2017-04-09, 08:31
Medlem
enfindams avatar
Det kommer att bli ett mer bevakat samhälle. Vänstern kommer i vanlig ordning ordna manifestationer mot våldet, samma vänster som är ansvariga till att vi har fått hit det
Senast redigerad av enfindam 2017-04-09 kl. 08:46.
Citera
2017-04-09, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobaf3tt
Tror de flesta här drar slutsatsen om att det är du som är hjärntvättad.
Du bevisar min tes för hjärntvättade har ofta samma åsikter.
Citera
2017-04-09, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Du bevisar min tes för hjärntvättade har ofta samma åsikter.

Intressant att du drar slutsatsen att alla vi SD;are är hjärntvättade. Kom till verkligheten för i helvete.
Citera
2017-04-09, 08:36
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Tror ni inbitna SDare på flashback att Sverigedemokraterna kommer få makten och utvisa alla invandrare till utlandet. Ni förstår inte hur beroende Sverigedemokraterna är av sitt tjänstefolk. Ett tjänstefolk som är invandrare. Aldrig att de utvisar sin egen röst och sina egna väljare som är tjänstefolket i denna maskin...

Tjänstefolk? De som pratar i såna termer brukar ha mindervärdeskomplex och/eller tro att de ska få ett VD-jobb utan vare sig kompetens eller utbildning.
I det här landet har invandrare alla fördelar - se bara på alla annonser om lediga tjänster - särskilt till myndigheter & offentlig förvaltning. Där står det "vi eftersträvar mångfald och ser därför gärna sökande med annan bakgrund än svensk".

Om du själv inte fått annat arbete än ett okvalificerat städjobb (som är ett slitsamt skitjobb - jag har själv jobbat som det) så kanske du ska sluta gömma dig bakom "alla är så dumma mot mig för jag är invandrare"-kortet & ha lite självkritik. Du kanske inte duger till annat för att du är DU, inte för att du är invandrare.

Jag hoppas innerligt att ALLA invandrare som INTE delar svenska värderingar får hjälp att flytta tillbaka till det landet de kom ifrån när SD kommer till makten.
Om de inte flyttar frivilligt så kommer ändrade regler vad gäller positiv särbehandling, indragna bidrag, PUT endast till de som kan flytande svenska & kan försörja sig själv, ingen anhöriginvandring, förbud mot religiösa symboler såsom hijab etc i arbetslivet då religion är en privatsak & ska utövas enbart i hemmet, rivning av alla moskeér, förbud mot importerat halalkött för att nämna några exempel, få de flesta att frivilligt flytta hem.

OnT: självklart är alla de som är för massinvandring medskyldiga till terrorattentatet - hade vi koll på alla som släpps in hade det förmodligen inte hänt.
Jag tror att jag numera kommer ha väääldigt svårt att ha överseende med efterblivna, okunniga pk-människor. Och att istället för att bara tänka "åk hem med dig, vi vill inte ha dig här!!" när jag ser invandrare så kommer jag nog att säga det till dem.

Slutligen, att kort efter ett terrorattentat med döda & skadade svenskar yra om "vi får inte dra alla invandrare över samma kam" är som att - istället för att hjälpa - uppmana en kvinna som just våldtagits att inte bara lita på alla män "för alla män är inte våldtäktsmän" utan också omgående ha sex med en för att visa sitt försonande sinnelag.

Vore jag förälder till den 11-åriga flickan hade jag med gott samvete skjutit ner varenda jävla invandrare jag såg.
Senast redigerad av deltoro 2017-04-09 kl. 08:47. Anledning: tillägg
Citera
2017-04-09, 08:45
Medlem
IMBILDENs avatar
Jag hörde att Donald Trumps administration hade skickat sina kondoleanser och dessutom erbjudit hjälp i utredningen. Här tycker jag att Stefan Löven kan sträcka ut sin berömda hand och ta emot den hjälp som erbjuds. Exempelvis har ju USA gedigen erfarenhet av få folk att prata.
Citera
2017-04-09, 08:47
Medlem
Ett företag är i kris, det riskerar att gå i konkurs och de anställda riskerar att förlora jobben och få gå från hus och hem. Låt oss höra vad de ansvariga har att säga om saken:

