerandet MOT terrorism var att man var där, att deltaga i manifestationen var ett sätt att agera MOT terrorism, förstår du inte det?

Du vet att det finns bilder på manifestationen där det förekommer svensk flagga, har du missat det?

På riktigt så funderar jag på hur somliga av er klarar er själva i samhället, för med så skevt tänkande så kan det inte vara lätt och lyckas med nåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in