2017-04-08, 08:24
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Hur kommer detta nu påverka det svenska samhället och den svenska politiken? Kommer de vanliga svensson som röstat Mp c fi S V att påverkas med deras synsätt? Hur kommer detta påverka Sverigedemokraterna samt svensk nationalism? Hur kan Löven hantera detta? Ja många saker att diskutera, men hur tror ni detta kommer påverka samhället och politiken?

Påverka politiken? Inte speciellt mycket. Befolkningsutbytet fortsätter och "våra" politiker låter den arbetande dumsvensken betala för hela djävla kalaset.
Läser just nu boken Massutmaningen och vi kan väl ungefär säga att halva statsbudgeten (min slutsats) går åt till den här "mångkulturella" befolkningsutbytespolitiken.
Öppna och dolda kostnader för det här experimentet landar där och allt finansieras av pursvenskar.

Politikerna kommer nu att lägga in en ännu högre växel och med sin propagandaapparat (MSM) och öka trycket på svensken att "öppna" sina hjärtan och vara toleranta.
Det finns flera miljarder till att slänga ut på i korrigerande åtgärder såsom teaterpjäser som beskriver IS-terrorister som älskvärda personer som bara haft lite otur.

Samhället förändras? De pursvenskar som har råd fortsätter att bosätta sig i de sista vita områdena (semigated communities) som går och betalar ännu högre skatt för att försörja ännu fler kaosmänniskor som störtar det svenska systemet/ Sverige ner till i nivå med valfritt land i Afrika eller Mellanöstern.

Arma, ARMA djävla Sverige!
Senast redigerad av AlwaysAllIn 2017-04-08 kl. 08:32.
Citera
2017-04-08, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Trams! Sådana händelser med taxiförare som körde på folk förekom under 90-talet. Detta är inte något IS kommit på. Om du tror att det finns ett religiöst syfte med att göra så, nej jag tror inte på detta.
Är man taskig mot människorna så kan vissa reagera på det här viset. Sedan tror jag inte att någon av dessa har något med IS att göra (vad nu IS är för något).
Någon har hyllat några på FB, och?
Vad det gäller Sverige så tror jag att myndigheterna har en starkare roll än vad IS har. Detta vet både polisen och SÄPO. Det är kanske dags att lägga av med SD-tramset och utanförskapet. Det är kanske där förändringar kommer att ske. Många försöker bara skylla allt på IS, men jag tror inte ens svenskarna själva tror på det här.

De som blev döda igår hade ej varit taskiga? Exakt såna som du, som rättfärdigar detta är de som är ansvariga, inga andra!
Citera
2017-04-08, 08:33
Medlem
sinewaves avatar
Efter terrordådet i Nice var det många som i innerstaden och dess tunnelbanesystem var märkbart skärrade och notera då att vi pratar om ett terrordåd en ganska bekväm bit bort.

Vad jag minns kom det in flertalet rapporter om människor som varit rädda för folk med ryggsäckar och om jag nu minns rätt uppstod ett antal fall där personer gett sig på andra endast för att de haft väska och verkat "skumma".

Idén om att folk fortsätter som om inget har hänt är alltså löjeväckande. Det händer inte och kommer knappast hända nu när dådet skett precis inpå knuten.

Bara saken att det var 100% omöjligt att ta sig ut från stan igår tvingade i princip merparten av folket som arbetar i innerstaden, vare sig de ville det eller ej, att verkligen fundera över hur de skulle göra respektive inte. Satt själv och planerade vilken den mest optimala flyktvägen var, en som undviker större 'hotspots' mm, och koordinerade detta med vänner i stan.

Allt var alltså stängt. Tunnelbana, bussar och taxi? Glöm det. Även taxitrafiken var så överbelastad att taxi bara var att glömma. Vi pratar bortåt en 100 000% överbelastning (även det kan vara i underkant dock; varje dygn åker 1 miljon svenskar tunnelbana och denna var nu helt avstängd och ovanpå det all busstrafik.

Att folk bara skulle rycka på axlarna? Det ter sig minst sagt absurt då omfattningen av alla som påverkades var minst sagt gigantisk.
Citera
2017-04-08, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Kanske dags för vår landsförrädare till statsminister att för en gångs skull visa lite bollar och säga att horungen inte kommer levande ur detta.

