Citat:
Ursprungligen postat av
Christopher.
Själv vill jag utbrista i, vad var det jag sa? Detta brott är mer rakt på och går inte skylla på något idiotiskt som socio-sociala idiotier eller liknande, utan en radikal islamist som är beredd att döda för sina religion, finns miljoner av dem i världen, och säkert tusentals i de horder vi redan släppt in utan att kolla upp.
Att terrorattacken skett i Stockholm är bra ur den aspekten att vi inte kommer få se några protester mot rasism, men hade det skett i t. ex Borås så hade stockholmarna varit ute och protesterat mot att de får skylla sig själv.
Ett är säkert, det kommer mera - tunnelbanan är ett hett tips, ur ett överlevnadsperspektiv skulle jag avråda från folktäta platser.
Trams! Sådana händelser med taxiförare som körde på folk förekom under 90-talet. Detta är inte något IS kommit på. Om du tror att det finns ett religiöst syfte med att göra så, nej jag tror inte på detta.
Är man taskig mot människorna så kan vissa reagera på det här viset. Sedan tror jag inte att någon av dessa har något med IS att göra (vad nu IS är för något).
Någon har hyllat några på FB, och?
Vad det gäller Sverige så tror jag att myndigheterna har en starkare roll än vad IS har. Detta vet både polisen och SÄPO. Det är kanske dags att lägga av med SD-tramset och utanförskapet. Det är kanske där förändringar kommer att ske. Många försöker bara skylla allt på IS, men jag tror inte ens svenskarna själva tror på det här.