2017-04-09, 01:54
Medlem
8711s avatar
Ledarartikel från Sverigedemokraternas tidning Samtiden:

Citat:
Politikerna har bjudit in hatet

Ingen kan vara förvånad över att människor bestialiskt och medvetet mejades ner och kördes ihjäl igår på Drottninggatan i Stockholm. Politiska makthavare i Sverige och Europa har till vår lugna och trygga civilisation bjudit in det hat och kaos som dominerar i andra världsdelar. Varför?

------------

Terrordådet bekräftar hur skadlig och farlig den politik är som makthavarna har fört på senare år. Frågan är om det är försent att återupprätta fria och trygga samhällen, eller om våldet är ostoppbart alternativt bara kan stoppas genom att medborgarnas friheter avskaffas.

Det man kan hoppas på, är att den dåraktiga naivitet som präglar etablissemangen till slut ska skingras och ett mer begåvat och realpolitiskt ledarskap kan träda fram.

http://samtiden.nu/2017/04/politikerna-har-bjudit-hatet/
Citera
2017-04-09, 02:22
Medlem
Jag misstänker att lilla Ebba 11 år, delad på mitten, kommer att bli en vattendelare i svensk historia, och därmed politik. Någon är trots allt ansvarig.
Citera
2017-04-09, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Jag misstänker att lilla Ebba 11 år, delad på mitten, kommer att bli en vattendelare i svensk historia, och därmed politik. Någon är trots allt ansvarig.

Precis.. Vi kan ju verkligen hoppas att folk öppnar sina ögon nu.
Citera
2017-04-09, 02:43
Medlem
Jag är övertygad om att det skiljer mycket mellan stad och land.
Här i mörka Småland så börjar många redan tröttna på den hysteriska Stockholmsbaserade nyhetsmängden kring dådet.
Ja,ett litet begränsat terrordåd skedde i Stockholm.De som är överraskade över att det hände kan knappast leva i den verkliga verkligheten.Alla som har minsta omvärldskunskap visste att det skulle hända.Vidare kan fastslås att det högst troligen händer igen.

Det är nästan som om gårdagens dåd skulle ha skett i Wien eller Berlin.Så långt känns avståndet till Stockholm och så grovt känns den nuvarande närmast groteska överreaktionen på detta lågbudgetattentat.Får jag se ett förlängt Rapport till så spyr jag nästan.

Avståndet till Stockholm är större än någonsin och min förundran över chocken likaså.
Stockholm skall vara oerhört tacksamma över den mycket begränsade skada som skedde.
Nästa gång torde dödsoffren bli flera.

Så ser verkligheten ut från svensk sydlig horisont.
Senast redigerad av Lookalike 2017-04-09 kl. 02:45.
Citera
2017-04-09, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Stockholm skall vara oerhört tacksamma över den mycket begränsade skada som skedde.
Nästa gång torde dödsoffren bli flera.

Där har du en rejäl poäng.. Tyvärr.
Citera
2017-04-09, 03:18
Medlem
Sleeptalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Just nu går S-sympatierna upp gissar jag, folk tyr sig till stora, styrande partier i kriser. Löfvén har gett ett samlat intryck och uppträtt i bästa landsfaderstil.
Men det här terrorattentatet kommer vara glömt till nästa val...

Hela det där första har du ju så klart så rätt i.

Men du måste ju haft världens tankevurpa i det andra du sade ... för det här terrorattentatet kommer att toppa Palme-mordet i decennier som kommer. Och det enkelt.
Citera
2017-04-09, 03:30
Medlem
Sleeptalkers avatar
Sverige kommer aldrig att bli sig likt efter det här. Så enkelt är det.
Citera
2017-04-09, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleeptalker
Sverige kommer aldrig att bli sig likt efter det här. Så enkelt är det.

