2017-04-09, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Vem eller vilka håller på att ta över världen?

Jag menar bara att när världen går in i ett land som försöker tas över av ISIS för att bygga ett kalifat som sedan vill ta över världen, så är det klart att det blir rörigt.
Citera
2017-04-09, 09:57
Medlem
Citat:
Precis man har SD har pratat men har inga som helst förslag på hur man ska förhindra att människor kan uppehålls sig illegalt i landet. Vill man avskaffa asylrätten, ska asylsökande spärras i i läger bevakade av beväpnade vakter. Till och med i USA vistas miljontals människor illegalt. Problemet är att dom tagit sig in legalt. Så beskriv gärna hur vi ska förhindra att någon person kan vistas illegalt i Sverige. Slutligen så ska naturligtvis varje person dömas på egna meriter kollektiv skuld existerar inte vilket SD uppenbarligen anser

Är du dum på riktigt eller?
Vi kan förvara människor på flyktingförläggningar men vi skulle alltså inte kunna sätta ett staket runt dem och förhindra att de vandrar fritt i samhället tills deras skäl är utredda? Var kanske lite fööör avancerat förslag, inte direkt den första tanken man får kanske så förstår att det var svårt för dig.

Både IKEA mordet och terrordådet hade undvikits med den åtgärden. Bägge mördarna var nämligen i landet utan uppehållstillstånd men den kopplingen kanske också är lite svår för dig?

Källa på att SD anser att kollektiv skuld gäller tack.
Den enda kollektiva skuld jag har sett SD framföra är den mot sjuklövern vad gäller dagens migrationspolitik och det är lite svårt att enskilt peka ut enskilda personer i en gemensam partipolitik så du får ursäkta dem det övertrampet.

Du accepterar körkortskontroller fast inte alla förare kör olagligt eller onyktert?

Att du ens drar in asylrätten i diskussionen bevisar på vilken låg nivå du ligger, majoriteten, MAJORITETEN av de invandrare som har kommit till Sverige har inte asylskäl. De är välfärdsemigranter eller har andra mål/skäl och har du inte kommit längre än så, är det bättre att du läser på innan du debatterar vidare, du gör bara bort dig.
Citera
2017-04-09, 09:59
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobaf3tt
Jag följer helt och hållet SD's politik, att ha de i flyktingläger & sända pengar dit för att stödja, samt att de jobbar på att bygga en ny regering i dessa länder, eller jobbar i den riktningen. För de är ju ändå de själva som måste bygga upp allt och det är dom som ska styra landet när kriget är över & ISIS i detta fallet är "besegrat".

Sen dom som sympatiserar med ISIS dvs terroristerna, dom tas ju hand om där nere på ett sätt som inte tillåts i Sverige.

Ska jag tolka dig så, att du/sd vill helt avskaffa asylrätten. För redan idag så återfinns ju större delen av flyktingarna i grannländerna.
Citera
2017-04-09, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Jaha. Det var det du ville säga, Sverigedemokraterna är bäst. Tack, nu vet vi.

Check.
Ännu en vunnen debatt mot en som bränner allt sitt krut på känslor och nedsättande epitet och när motståndaren fortfarande lever, så kryper man tillbaka under sin sten och väntar på nästa tillfälle att kalla någon för lågpanna eller framföra motsvarande kreativ åsikt i sakfrågan och hoppas på att denne inte kan argumentera för sin sak.

Bättre lycka nästa gång!
Citera
2017-04-09, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 64an
En sak som visar sig gång på gång är att muslimer är opålitliga.

Varje gång en attack sker så är människorna runt förövaren förvånade. De kan ha bra utbildning, familj, fru och vänner som är helt ovetande om dubbellivet.
Rätt som det är kommer de inavlade generna att ta övertaget och då händer sånt här.

Samma sak verkar gälla skjutningar, Det är enligt familjerna skötsamma unga män.
Ja detta har förvånat mig också. Självklart ljuger de. Det verkar finns en lojalitet muslimer i mellan till och med i dessa allvarliga handlingar. Det kostade Ebba 11!år livet, delad på mitten.
Citera
2017-04-09, 10:02
Medlem
Det uppkomna terrordådet kommer att utnyttjas till att undertrycka alternativa åsikter och medier samt att ytterligare förstärka nattväktarstaten med mer poliser, underättelsetjänst och militär.

Som man bäddar får man ligga.
Citera
2017-04-09, 10:05
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godssouljah777
Det är STOOOR skillnad på islam och Kristendomen, vi har inte en Profet som mördade och våldtog!!!
man kan inte heller kritisera folket för vad Eliten gör bakom deras ryggar, det är därför jag drar pararellen med de civila, idetta fallet är det civila som kommer hit och utför terrordåd i Islams namn och med stöd av Islam... det har ju aldrig Jehovas vittnen gjort , konstig jämförelse av dig!! Islam är en vidrig ideologi med stöd för pedofili,mord och Jihad ett övertagande av hela världen genom Jihad (tex terrorism) man kan inte vara muslim och avsäga sig allt ansvar i sådanafall bör man avsäga sig sin vidriga tro... med det sagt vet jag att det självklart finns många goda människor som är muslimer, men de har inte läst på om sin egen tro, de har INGEN kunskap i ämnet...

