2017-04-09, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Mycket välskrivet. Jag instämmer till hundra procent. Känner exakt likadant. Vart sjutton ska man ta vägen? Vad händer med våra barn och kommande generationer? Man skulle vilja göra så mycket och hjälpa till, men hur? Demonstrationer funkar inte. Bästa vore en bojkott av något slag. Och en jordskredsseger för SD med över 50%. Finns en liten, liten chans att vända skutan om man stryper alla bidrag så att dessa horder inte lockas hit och kanske väljer andra länder att bo i. Vad som än händer så måste det till en snabb vändning. Jag blir äcklad när politiker och media säger att vi ska fortsätta leva som vanligt efter terrorattentatet. Det är det sista vi ska göra. Vi ska resa oss nu. På ett eller annat sätt. Det måste gå!

Blir också äcklad av alla som säger att vi ska leva som vanligt & inte bli rädda "för det är det terroristerna vill".
Jaha? Vi läre ju förtusan göra något åt att det har blivit såhär och att vi har låtit detta ske. Sen ska vi väl inte gå i grunden, men någon måtta får det vara.
Senast redigerad av bobaf3tt 2017-04-09 kl. 04:57.
Citera
2017-04-09, 05:20
Medlem
J0RDGUBBEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Tror ni inbitna SDare på flashback att Sverigedemokraterna kommer få makten och utvisa alla invandrare till utlandet. Ni förstår inte hur beroende Sverigedemokraterna är av sitt tjänstefolk. Ett tjänstefolk som är invandrare. Aldrig att de utvisar sin egen röst och sina egna väljare som är tjänstefolket i denna maskin...

Vad yrar du om? När har Sverigedemokraterna hävdat att de ska utvisa alla invandrare? Vidare måste du vara mer specifik än att använda termen invandrare (flykting, asylsökande etc). Är personen de facto beviljad svenskt medborgarskap utgör denne ju fortfarande invandrare i ordets rätta mening, men att utvisa denne skulle strida mot grundlagen. SD:s intresse ligger i att begränsa fortsatt invandring i de kvantiteter som tidigare, vilket är en betydande skillnad mot frågan om utvisning.
Citera
2017-04-09, 05:25
Medlem
J0RDGUBBEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej det är inte vansinnigt att påstå att SD är delaktiga. De/ni har ju ljugit om Sverige i utländska media och provocerat för fulla muggar. Tror ni sådant inte får konsekvenser?

Då skajag göra det enkelt för dig. Ge ETT konkret exempel på när SD (alltså politiska företrädare för partiet) har farit med osanning i INTERNATIONELL press. Bifoga även källan, är intresserad av att läsa.
Citera
2017-04-09, 05:31
Medlem
papi.fs avatar
Citat:
Nej det är inte vansinnigt att påstå att SD är delaktiga. De/ni har ju ljugit om Sverige i utländska media och provocerat för fulla muggar. Tror ni sådant inte får konsekvenser?
är det här fakenews? vilken är din källa?
förövrigt verkar du vara totalt hjärntvättad. Hoppas du vaknar någon dag
Citera
2017-04-09, 07:48
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goto10
Det är med stor sorg jag ser på vårt land idag. Min släkt har bott i Sverige minst sedan början av 1500-talet, antagligen längre men det är så långt tillbaka vi har kommit i släktforskningen.

Nu känner jag mig dock inte hemma här längre. Överallt där jag går möts jag av folk som inte talar samma språk som mig, som inte liknar mig och som jag inte har något alls gemensamt med. På gatorna möts jag av vandrande tält, tiggare som skramlar med pappmuggar och gäng med invandrarungdomar som lever rövare...och Mohamed har klättrat upp till plats 35 på listan över vanligaste namnen på nyfödda pojkar.

