Citat:
Sverige förlorar sin oskuld och blir utsatt för ett islamistiskt terrordåd.
Ett radikaliserat muslim-äckel mördar flera personer på öppen gata genom att meja ner dom med en stulen lastbil, ett av offren är en svensk 11-årig flicka som mosas och delas i tre delar.
Inte okej...
För dom som ännu inte fattat det: Den 7 april 2017 hann verkligheten ikapp Sverige, under loppet av några minuter kom Sverige att förändras i grunden, dagen efter den 8 april vaknade svenskarna upp till ett helt annat Sverige, ett land där terrorn plötsligt och brutalt slagit till.
Från denna dag, den 7 april 2017, kommer svenska folket alltid ha terrorn närvarande i bakhuvudet, i folksamlingar, när någon börjar skrika, när folk börjar springa, när det hörs en smäll etc.
Ska vi någonsin bli kvitt dessa satans radikala islamister så måste vi agera, och vi måste agera kraftfullt och utan nåd.
Vi måste krossa dessa avarter till människor, vi måste med militära medel neutralisera all form av radikal islamism i mellanöstern, och vi måste på hemmaplan låsa in, utreda och döma, alternativt utvisa alla de personer som är involverade med den här formen av sjuklig muslimsk extremism.
Noll tolerans måste råda.
Ett radikaliserat muslim-äckel mördar flera personer på öppen gata genom att meja ner dom med en stulen lastbil, ett av offren är en svensk 11-årig flicka som mosas och delas i tre delar.
Inte okej...
För dom som ännu inte fattat det: Den 7 april 2017 hann verkligheten ikapp Sverige, under loppet av några minuter kom Sverige att förändras i grunden, dagen efter den 8 april vaknade svenskarna upp till ett helt annat Sverige, ett land där terrorn plötsligt och brutalt slagit till.
Från denna dag, den 7 april 2017, kommer svenska folket alltid ha terrorn närvarande i bakhuvudet, i folksamlingar, när någon börjar skrika, när folk börjar springa, när det hörs en smäll etc.
Ska vi någonsin bli kvitt dessa satans radikala islamister så måste vi agera, och vi måste agera kraftfullt och utan nåd.
Vi måste krossa dessa avarter till människor, vi måste med militära medel neutralisera all form av radikal islamism i mellanöstern, och vi måste på hemmaplan låsa in, utreda och döma, alternativt utvisa alla de personer som är involverade med den här formen av sjuklig muslimsk extremism.
Noll tolerans måste råda.
Så är det, vi måste sätta hårt mot hårt. Det är den enda chansen att ta tag i dessa problem. Dagens regering är alldeles för slapphänta och inbillar sig att deras tandlösa lagar ska göra någon skillnad. Det är löjligt och väldigt väldigt naivt.
Citat:
Jag har lite svårt att se hur man på EU-nivå kommer att göra större förändringar. Och vad vi än röstar fram här på hemmaplan så kommer inte det påverka den större bilden särskilt mycket. Ett utträde ur EU kan bli att överväga. Det är ett nytt Europa som har växt fram med helt nya hotbilder vilket gör att vi inte längre kan ha öppna gränser och med fortsatt noll koll på hur folk rör sig. Det går inte längre, även om vi skulle vilja.
Och snart kommer väl någon fjant och hävdar "nej vi ska ha ett öppet samhälle!".
Tillåt mig småle. Om vi blir tvungna att återställa gränser mellan länder i Europa gör inte att vi lever "mindre öppet". Man kommer att få behöva visa pass några gånger extra mellan länder, men so fucking what? Vad vill man ha, öppna gränser överallt utan kontroll på vilka som kommer in/ut, eller säkerhet med viss ökad övervakning och att behöva visa passet några gånger extra? Det är inte ett särskilt svårt val eller särskilt stora uppoffringar att göra, med tanke på vad som kan ske om man inte gör det.
Citat:
Det är med stor sorg jag ser på vårt land idag. Min släkt har bott i Sverige minst sedan början av 1500-talet, antagligen längre men det är så långt tillbaka vi har kommit i släktforskningen.