Såvida inte drastiska åtgärder görs, men det lär ju inte hända.
Lagstiftningen måste också ändras nå rejält, men det lär ju inte hända.
När ska folk inse att det inte går att ha ett mångkulturellt samhälle? Iallafall inte med riskerna kring Islam.
Citera
2017-04-09, 03:51
Medlem
Tror ni inbitna SDare på flashback att Sverigedemokraterna kommer få makten och utvisa alla invandrare till utlandet. Ni förstår inte hur beroende Sverigedemokraterna är av sitt tjänstefolk. Ett tjänstefolk som är invandrare. Aldrig att de utvisar sin egen röst och sina egna väljare som är tjänstefolket i denna maskin...
Citera
2017-04-09, 04:31
Medlem
agentmulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Tror ni inbitna SDare på flashback att Sverigedemokraterna kommer få makten och utvisa alla invandrare till utlandet. Ni förstår inte hur beroende Sverigedemokraterna är av sitt tjänstefolk. Ett tjänstefolk som är invandrare. Aldrig att de utvisar sin egen röst och sina egna väljare som är tjänstefolket i denna maskin...

håll klaffen din jäkla arablover åsna, SD är bara första steget, sista steget blir auschwitz för sådana parasiter och deras svenska horor (och barn såklart).
Citera
2017-04-09, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malew

Ingen som har sagt att vi SD:are tror att ALLA invandrare kommer bli utvisade, vart fick du det ifrån?

Jag tror & hoppas att när SD vinner valet så blir det striktare regler när gäller invandring & vilka som kommer hit & vilka som får stanna, och att pack som sympatiserar med ISIS & andra terror grupper åker ut med röven före. Sen att finansiering av hjälp kommer riktas till de utsatta områderna med dess verksamheter istället för att ta emot då det kostar en betydligt större summa och vi kan hjälpa färre. För du tror väl inte att de värst drabbade kommer till Sverige? Det kostar en del att ta sig hit. De värsta & de flesta finns kvar i de utsatta områdena.
Senast redigerad av bobaf3tt 2017-04-09 kl. 04:59.
Citera
2017-04-09, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goto10
Det är med stor sorg jag ser på vårt land idag. Min släkt har bott i Sverige minst sedan början av 1500-talet, antagligen längre men det är så långt tillbaka vi har kommit i släktforskningen.

Nu känner jag mig dock inte hemma här längre. Överallt där jag går möts jag av folk som inte talar samma språk som mig, som inte liknar mig och som jag inte har något alls gemensamt med. På gatorna möts jag av vandrande tält, tiggare som skramlar med pappmuggar och gäng med invandrarungdomar som lever rövare...och Mohamed har klättrat upp till plats 35 på listan över vanligaste namnen på nyfödda pojkar.

I förorterna skjuts folk ihjäl var och varannan dag, blåljuspersonal attackeras och kvinnorna låses in. Muslimska grupper uppger att antalet muslimer i Sverige uppgår till 250 - 400 000.
De tjejer som rör sig ute riskerar att antastas och gruppvåldtas. Knarkhandeln sker helt öppet och polisen har tappat kontrollen.

Och nu, nu har terroristerna börjat döda folk på öppen gata mitt i vår huvudstad. Vi är otroligt naiva om vi tror att detta är det sista terroristdådet vi ser i Sverige i närtid.

Det värsta är att jag tror att vi bara sett början än. Politikerna kan inte, hur mycket de än skulle vilja, vrida tillbaka klockan. Jag vet inte hur jag ska rädda mig och mina barn ur det här, och det gör mig vettskrämd.
Mycket välskrivet. Jag instämmer till hundra procent. Känner exakt likadant. Vart sjutton ska man ta vägen? Vad händer med våra barn och kommande generationer? Man skulle vilja göra så mycket och hjälpa till, men hur? Demonstrationer funkar inte. Bästa vore en bojkott av något slag. Och en jordskredsseger för SD med över 50%. Finns en liten, liten chans att vända skutan om man stryper alla bidrag så att dessa horder inte lockas hit och kanske väljer andra länder att bo i. Vad som än händer så måste det till en snabb vändning. Jag blir äcklad när politiker och media säger att vi ska fortsätta leva som vanligt efter terrorattentatet. Det är det sista vi ska göra. Vi ska resa oss nu. På ett eller annat sätt. Det måste gå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in