I förorterna skjuts folk ihjäl var och varannan dag, blåljuspersonal attackeras och kvinnorna låses in. Muslimska grupper uppger att antalet muslimer i Sverige uppgår till 250 - 400 000.
De tjejer som rör sig ute riskerar att antastas och gruppvåldtas. Knarkhandeln sker helt öppet och polisen har tappat kontrollen.

Och nu, nu har terroristerna börjat döda folk på öppen gata mitt i vår huvudstad. Vi är otroligt naiva om vi tror att detta är det sista terroristdådet vi ser i Sverige i närtid.

Det värsta är att jag tror att vi bara sett början än. Politikerna kan inte, hur mycket de än skulle vilja, vrida tillbaka klockan. Jag vet inte hur jag ska rädda mig och mina barn ur det här, och det gör mig vettskrämd.
Det är nog många som känner det du skriver, trots att många invandrare bidrar med arbete och utveckling för Sveriges bästa. I den stad jag bor var den en och annan kvinna med muslimklädsel för tio år sedan, nu är det var och varannan. Och de flesta med nya och välfyllda barnvagnar. Sorglig utveckling!
Citera
2017-04-09, 07:49
Medlem
Man har gått och röstat varje gång vart 4:e år i detta land de senaste 30 åren och varje gång har man med sorg och ångest i kroppen vetat att man väljer fram en regering som bara försämrar för Sverige.
Med dårens sömngångaraktiga ondska och dumhet har regeringarna också uppfyllt denna farhåga.
Det kan inte förklaras med annat än att svensken är en art som skall bort från jordens yta ty naturen har inget medlidande med svaghet (inbilsk egoism) och dumhet (fåvitskt högmod). Det är dessa egenskaper som per automatik drabbar - om de inte redan fanns - statsråden när han/hon stiger in i Riksdagshuset. Men själva ser dom nogsamt till att ha sitt på det torra resten av livet.

Medelklassväljarna skiter i politik egentligen så länge det går bra för familjen. Anständigt höjer man då och då sin röst litet förstrött mot rasism och för det mottagande samhället.
Medelklassen har levt flott sista åren på sin luftekonomi och upptrissade bostadspriser, men notan kommer när multietnicitetens kostnader skall betalas samtidigt som bankerna måste höja räntorna.
Då kommer kaoset på besök i det lilla familjelivet och den stora vreden hos medelklassväljarna infinner sig, så dags då, eftersom de har samma egenskaper i stort som sina ombud i Riksdagen – spelad altruism så länge det inte hotar familjen och tanklös kvartalsplanering. Man tänkte inte på den kommande generationen, dvs sina barn, för man tänker bara på sig själv.
Citera
2017-04-09, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleeptalker
Sverige kommer aldrig att bli sig likt efter det här. Så enkelt är det.
Sverige är sig redan likt.
Citera
2017-04-09, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papi.f
är det här fakenews? vilken är din källa?
förövrigt verkar du vara totalt hjärntvättad. Hoppas du vaknar någon dag
De mest hjärntvättade i Sverige torde vara SD-foliehattarna som ser och hör hjärnspöken varje dag.
Citera
2017-04-09, 08:05
Medlem
En återgång till den tidigare oreglerade invandringen är att vänta. Anhöriginvandring släpps fri. För att undvika desperata utvisningshotade ensamma män.
Citera
2017-04-09, 08:12
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7

Vi måste krossa dessa avarter till människor, vi måste med militära medel neutralisera all form av radikal islamism i mellanöstern

Nej, vi ska skita i vad mellanöstern har för sig! De måste själva få resa sig mot sina tyranniska ledare och sina islamister. Europas gränser ska vara stängda!
Citera
2017-04-09, 08:17
Medlem
MrWins avatar
FRA får mer pengar. Övervakningssamhället är här.
Citera
2017-04-09, 08:23
Medlem
Citat:
De mest hjärntvättade i Sverige torde vara SD-foliehattarna som ser och hör hjärnspöken varje dag.

Tror de flesta här drar slutsatsen om att det är du som är hjärntvättad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in