-Så här får det inte fungera i mitt företag, punkt slut!
-Det är en utmaning.
-Det är en myt att företaget går dåligt, det har aldrig gått bättre.
-Det här företaget kommer aldrig att gå i konkurs, det är bara foliehattar som säger så.
-Det är olyckligt att den här bilden av företaget sprids utanför företaget.
-Vi har identifierat några av dem som säger att företaget går dåligt och de delar inte vår värdegrund så de har fått sparken.
-Det finns några som har en idé om hur vi skulle kunna bedriva företaget på ett lite annat sätt men hallå, vi har lett företaget på samma sätt i 60 år så vi vet nog bäst hur det här företaget ska styras.
-Dessutom tänker vi sno ett par av deras idéer när det har gått en liten tid så de anställda hunnit glömma bort att det inte var vår idé.
-För att undvika att de ska få något inflytande så har alla övriga chefer kommit överens om att hålla i hop och rösta på samma saker när vi har ledningsgruppsmöten.
-Vi anställda står inte bakom foliehattarna som säger att företaget går dåligt, tvärtom så har vi gemensamt besluta oss för att stå bakom att anställa ytterligare personal för att visa hur solidariska vi är.
-Jag visste inte att det var så här illa, det man kan läsa och se i medierna är ju förskräckligt.
-En halvkändis på dekis uttalar sig dessutom att de anställda har aldrig varit tryggare.

Företaget gick, kanske inte helt oväntat, i konkurs och vi är naturligtvis nyfikna på vad de ansvariga har att säga idag:

-Våra tankar går idag till de anställda som förlorat jobb och hem.
-Vi ska göra allt och tillsätta alla resurser för att utreda vem som är skyldig till att det blev så här (!)
-Nu kryper foliehattarna fram från under sina stenar och säger "vad var det jag sa", kan ni inte bara hålla käften, det har ingenting med dålig arbetsledning att göra och det finns andra företag i världen som också går dåligt.
-Halvkändisen uttalar sig igen, min dotter jobbar i samma bransch så nu är JAG rädd för hon kan ju också mista sitt jobb.

Precis den arbetsledning och de arbetskamrater ni skulle vilja ha på jobbet va?!

Så hur kommer det att påverka, tja det har redan skördat dödsoffer, våldtäktsoffer, misshandelsoffer, skattemiljarder och arbetsledningen och de anställda tycker tydligen att allt är bra så business as usual antar jag.
Senast redigerad av StandMyGround 2017-04-09 kl. 08:50.
Citera
2017-04-09, 08:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deltoro
Tjänstefolk? De som pratar i såna termer brukar ha mindervärdeskomplex och/eller tro att de ska få ett VD-jobb utan vare sig kompetens eller utbildning.
I det här landet har invandrare alla fördelar - se bara på alla annonser om lediga tjänster - särskilt till myndigheter & offentlig förvaltning. Där står det "vi eftersträvar mångfald och ser därför gärna sökande med annan bakgrund än svensk".

Om du själv inte fått annat arbete än ett okvalificerat städjobb (som är ett slitsamt skitjobb - jag har själv jobbat som det) så kanske du ska sluta gömma dig bakom "alla är så dumma mot mig för jag är invandrare"-kortet & ha lite självkritik. Du kanske inte duger till annat för att du är DU, inte för att du är invandrare.

Jag hoppas innerligt att ALLA invandrare som INTE delar svenska värderingar får hjälp att flytta tillbaka till det landet de kom ifrån när SD kommer till makten.
Om de inte flyttar frivilligt så kommer ändrade regler vad gäller positiv särbehandling, indragna bidrag, PUT endast till de som kan flytande svenska & kan försörja sig själv, ingen anhöriginvandring, förbud mot religiösa symboler såsom hijab etc i arbetslivet då religion är en privatsak & ska utövas enbart i hemmet, rivning av alla moskeér, förbud mot importerat halalkött för att nämna några exempel, få de flesta att frivilligt flytta hem.

Så du tänker dig att begränsa och försämra livet för människor som redan är lägst ner på samhällsstegen kommer att förbättra.samhället i stort?
Citera
2017-04-09, 08:49
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StandMyGround
Ett företag är i kris, det riskerar att gå i konkurs och de anställda riskerar att förlora jobben och få gå från hus och hem. Låt oss höra vad de ansvariga har att säga om saken:

-Så här får det inte fungera i mitt företag, punkt slut!
-Det är en utmaning.
-Det är en myt att företaget går dåligt, det har aldrig gått bättre.
-Det här företaget kommer aldrig att gå i konkurs, det är bara foliehattar som säger så.
-Det är olyckligt att den här bilden av företaget sprids utanför företaget.
-Vi har identifierat några av dem som säger att företaget går dåligt och de delar inte vår värdegrund så de har fått sparken.
-Det finns några som har en idé om hur vi skulle kunna bedriva företaget på ett lite annat sätt men hallå, vi har lett företaget på samma sätt i 60 år så vi vet nog bäst hur det här företaget ska styras.
-Dessutom tänker vi sno ett par av deras idéer när det har gått en liten tid så de anställda hunnit glömma bort att det inte var vår idé.
-För att undvika att de ska få något inflytande så har alla övriga chefer kommit överens om att hålla i hop och rösta på samma saker när vi har ledningsgruppsmöten.
-Vi anställda står inte bakom foliehattarna som säger att företaget går dåligt, tvärtom så har vi gemensamt besluta oss för att stå bakom att anställa ytterligare personal för att visa hur solidariska vi är.
-Jag visste inte att det var så här illa, det man kan läsa och se i medierna är ju förskräckligt.

Företaget gick, kanske inte helt oväntat, i konkurs och vi är naturligtvis nyfikna på vad de ansvariga har att säga idag:

-Våra tankar går idag till de anställda som förlorat jobb och hem.
-Vi ska göra allt och tillsätta alla resurser för att utreda vem som är skyldig till att det blev så här (!)
-Nu kryper foliehattarna fram från under sina stenar och säger "vad var det jag sa", kan ni inte bara hålla käften, det har ingenting med dålig arbetsledning att göra och det finns andra företag i världen som också går dåligt.

Precis den arbetsledning och de arbetskamrater ni skulle vilja ha på jobbet va?!

Så hur kommer det att påverka, tja det har redan skördat dödsoffer, våldtäktsoffer, misshandelsoffer, skattemiljarder och arbetsledningen och de anställda tycker tydligen att allt är bra så business as usual antar jag.

Så jävla bra liknelse, tusen tack för den!!!!!
Citera
2017-04-09, 08:50
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Så du tänker dig att begränsa och försämra livet för människor som redan är lägst ner på samhällsstegen kommer att förbättra.samhället i stort?

Om de inte är svenskar så ja, självklart - med glädje till och med!!! Varför ska Sverige ta ansvar för hela jävla världen, finns ingen anledning alls.
Citera
2017-04-09, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag hörde att Donald Trumps administration hade skickat sina kondoleanser och dessutom erbjudit hjälp i utredningen. Här tycker jag att Stefan Löven kan sträcka ut sin berömda hand och ta emot den hjälp som erbjuds. Exempelvis har ju USA gedigen erfarenhet av få folk att prata.

Deras UD har släppt kondleanser, men POTUS som twittrade medlidande med London och andra terrormål skiter i oss.
Citera
2017-04-09, 08:54
Medlem
gubbroras avatar
Det är lite sött att läsa alla enfaldiga inlägg i tråden. Tydligen ska terroristdådet leda till att SD i det närmaste ska få majoritet i nästa val. Dock är det lite otydligt varför. Såvitt jag begriper finns det inget i SDs politik som skulle förhindrat detta dåd, fåntrattarna undviker nogsamt att förtydliga sig på den punkten.

För någon vecka sedan inträffade en Bussolycka med ungefär samma konsekvenser som terrordådet.
Men jag har inte sett något större drev mot privata bussbolag eller smålänningar baserat på den olyckan.

Fakta när det gäller terrordådet är att det var en ensam förare som möjligen haft hjälp av ett mycket begränsat antal personer. Det finns ca 500 000 muslimer i Sverige, den allra största delen är vanligt hyggligt folk. Dom har naturligtvis inget som helst ansvar för vad några Uzbeker tar sig för. Men av någon outgrundlig anledning anser massa slödder i tråden att det finns någon kollektiv skuld i detta. Slöddren inser tydligen inte att dom beter sig som nyttiga idioter och går terroristerna ärenden och pissar på offren för dådet.
Citera
2017-04-09, 08:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deltoro
Om de inte är svenskar så ja, självklart - med glädje till och med!!! Varför ska Sverige ta ansvar för hela jävla världen, finns ingen anledning alls.

Sverige är idag ett multikulturellt samhälle. Det finns ingen återvändo. Det är dags att inse fakta och som god nationalist börja göra det bästa av det. Det är knappast att sparka på de medborgare som ligger ner eftersom de ofrånkomligen till slut sparkar tillbaks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in