2017-04-09, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Jag blir faktiskt riktigt rädd när jag hör och lyssnar på vanliga svenskar....stolt över att vara svensk osv...sanningen är ju att den svenska fullständigt okontrollerade flykting och invandringspolitiken tillåter att oskyldiga människor faller offer för terrorn. Fredagens attentat hade kunnat vara mycket värre. Med vilken rätt tar sig politiker rätten att äventyra svenska medborgares säkerhet egentligen och varför fattar inte tröga svenskar det? är det värt dessa människor som nu miste livet i fredags? skärpning krävs flata svenskar?? det krävs totalstopp och fullständig koll på alla som vill besöka Sverige punkt

Vi lever även i ett samhälle där vänsterextremism är fullt acceptabelt men man stöter bort SD & dess röstare. Man har varit "rasist" i alla år för att man röstat på dem.
Citera
2017-04-09, 15:10
Medlem
till alla er svenskar som slickat Mohammed i röven. Usch jag hatar nästan er alla.

Vi är många som blivit landsförvisade.

Min mormor får knappt mat. Sjukvård skola allt är fuckat.

Och ni står upp för muslimerna. Idag såg jag tom en buss chaufför med hijab på sig. Va fan hur jävla pantad kan man bli. Araberna är hälften läkare. Så klart det inte är riktiga läkare. Helt så jävla sjukt så jag spyr.

Ankomm Arlanda och försök få tag i en taxi. Du blir översvämmad av en hel bunt men stinkande jävla apor som står där. Aggressiva taxi horor. M men dom ät tjänstemän. Va fan.

Dom borde avlivas hela bunten som står där och visar vårat land. Jävla pack.

Jag skämms som fan att vara svensk.

Hi iam from sweden. !!

Keeee like that arab country! Not impressed.
Citera
2017-04-09, 15:11
Medlem
Nu ska man väl även behöva lyssna på hur underbar den här manifestationen har varit hela kvällen. Där media utlovar inga politiska samrören eller politiska uttalanden, men det första de predikar om är att man inte accepterar några strängare gränser. Så fruktansvärt pinsamt.
Citera
2017-04-09, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Har barnet Ebba, en av de mördade på Drottninggatan, ens namngivits i gammelmedierna?

Jäklar vad det bölades av bilden på drunknade Alan Kurdi 2015 (vars far lämnade säker hamn i säkert land, med destination Sverige och svensk välfärd). Vem gråter för Ebba?

Politikerna och gammelmedierna som är skyldiga till real- och signalpolitiken är delaktiga till bådas död, och många många flers. Vem grät åt mor och son på IKEA i Västerås? Anonyma. Eller kvinnliga personalen på HVB-hemmet i Mölndal. Osv osv.

Det är konstigt att det inte nämns. Bara Expressen väljer att gå ut med informationen at en flicka på elva år omkommit. Inte ens DN nämner detta trots att de tidigare skrev om att flickan saknades och söktes av föräldrarna. Polisen säger att kön och ålder inte kommer att anges för offren. Varför gör man så?
Citera
2017-04-09, 15:17
Medlem
Nycticoraxs avatar
Det har på FB senaste dygnen varit teorier om det vore så att svenska folket nu fick se explicita bilder på offren efter attack, att detta skulle påverka folks politiska syn. Det finns andra anledningar att dölja eller pixla hemska bilder men en stark anledning är definitivt politisk skulle jag tro. Douglas Murray pratar här exakt om detta: https://youtu.be/C_1knKh76Dk?t=176
Citera
2017-04-09, 15:17
Medlem
Inte märkbart eftersom vi har samma organ över oss, kanske färre migranter men det gör bara processen lite långsammare, svenska folket ska utrotas det har judarna bestämt.
Citera
2017-04-09, 15:21
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Det är konstigt att det inte nämns. Bara Expressen väljer att gå ut med informationen at en flicka på elva år omkommit. Inte ens DN nämner detta trots att de tidigare skrev om att flickan saknades och söktes av föräldrarna. Polisen säger att kön och ålder inte kommer att anges för offren. Varför gör man så?

Det skrivs inte ens om detta i alternativmedia som FT och AP heller dock. Bilden av den lemlästade 11-åringen kan möjligtvis uppfattas som för stark. Men för helvette -- det är vad som krävs för att dessa "älska alla" ska förstå att terror inte kan "älskas" bort och vi inte lever i någon fluffig djävla Disneyvärld.
Citera
2017-04-09, 15:21
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Jag blir faktiskt riktigt rädd när jag hör och lyssnar på vanliga svenskar....stolt över att vara svensk osv...sanningen är ju att den svenska fullständigt okontrollerade flykting och invandringspolitiken tillåter att oskyldiga människor faller offer för terrorn. Fredagens attentat hade kunnat vara mycket värre. Med vilken rätt tar sig politiker rätten att äventyra svenska medborgares säkerhet egentligen och varför fattar inte tröga svenskar det? är det värt dessa människor som nu miste livet i fredags? skärpning krävs flata svenskar?? det krävs totalstopp och fullständig koll på alla som vill besöka Sverige punkt

Att vara opåläst samt ologisk i sitt tänkande leder aldrig till något bra.
Inte rädsla heller.

