2017-04-08, 07:36
Medlem
Joe Blows avatar
Är det någon som vet om BRÅ ännu har gått ut med att enligt all samlad statistisk man har hände inte terrordådet igår och dessutom tyder allt på att det var mycket värre förr?
Citera
2017-04-08, 07:37
Medlem
Svenska politiker och media kommer att vara så oroliga över att reagera/agera på ett sätt som kan uppfattas som rasism att dom kommer att reagera/agera tvärtom..

Man ser i media att alla ögonvittnen som väljs ut till intervjuer är av utländsk härkomst med kraftig brytning.
För att visa att detta drabbar också utländska människor.
Terrordådet är inte gjort av utlänningar mot svenskar- också utlänningar drabbas.

I politiken kommer man att tala mer om att öppna våra hjärtan.
Kravet på att förbjuda religiösa friskolor kommer att tystna.
Alla kommer att vara så rädda för att framstå som fördomsfulla rädda rasister att dom kommer att reagera tvärtemot av vad den svenska befolkningen vill

Sverige har ingen fast och trygg ledare med ryggrad

så Sveriges befolkning kommer att rösta på det enda alternativ som finns;
Sverigedemokraterna

ut ur eu ( få stopp på alla utländska gästarbetare och tjuvligor från öststaterna )

återinför permanent passkontroll och gränsbevakning

stoppa religiösa friskolor

inget annat parti än sverigedemokraterna kommer att "vinna" på detta
Citera
2017-04-08, 07:43
Medlem
Väldigt intressant händelse ur många synvinklar.

Under dagen var det problem med alla bankomater i sverige va?
Kan minnas fel här, detta kan ha varit dagen innan.

Denna förhållandevis lilla händelse händer, och vad sker?
Tåg, tunnelbana, vägar, bussar mm stannar av helt. Personer kan inte ringa pg av överbelastat nät.
Flertalet mejlar funkar inte. Människor rekommenderas att ta kontakt med varandra över sociala medier istället?

Tänk er den dagen då sociala medier stängs ner. Vårt samhället är otroligt sårbart men vi tycks blunda för det.

Detta kan lika gärna ha varit en kontroll för att kolla hur sårbara vi är.
Åh vad kommer politikerna göra åt detta?
Fackeltåg, tyst minut, höja säkerheten men inte skjuta till mer pengar?
Citera
2017-04-08, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Själv vill jag utbrista i, vad var det jag sa? Detta brott är mer rakt på och går inte skylla på något idiotiskt som socio-sociala idiotier eller liknande, utan en radikal islamist som är beredd att döda för sina religion, finns miljoner av dem i världen, och säkert tusentals i de horder vi redan släppt in utan att kolla upp.

Att terrorattacken skett i Stockholm är bra ur den aspekten att vi inte kommer få se några protester mot rasism, men hade det skett i t. ex Borås så hade stockholmarna varit ute och protesterat mot att de får skylla sig själv.

Ett är säkert, det kommer mera - tunnelbanan är ett hett tips, ur ett överlevnadsperspektiv skulle jag avråda från folktäta platser.
Trams! Sådana händelser med taxiförare som körde på folk förekom under 90-talet. Detta är inte något IS kommit på. Om du tror att det finns ett religiöst syfte med att göra så, nej jag tror inte på detta.
Är man taskig mot människorna så kan vissa reagera på det här viset. Sedan tror jag inte att någon av dessa har något med IS att göra (vad nu IS är för något).
Någon har hyllat några på FB, och?
Vad det gäller Sverige så tror jag att myndigheterna har en starkare roll än vad IS har. Detta vet både polisen och SÄPO. Det är kanske dags att lägga av med SD-tramset och utanförskapet. Det är kanske där förändringar kommer att ske. Många försöker bara skylla allt på IS, men jag tror inte ens svenskarna själva tror på det här.
Citera
2017-04-08, 07:46
Moderator
Tinuviels avatar
Ämnen sammanslagna.