Nu känner jag mig dock inte hemma här längre. Överallt där jag går möts jag av folk som inte talar samma språk som mig, som inte liknar mig och som jag inte har något alls gemensamt med. På gatorna möts jag av vandrande tält, tiggare som skramlar med pappmuggar och gäng med invandrarungdomar som lever rövare...och Mohamed har klättrat upp till plats 35 på listan över vanligaste namnen på nyfödda pojkar.
I förorterna skjuts folk ihjäl var och varannan dag, blåljuspersonal attackeras och kvinnorna låses in. Muslimska grupper uppger att antalet muslimer i Sverige uppgår till 250 - 400 000.
De tjejer som rör sig ute riskerar att antastas och gruppvåldtas. Knarkhandeln sker helt öppet och polisen har tappat kontrollen.
Och nu, nu har terroristerna börjat döda folk på öppen gata mitt i vår huvudstad. Vi är otroligt naiva om vi tror att detta är det sista terroristdådet vi ser i Sverige i närtid.
Det värsta är att jag tror att vi bara sett början än. Politikerna kan inte, hur mycket de än skulle vilja, vrida tillbaka klockan. Jag vet inte hur jag ska rädda mig och mina barn ur det här, och det gör mig vettskrämd.
Nu känner jag mig dock inte hemma här längre. Överallt där jag går möts jag av folk som inte talar samma språk som mig, som inte liknar mig och som jag inte har något alls gemensamt med. På gatorna möts jag av vandrande tält, tiggare som skramlar med pappmuggar och gäng med invandrarungdomar som lever rövare...och Mohamed har klättrat upp till plats 35 på listan över vanligaste namnen på nyfödda pojkar.
I förorterna skjuts folk ihjäl var och varannan dag, blåljuspersonal attackeras och kvinnorna låses in. Muslimska grupper uppger att antalet muslimer i Sverige uppgår till 250 - 400 000.
De tjejer som rör sig ute riskerar att antastas och gruppvåldtas. Knarkhandeln sker helt öppet och polisen har tappat kontrollen.
Och nu, nu har terroristerna börjat döda folk på öppen gata mitt i vår huvudstad. Vi är otroligt naiva om vi tror att detta är det sista terroristdådet vi ser i Sverige i närtid.
Det värsta är att jag tror att vi bara sett början än. Politikerna kan inte, hur mycket de än skulle vilja, vrida tillbaka klockan. Jag vet inte hur jag ska rädda mig och mina barn ur det här, och det gör mig vettskrämd.
Välskrivet, och jag håller med. Det är en fruktansvärt ledsam utveckling som inte ser ut att ta stopp i nära framtid. Det är likaså hemskt att se justitieministern Morgan Johansson prata om "hårdare lagar" som om det kommer göra någon skillnad. Terrorforskare sitter i tv-studion och pratar om konkreta åtgärder som behöver tas för att förebygga detta, något som inte justitieministern vill kännas vid. Varför i helvete har vi forskare om inte politikerna lyssnar?
Det finns som sagt bara ett parti som sticker ut i den här frågan och har gjort i ett decennium, och det är Sverigedemokraterna. Förr i tiden hade jag inte övervägt att rösta på dem, och jag röstade tyvärr rött i förra valet. Men med den här utvecklingen så går det inte längre att rösta på annat än SD och jag hoppas att de vinner nästa val. Det är det enda parti som kommer att sätta hårt mot hårt och ta fram lagar som speglar utvecklingen i samhället. Annars är man hela tiden steget efter och sådana här attentat kommer att bli nästintill vardagsmat, precis som i Frankrike. Jag kan lova att det här bara är början om ingenting görs. Snarast. Till och med mina mest inbitna socialdemokrater hävdar att de lagar och förslag som regeringen har lagt på bordet kommer att bli helt tandlösa. Vi måste börja tänka mer proaktivt och skapa stenhårda lagar där det inte finns utrymme för gråzoner, och polis och SÄPO behöver en betydligt större del av budgeten. Polis och militär fick inte ens hälften av den summa som las på invandring förra året.
Senast redigerad av teren 2017-04-09 kl. 13:05.
Senast redigerad av teren 2017-04-09 kl. 13:05.