2017-04-08, 03:40
Medlem
frank-costellos avatar
CNN skriver att ryssarna ser gårdagens anfall av USA med kryssningsmissiler mot syriska mål som något som kan öka risken för en kollision mellan Ryssland och USA i Syrien. Rysslands president Vladimir Putin har fördömt attacken som en "aggression mot en självständig stat vilket strider mot normerna i de internationella lagarna".

Rysslands försvarsminister gick på fredagen ut och sade att Ryssland tänker förstärka och effektivisera luftförsvaret i Syrien som en följd av attacken.

En talesperson för Kremlin, Dmitry Peskow, sade att det var självklart att USA:s luftangrepp mot Syrien "gjordes för att hjälpa ISIS och andra terror organisationer".
http://edition.cnn.com/2017/04/07/politics/russia-us-syria-strike/index.html
Citera
2017-04-08, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://twitter.com/KSAMOFA/status/850489254874624000

Saudi Arabien vill så gärna sopa bort skräpet i Syrien. Man har tidigare bett om att få bort Assad, och här gratulerar kungen Trump för hans modiga beslut. Tja, jag är ingen favorit av Trump långt därifrån, men på den punkten kan jag bara hålla med.

Snygga fina bilder på radarn där man avslöjar Assads avskyvärda handlingar då han släpper gas mot barn och kvinnor och oskyldiga. Tagen med händerna i syltburken. Hoppas han skiter på sig efter detta då han trodde han satt säkert. Det blir inga gasattacker för hans del mer utan att se världens vrede och den nya herren på täppan i spelet. Nämligen US, och syriska folket den sk oppositionen hyllar Trump och vill gärna se mer av den här varan.

Inte fullständig förödelse på den här flygbasen men en svidande militär förlust för Assad regimen.

Salon
Du är ett kioskmongo om du tror på dig själv eller zionist, själv skulle jag föredra att var det första alternativet.
Citera
2017-04-08, 04:09
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://twitter.com/KSAMOFA/status/850489254874624000

Saudi Arabien vill så gärna sopa bort skräpet i Syrien. Man har tidigare bett om att få bort Assad, och här gratulerar kungen Trump för hans modiga beslut. Tja, jag är ingen favorit av Trump långt därifrån, men på den punkten kan jag bara hålla med.

Snygga fina bilder på radarn där man avslöjar Assads avskyvärda handlingar då han släpper gas mot barn och kvinnor och oskyldiga. Tagen med händerna i syltburken. Hoppas han skiter på sig efter detta då han trodde han satt säkert. Det blir inga gasattacker för hans del mer utan att se världens vrede och den nya herren på täppan i spelet. Nämligen US, och syriska folket den sk oppositionen hyllar Trump och vill gärna se mer av den här varan.

Inte fullständig förödelse på den här flygbasen men en svidande militär förlust för Assad regimen.

Salon
Kan du inte bara lägga av med din kommunism och erkänna att Trump är den största president som någonsin vandrat på denna jord. Han kommer att krossa muslimerna och återskaffa hela Israels folk dess födslorätt. Inte bara judarna, utan hela Israels folk! Det inkluderar alltså oss europeer. Vi ska ta tillbaka landet som är vårt, under den heliga Trumps ledning och då kommer det ej längre finnas ett Damaskus. Vi ska tvätta våra kläder i arabernas blod tills vi sonat våra synder, och då kommer vår Gud åter att leva ibland oss!

Assad är bara en piss ihavet jämfört med vår Guds makt. Vi ska kräva tillbaka landet. Nu börjar det! Muslimer skall ej mer finnas på denna jord. Vi ska rena allt land och ta det tillbaka!

Jag tror att Trump kommer leda oss i detta äventyr och tillsammans med Israel så kommer vi att utradera syrierna och övriga sandnegrer ifrån denna jord!

Hallelujah!

EDIT: Vi ska slå sönder arabernas avgudar och bränna ner deras heliga platser, men vi ska inte dyrka dem.
Senast redigerad av Hegernataren 2017-04-08 kl. 04:20.
Citera
2017-04-08, 07:24
Medlem
Tillssons avatar
Ser detta på ett klipp från BBC.

Peter Ford f.d. UK ambassadör i Syrien analyserar den nu uppkomnna situationen på ett klokt sätt.

Se själva

https://www.liveleak.com/view?i=44e_1491604236
Citera
2017-04-08, 07:32
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Vad för stöd då? Syrien har nu fått s-400 missiler, när ska dom komma till användning?

Jag tycker att Ryssland ska nu helt och hållet avbryta sin insats i Syrien och återhämta sig ekonomiskt för att förbereda mot något annat krig, nämligen Iran som står på tur snart.

