2017-04-05, 21:14
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Det kanske är fel att säga att jag är glad över att Nancy Marchand avled, men ärligt talat så är jag glad över att Livia Soprano skrevs ut ur serien. Jag tror inte att serien hade blivit bättre om den hade gått i den ursprungliga riktningen, som Chase hade tänkt sig. Hennes sista scen, förresten: (FB) Diskussioner om The Sopranos

Den scenen hade de lika väl kunnat strunta i, hade räckt med samtalet Tony fick om att hon hade dött.
Citera
2017-04-08, 09:11
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Den scenen hade de lika väl kunnat strunta i, hade räckt med samtalet Tony fick om att hon hade dött.

Håller med! Stört mig på både mamman o systern. Men fyfan vad bra den är! Sträckkollat 9h nu! Inne på sista säsongen för andra gången. Lätt den bästa serien, med the wire/ the oz bakom sig!
Citera
2017-04-08, 14:15
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Är det bara jag som gillar Ralph Cifaretto? Självklart är han en psykopat med vissa mindre tilltalande personlighetsdrag, men jag tycker att han är en av de mest intressanta och färgstarka karaktärerna i serien. Dessutom så kan han vara väldigt rolig, exempelvis när han busringer Paulie Gaultieris mamma.
Citera
2017-04-09, 14:17
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Är det bara jag som gillar Ralph Cifaretto? Självklart är han en psykopat med vissa mindre tilltalande personlighetsdrag, men jag tycker att han är en av de mest intressanta och färgstarka karaktärerna i serien. Dessutom så kan han vara väldigt rolig, exempelvis när han busringer Paulie Gaultieris mamma.

Kan bara hålla med, han har sina stunder fast han är sjuk i huvudet.
När han blir besatt av gladiator och citerar filmen hela tiden. Slår Georgie med en kedja
Skådisen skrev bara på för två säsonger så det var planerat att han skulle dö.
Sen att det skulle vara över en häst är ju märkligt med tanke på allt skit han hittade på.
Citera
2017-04-20, 19:06
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Säsong 4, Avsnitt 9. Tror ni att det var Ralph Cifaretto som dödade hästen för att få ut försäkringspengarna? Tony dödar ju honom av den anledningen, men enligt mordbrandsutredaren så var orsaken troligtvis en trasig glödlampa+hö och Ralph förnekar ju in i det sista att han hade någonting med det att göra. Ännu en obesvarad fråga.
Citera
2017-04-20, 19:30
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Säsong 4, Avsnitt 9. Tror ni att det var Ralph Cifaretto som dödade hästen för att få ut försäkringspengarna? Tony dödar ju honom av den anledningen, men enligt mordbrandsutredaren så var orsaken troligtvis en trasig glödlampa+hö och Ralph förnekar ju in i det sista att han hade någonting med det att göra. Ännu en obesvarad fråga.

Nej detta är ingen obesvarad fråga, Dont give me that look it was a fucking horse!
Citera
2017-04-21, 02:14
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:

Tony frågar om Ralph varit i kontakt med killen som anlade branden i Artie´s restaurang på länge.
Så troligtvis har Ralph anlitat honom för att wacka hästen

Ralph behövde pengar till sin unges rehabilitering som skulle kosta skjortan. Hästens försäkring var på 200 000 dollar.

Två minuter in tycker jag säger det mesta.

https://www.youtube.com/watch?v=-x5uO2NyWOQ
Citera
2017-04-21, 17:22
Medlem
Balonzos avatar
Jag begriper inte riktigt varför avslutade Tony Christophers liv efter olyckan? Han drömmer om att han sitter med Dr.Melfi efteråt där han sitter och säger hur lättad han är över chrissys död. Hatade han verkligen sin brorson så mycket på slutet?!

Ilska över att han eventuellt var påtänd?
Senast redigerad av Balonzo 2017-04-21 kl. 17:24.
Citera
2017-04-22, 02:52
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Jag begriper inte riktigt varför avslutade Tony Christophers liv efter olyckan? Han drömmer om att han sitter med Dr.Melfi efteråt där han sitter och säger hur lättad han är över chrissys död. Hatade han verkligen sin brorson så mycket på slutet?!

Ilska över att han eventuellt var påtänd?

Det här är tufft, oavsett vad som sägs här!
Frågan är tog Tony tillfället i akt att bli kvitt Chris i olyckan
eller förstod Tony att de ändå var kört & besparade Chris ifrån lidande & avsluta hans liv snabbt

Allt pekar på det första. Deras relation på slutet var inte bra, Tony knullar Chris EX
Viftandet med pistolen på badabing & efterföljande scenario plus knarkandet,FBI, Adriana etc

Men jag tror eller rättare sagt väljer att leva i förnekelse. Tony dödade inte Chris
Senast redigerad av Michael-ScarN 2017-04-22 kl. 03:05.
Citera
2017-04-22, 14:44
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Tror att Tony var trött på Chris efter allt han hittat på. Knuffat Little Paulie ut från ett fönster. Återfallen till knarket. Hur karaktären i hans film reflekterade Tony osv.
Men får medge att jag blev jävligt chockad när jag såg dödscenen första gången.

Ingen som tänkt på det som Tony säger till Chris under hans intervention?
Kolla klippet nedan. Tony säger "I should suffocate you" till Chris när han får veta att han råkade döda hunden. Vilket han sedan också gör efter bilolyckan.

Har nog sett Sopranos för många gånger

https://www.youtube.com/watch?v=9_peSCECc4I
Citera
2017-04-22, 16:26
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Tror att Tony var trött på Chris efter allt han hittat på. Knuffat Little Paulie ut från ett fönster. Återfallen till knarket. Hur karaktären i hans film reflekterade Tony osv.
Men får medge att jag blev jävligt chockad när jag såg dödscenen första gången.

Ingen som tänkt på det som Tony säger till Chris under hans intervention?
Kolla klippet nedan. Tony säger "I should suffocate you" till Chris när han får veta att han råkade döda hunden. Vilket han sedan också gör efter bilolyckan.

Har nog sett Sopranos för många gånger

https://www.youtube.com/watch?v=9_peSCECc4I

Det som fick bägaren att rinna över var ju när Chris sa att han inte skulle klara ett knarktest. Hade han inte sagt det hade det varit lugnt.
Citera
2017-04-22, 17:43
Medlem
Balonzos avatar
Det var en av de mest oväntade mordet i serien, tycker jag. Stunden innan i bilen var en fin stund mellan Tony och Chris.
Tony var sne på Leotardo och Chris lugnade honom.

"Whatever happend to stop and smelling the roses?"

"You're right"

Comfortably Numb av Pink Floyd spelas i bilen. Tony tittar på Chris. Där trodde jag att han kände sympati och kärlek för Chris, och kanske skulle säga förlåt för att dom inte alltid är så förstående när det gäller Chris demoner med alkohol och narkotika. Så glider bilen in i motsatt körfil och resten är historia. Säsong 6 känns som den mest morbida säsongen av dom alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in