Själv anser jag mig vara både logisk, realistisk och välpåläst i frågan.
Min ståndpunkt ser ut så här:
Ja, vi ska hjälpa människor i nöd så långt det är möjligt.
Att vi förlorar endel kostnadsmässigt, såsom ekonomiskt och offrade människoliv är försvarsbart till en viss gräns. Självklart önskar man som medmänniska att ingen oskyldig ska fara illa på något vis, men nu är jag realistisk vilket innebär att jag ställer allt i perspektiv.
Vi räddar fler (många fler) människoliv än vi förlorar, framförallt barn som alltid är oskyldiga under alla omständigheter.
De som flyr förlorar ofattbart mycket mer än någon annan, dels i krig, dels i flykt (människoliv, hem, trygghet osv).
Om vi är rädda och gråter över det som hände i Stockholm (oerhört tragiskt och hemskt) så kan vi bara föreställa oss hur de som flytt från krig och terror dagligen mår och vad de upplevt och förlorat.
Jämförelsen blir såklart absurd, det vi råkat ut för inte ens är en bråkdel av vad människor upplever varje dag, år ut och år in i krigsdrabbade områden.
Gråter vi över terrorister såsom IS, vad tror ni de som levt under deras terror i 5 år känner?

Självklart skulle jag må sjukt dåligt om någon av mina nära och kära råkade illa ut pga vårt öppna samhälle. Men samtidigt är jag realistisk och logisk, det går inte att skydda sig mot någonting och risken att drabbas av terrorism är otroligt låg jämfört med hur många liv vi räddar.

Det är inte realistiskt att tro att allt blir frid och fröjd om vi stänger in oss från omvärlden.
Jag är inte rädd, inte mer nu än innan attacken, även om jag är förtvivlad för offrens/anhörigas skull.

Människor som spelar terrorismen rakt i händerna är alla som skrikgråter och sprider desinformation i panik och rädsla. Sluta upp med det.

Tänk logiskt och realistiskt. Sluta genast att hjälpa terroristerna med deras plan: att sprida rädsla, hat samt splittra.
Citera
2017-04-09, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Att vara opåläst samt ologisk i sitt tänkande leder aldrig till något bra.
Inte rädsla heller.

Själv anser jag mig vara både logisk, realistisk och välpåläst i frågan.
Min ståndpunkt ser ut så här:
Ja, vi ska hjälpa människor i nöd så långt det är möjligt.
Att vi förlorar endel kostnadsmässigt, såsom ekonomiskt och offrade människoliv är försvarsbart till en viss gräns. Självklart önskar man som medmänniska att ingen oskyldig ska fara illa på något vis, men nu är jag realistisk vilket innebär att jag ställer allt i perspektiv.
Vi räddar fler (många fler) människoliv än vi förlorar, framförallt barn som alltid är oskyldiga under alla omständigheter.
De som flyr förlorar ofattbart mycket mer än någon annan, dels i krig, dels i flykt (människoliv, hem, trygghet osv).
Om vi är rädda och gråter över det som hände i Stockholm (oerhört tragiskt och hemskt) så kan vi bara föreställa oss hur de som flytt från krig och terror dagligen mår och vad de upplevt och förlorat.
Jämförelsen blir såklart absurd, det vi råkat ut för inte ens är en bråkdel av vad människor upplever varje dag, år ut och år in i krigsdrabbade områden.
Gråter vi över terrorister såsom IS, vad tror ni de som levt under deras terror i 5 år känner?

Självklart skulle jag må sjukt dåligt om någon av mina nära och kära råkade illa ut pga vårt öppna samhälle. Men samtidigt är jag realistisk och logisk, det går inte att skydda sig mot någonting och risken att drabbas av terrorism är otroligt låg jämfört med hur många liv vi räddar.

Det är inte realistiskt att tro att allt blir frid och fröjd om vi stänger in oss från omvärlden.
Jag är inte rädd, inte mer nu än innan attacken, även om jag är förtvivlad för offrens/anhörigas skull.

Människor som spelar terrorismen rakt i händerna är alla som skrikgråter och sprider desinformation i panik och rädsla. Sluta upp med det.

Tänk logiskt och realistiskt. Sluta genast att hjälpa terroristerna med deras plan: att sprida rädsla, hat samt splittra.
Säg det till Ebba, 11, delad på mitten.

Snarare ska man vi inte lyssna på falska fredsapostlar och batikkärringar/batikmän som du som sprider desinformation. Det har vi tvingats göra alldeles för länge. Och resultatet är på varje punkt katastrofalt.
Senast redigerad av Fnysington 2017-04-09 kl. 15:28.
Citera
2017-04-09, 15:26
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Snarare ska man vi inte lyssna på falska fredsapostlar och batikkärringar/batikmän som du som sprider desinformation. Det har vi tvingats göra alldeles för länge. Och resultatet är på varje punkt katastrofalt.

Vilken desinformation har jag spridit?
Citera
2017-04-09, 15:26
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Snarare ska man vi inte lyssna på falska fredsapostlar som du som sprider desinformation.

Precis, myten om islamiska terroristers mål måste upphöra. Deras ända mål är att ta livet av otrogna. Det andra folk hävdar är en förlegad bild från förr som inte har något med dagens terrorism att göra överhuvudtaget.
Citera
2017-04-09, 15:27
Medlem
soligts avatar
Paris, London, Berlin, Stockholm, dessa satans mördare.
känt citat från känd sosse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in