Som jag skrivit tidigare så ger jag inte ett skit för dina kunskaper om islam. Men anfallen på Irak och Afghanistan skedde knappast bakom ryggen på någon. Min parallell med Jehovas vittnen syftatde mest på att visa att bokstavstroende oftast är en minoritet. De allra flesta muslimer är som kristna vanligt hygglig folk som vill leva ifred. Alla kristna är inte pedofiler bara för att några präster är det och som skyddats av kyrkan.
Citera
2017-04-09, 10:05
Medlem
Citat:
Ska jag tolka dig så, att du/sd vill helt avskaffa asylrätten. För redan idag så återfinns ju större delen av flyktingarna i grannländerna.

Det har jag inte sagt, men jag personligen tycker absolut att den måste begränsas något enormt & bli mycket striktare, samt att vi måste ha koll på de vi tar in i landet, inte som i dagens läge när de knappt vet vad de heter för att de saknar ID-handlingar.
Citera
2017-04-09, 10:09
Medlem
nidbilds avatar
Det blir en NY samordnare mot islamist extremism en helt ny alltså.
Citera
2017-04-09, 10:10
Medlem
Oavsett från var en terrorsympatisör eller aktivist kommer ifrån, så har han/hon inget existensberättigande i vårt land.

I detta fall behöver Morgan Johansson ändra i migrationslagen.

Vill understryka att jag INTE delar SDs politik även om mitt förslag säkert kan uppfattas så.

I exemplet för terrorister(na) från Drottningatan är det tämligen enkelt.
Att det funnits sympatier till Daesh är redan fastslaget. Bara det borde vara undelag för
att:

Uppvisande avTerroristsympatier och/eller aktiv terroristverksamhet SKA generera utvisning till ursprungslandet där den enskilde eller hela familjen kommit från.
Dessutom ska hela släktledet, medskyldiga eller ej, omfattas av denna avvisning.
I detta specifika fall skulle Daesh-chaufförens familj och släkt, hur små barnen än må vara, gråtande visas upp i media, när utvisningen tilländhållplatsen Uzbekistan verkställs.

Sveriges duktiga och berikande invandrare som stödjer och väljer vår demokrati och öppna samhälle ska inte behöva drabbas av dessa idiolgiska kackerlackor och svin, som
försöker söndra vårt samhälle.

Så Anders Ygerman och Morgan Johansson behöver tillsammans med Stadsministern och övriga partier skyndsamt se över detta.
Citera
2017-04-09, 10:12
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StandMyGround
Är du dum på riktigt eller?
Vi kan förvara människor på flyktingförläggningar men vi skulle alltså inte kunna sätta ett staket runt dem och förhindra att de vandrar fritt i samhället tills deras skäl är utredda? Var kanske lite fööör avancerat förslag, inte direkt den första tanken man får kanske så förstår att det var svårt för dig.

Både IKEA mordet och terrordådet hade undvikits med den åtgärden. Bägge mördarna var nämligen i landet utan uppehållstillstånd men den kopplingen kanske också är lite svår för dig?

Källa på att SD anser att kollektiv skuld gäller tack.
Den enda kollektiva skuld jag har sett SD framföra är den mot sjuklövern vad gäller dagens migrationspolitik och det är lite svårt att enskilt peka ut enskilda personer i en gemensam partipolitik så du får ursäkta dem det övertrampet.

Du accepterar körkortskontroller fast inte alla förare kör olagligt eller onyktert?

Att du ens drar in asylrätten i diskussionen bevisar på vilken låg nivå du ligger, majoriteten, MAJORITETEN av de invandrare som har kommit till Sverige har inte asylskäl. De är välfärdsemigranter eller har andra mål/skäl och har du inte kommit längre än så, är det bättre att du läser på innan du debatterar vidare, du gör bara bort dig.

Ok ska jag tolka dig så att du/SD vill ha inhägnade flyktingläger med beväpnade vakter? Hur stora skulle dom var och var skulle dom ligga ? Jag har inte påstått att SD står för kollektiv skuld men många i tråden gör det "muslimer" är på ett visst sätt, muslimer är terrorister etc. Självfallet ska dom som inte har asylskäl utvisas och där har vi varit slappa och där krävs självfallet krafttag. Oavsett om man visar sig ha asylskäl eller inte så har man rätt att söka asyl och få sina skäl prövade i enlighet med lagstiftningen. Vill du ändra på det ?
Citera
2017-04-09, 10:14
Medlem
Citat:
Ok ska jag tolka dig så att du/SD vill ha inhägnade flyktingläger med beväpnade vakter? Hur stora skulle dom var och var skulle dom ligga ? Jag har inte påstått att SD står för kollektiv skuld men många i tråden gör det "muslimer" är på ett visst sätt, muslimer är terrorister etc. Självfallet ska dom som inte har asylskäl utvisas och där har vi varit slappa och där krävs självfallet krafttag. Oavsett om man visar sig ha asylskäl eller inte så har man rätt att söka asyl och få sina skäl prövade i enlighet med lagstiftningen. Vill du ändra på det ?
Du sysslar med teknikaliteter, vi mer klokare med ett folks och nations överlevnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in