Hade han sagt EXAKT så hade S säkerligen stigit 5% i opinionsmätningarna.
Citera
2017-04-08, 08:35
Medlem
Det jag skulle vilja veta är huruvida Margot Wallström kommer att avsätta en ytterligare miljard i budgeten för löner till de som utförde terrordådet.
Det är nämligen så att Margot Wallström tilldelade palestinska Fatah-rörelsen just en extra miljard som nu används för att betala "lön" till de som utfört liknande dåd i Israel.
http://www.expressen.se/ledare/eric-erfors/ar-det-har-tacken-for-allt-palestina/
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13550528.ab
Samtliga andra västländer har ett förbehåll i sina bidrag till palestina, att pengarna inte får användas för sådana ändamål. Bara Sverige avstod från ett sådant villkor.
Enligt egna uppgifter använder den Palestinska Myndigheten ca 10% av sin budget till sådana "löner" till fängslade terrorister eller till dödade terroristers familjer. Nästan hela budgeten utgörs av bistånd, där Sverige är största givaren (osäker uppgift).
Citera
2017-04-08, 08:37
Medlem
Det intressanta är att när det verkligen blir skarpt läge, då är det inga flummetoder med genus- och dialogpoliser utan då är det tungt beväpnade manliga poliser som vaktar gatorna. Verkligheten visar sitt ansikte.
Citera
2017-04-08, 08:38
Medlem
KuKluxKlans avatar
Oddsen på Unibet att SD blir största parti 2018 har sänkts till 1,55.
Det säger allt.
Citera
2017-04-08, 08:40
Medlem
JustZlatans avatar
Mycket konstigt att det inte finns stora betonggrisar vid alla korsningar på Drottninggatan. Har våra naiva politiker i Stockholm stad inte förstått att det som hände i Nice och Berlin med rammande lastbilar kan hända på Stockholms största gågata? De måste ställas till svars.
Citera
2017-04-08, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bervyl
.

Man ser i media att alla ögonvittnen som väljs ut till intervjuer är av utländsk härkomst med kraftig brytning.
.
.

Har också märkt det. Men jag märkte också något annat som chockade mig (kanske därför som de flesta som intervjuas inte är vita..).
När jag såg sändningarna från Stockholm så verkade det vara 50/50 vita o bruna/svarta människor på gatorna.
Har Stockholm blivit som flera europeiska storstäder att urinvånarna har blivt nästa eller helt i minoritet?

Fort, fort har det gått.
Citera
2017-04-08, 08:42
Medlem
Vedträs avatar
Tror man kommer röka ut isis-återvändande och göra det glasklart att dom har människovärde 0. Sluta dalta med dom. Eller det är ett djävla krav. Polariseringen mellan svenskar o bokstavstroende muslimer är ett faktum. Det tycker jag varenda svensk, SD som icke, ska kräva.
Citera
2017-04-08, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Har också märkt det. Men jag märkte också något annat som chockade mig (kanske därför som de flesta som intervjuas inte är vita..).
När jag såg sändningarna från Stockholm så verkade det vara 50/50 vita o bruna/svarta människor på gatorna.
Har Stockholm blivit som flera europeiska storstäder att urinvånarna har blivt nästa eller helt i minoritet?

Fort, fort har det gått.

Åk med pendeln kl 7-8. Nästan bara ljushyade; en och annan asiat också. Alla är inte svenskar; några är t.ex. östeuropeiska byggarbetare etc.
Åk med pendeln 10-11 på morgonen. Knappt en svensk på tåget (svenskarna är väl på jobbet då?).
Åk med pendeln 22-23 på kvällen. Av de unga är nästan ingen svensk. Bara någon skrämd svensk åldring på väg hem från teater eller konsert. (Hint: I Stockholm har mer än 50% av de nyfödda minst en utom-europeisk förälder nuförtiden; det kommer inte att bli bättre med tiden).

Tror inte det går att vända det här tillbaks till det Sverige ni minns. Frågan är bara om det blir kaoz eller salafistisk ordning.
Citera
2017-04-08, 08:59
Medlem
ticktackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Mycket konstigt att det inte finns stora betonggrisar vid alla korsningar på Drottninggatan. Har våra naiva politiker i Stockholm stad inte förstått att det som hände i Nice och Berlin med rammande lastbilar kan hända på Stockholms största gågata? De måste ställas till svars.

Jag tror att det kommer, och det är såklart du och jag som får betala. Betonggrisar är nog ett dåligt alternativ då utryckningsfordon måste kunna få fritt, men någon annan lösning kommer vi nog få se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in