// mod
Citera
2017-04-08, 07:47
Medlem
Det enda jag vet är att jag INTE tänker göra som media och politiker säger utan precis tvärtom. Jag tänker inte stoppa huvudet i sanden. Jag tänker inte leva vidare som vanligt som om ingenting hänt. Det är deras agenda och deras politik som försatt oss i denna situation. Allt som kommer ur deras munnar är lögner och jag kommer aldrig aldrig lita på dom. Jag hoppas att vettiga normala svenskar sätter ner foten nu. Ordentligt.
Citera
2017-04-08, 07:47
Avstängd
BizarreReverends avatar
Landsfader Lögnen och resten av hycklarna,fortsätter att packa Svenska befolkningen. D.v.s Skattebetalarna i dajmkrysset.

Dom ser hur folk springer försvarslöst,bort från Muslimska terrordåd. Svenskarna är inte beredda på att försvara sig mot dessa vetvillingar. Det vet dessa Statsvalda,och det skiter dom i...
Citera
2017-04-08, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myrsteg
Väldigt intressant händelse ur många synvinklar.

Under dagen var det problem med alla bankomater i sverige va?
Kan minnas fel här, detta kan ha varit dagen innan.

Denna förhållandevis lilla händelse händer, och vad sker?
Tåg, tunnelbana, vägar, bussar mm stannar av helt. Personer kan inte ringa pg av överbelastat nät.
Flertalet mejlar funkar inte. Människor rekommenderas att ta kontakt med varandra över sociala medier istället?

Tänk er den dagen då sociala medier stängs ner. Vårt samhället är otroligt sårbart men vi tycks blunda för det.

Detta kan lika gärna ha varit en kontroll för att kolla hur sårbara vi är.
Åh vad kommer politikerna göra åt detta?
Fackeltåg, tyst minut, höja säkerheten men inte skjuta till mer pengar?
Bankomater brukar få sådana problem. Du är paranoid nu.
Om det är några som har den makten att kontrollera sårbarheten så är dessa definitivt inte IS.
Citera
2017-04-08, 08:02
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Det enda jag vet är att jag INTE tänker göra som media och politiker säger utan precis tvärtom. Jag tänker inte stoppa huvudet i sanden. Jag tänker inte leva vidare som vanligt som om ingenting hänt. Det är deras agenda och deras politik som försatt oss i denna situation. Allt som kommer ur deras munnar är lögner och jag kommer aldrig aldrig lita på dom. Jag hoppas att vettiga normala svenskar sätter ner foten nu. Ordentligt.

Sätta ner foten är att att sätta en svenska flagga på sin FB-profil, så du kan vara lugn, allt kommer vara som förr.
Citera
2017-04-08, 08:16
Medlem
En rimlig och motiverad reaktion vore kanske att företag inom transport-sektorn är mer noggranna med vilka de anställer, och kanske kollar igenom vilka de har anställda. T.ex för att se om säpo behöver titta närmare på något. Man kan eventuellt också ställa sig frågan om det finns någon risk med den mängd utländska och mindre väl kontrollerade chaufförer på vägarna och i städerna. Jag har svårt att tänka mig att väljare(med någorlunda reflektionsförmåga) skulle svänga från ena partiet till det andra, enbart pga av detta ( eventuella ) terrordåd.

I övrigt får man hoppas på att det inte spär på en massa onödig, resursdränerande misstänksamhet och rädsla, att polis och säkerhetstjänst prioriterar sin verksamhet. Man kan hoppas på att Löfven och övriga makthavare är försiktiga med stora uttalanden som "Sverige är under attack". Vad jag förmått följa med i medierapporteringen så tycker jag tyskarna och fransoserna skött sig hyfsat föredömligt.

Media och företrädare borde tala mer specifikt och hålla spekulationer för sig själva.
Citera
2017-04-08, 08:18
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Inte otänkbart att terrordådet gynnar S i opinionen.
Det statsbärande partiet brukar gynnas efter nationella katastrofer.
Statsministern framstår mer som en landsfader.
Ja det verkar som den naiva skocken av röstande i detta landet har minne som en guldfisk. För hur kan dom annars rösta på samma partier som förstörde tryggheten för dem?
Citera
2017-04-08, 08:19
Medlem
Giggsys avatar
Kanske dags för vår landsförrädare till statsminister att för en gångs skull visa lite bollar och säga att horungen inte kommer levande ur detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in