Jag är emot USA men jag förstår att dom kommer tyvärr vinna Syrienkriget, USA har oändligt med resurser när det gäller krig och det har inte Ryssland. Ekonomiskt vet vi hur det är, militärt har vi sett också hur Ryssland ligger efter.
Rysslands stöd är om än inte halvhjärtat så åtminstone väldigt begränsat, båda av inrikes- , utrikespolitiska och ekonomiska skäl.
Bombningen kan dock medföra att alternativen blir färre och dimridåerna skingras och att ryssland vågar ställa om sitt försvar och placera en större del i syrien. Sätter usa hårt mot hårt och anfaller syrien på riktigt och kanske även ryssland som är försvagat på hemmaplan kommer dock användningen av kärnvapen ske tidigare.
Citera
2017-04-08, 09:14
Medlem
Trump vann valet till stor del med uttalandet "America First" hans policy var att tillsammans med ryssarna radera bort ISIS och andra terrorister i Syrien.
Trump ansåg att den tidigare Mellan Östern politiken var felaktig från US sida, Afghan kriget skall ha kostat 1 billion dollar till ingen nytta och pågår fortfarande.
Kriget i Iraq har kostat 2 billioner dollar och pågår fortfarande och till ingen nytta. Libyen kriget som US startade blev till ett enda kaos, totalt meningslösa krig, med massor av döda och skadade.
Kriget mot ISIS och terroristerna har gått mycket bra för SAA och dess allierade den senaste tiden, många har sett som att terroristerna är på väg att förlora kriget.
Det som då sker är att Trump attackerar en flygbas i Syrien, där han påstår att syrisk militär använder sarin gas, det finns inga bevis att syrisk militär har använt gas, utan är endast påstående.
Den här attacken mot Syrien var ett sätt att förstöra infrastrukturen i landet, som också stärker terroristerna, nu vet de vilka medel som skall användas när de blir trängda och behöver stöd.
Citera
2017-04-08, 09:44
Medlem
Tillssons avatar
Tweet från Trump 2013:

Citat:
The terrorists in Syria are calling themselves REBELS and getting away with it because our leaders are so completely stupid!

Nu skaffar han sig politiska poänger genom att göra precis det terroristernas hade hoppats på - angripa Syrien.

https://twitter.com/realdonaldtrump/status/375759718251503616
Citera
2017-04-08, 10:44
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Ser detta på ett klipp från BBC.

Peter Ford f.d. UK ambassadör i Syrien analyserar den nu uppkomnna situationen på ett klokt sätt.

Se själva

https://www.liveleak.com/view?i=44e_1491604236
Ja, det är oroande. Jag själv har menat att anledning till att Obama inte agerade (the Red Line) var att han helt enkelt hade sådan information att Assad inte hade använt gas 2013. Obamas position som president var stark och vad man än tycker om honom så förhindrade han nog att kriget i Syrien hade tagit tråkiga vändningar. Nu har vi alltså Trump och hans position är inte speciellt stark och nu vet jihadisterna att det är så enkelt som att sätt upp en False Flag-operation så får man USA dit man vill. Räkna med att det kommer fler sådana här hittepå-attacker och att krigshetsarna får som de vill till slut och vi har ett tredje världskrig igång.
Citera
2017-04-08, 10:59
Medlem
In your face Trump! Shayrat basen används fortfarande i full sving! Redo att bringa ett slut till jihadisterna som plågar landet!

https://twitter.com/EjmAlrai/status/850589786209484800

Och ja, Trump varnade såväl Ryssland som Assad flera timmar innan basen attackerades. Knappast en seriös attack om man velat åstadkomma något konkret utan det var ren symbolik. Mao. ett dubbelspel för att blidka etablissemanget, helt klart:

https://twitter.com/GebeilyM/status/850366374409097218
Senast redigerad av scrollock 2017-04-08 kl. 11:04.
Citera
2017-04-08, 11:17
Medlem
I-van-Toers avatar
Har det hänt något från USA-håll under natten? Någon ny robotattack som media inte tagit upp eller är det terrorn i Stockholm som tagit all sändningstid? Det planerades väl en ny sådan robotattack efter den andra påstådda gasattacken (klor?). Eller har Trump tröttnat på att vara tuff? Förutom att döda ett par SAA-soldater, några civila, förstöra sex stridsflygplan, några hangarer, några depåer m m, vad har Trump åstadkommit i Syrien de senaste dagarna?

Nej, jag tror nog det skulle göra världen en tjänst om Trump avlägsnades från presidentposten på något sätt. Antingen avsätts han eller så mördas han. Det skulle vara bättre för hela världen om Mike Pence tog över. För mig är Donald J. Trump ett avslutat kapitel. Inte så mycket för själva handlingen att bomba den armén som slåss mot terrorister som även begår terrorbrotten i Europa utan för att han låtit sig duperas och styras av deep state/den osynliga handen precis som alla andra presidenter sen 70-talet. Han är precis lika korrupt och oärlig som de tidigare.
Citera
2017-04-08, 11:28
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
In your face Trump! Shayrat basen används fortfarande i full sving! Redo att bringa ett slut till jihadisterna som plågar landet!

https://twitter.com/EjmAlrai/status/850589786209484800

Och ja, Trump varnade såväl Ryssland som Assad flera timmar innan basen attackerades. Knappast en seriös attack om man velat åstadkomma något konkret utan det var ren symbolik. Mao. ett dubbelspel för att blidka etablissemanget, helt klart:

https://twitter.com/GebeilyM/status/850366374409097218
Vi får hoppas på det och att Trump står stark i fortsättningen. Annars kommer vi nog se fler False Flag-attacker ganska snart.
Citera
2017-04-08, 11:40
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Nej, jag tror nog det skulle göra världen en tjänst om Trump avlägsnades från presidentposten på något sätt. Antingen avsätts han eller så mördas han. Det skulle vara bättre för hela världen om Mike Pence tog över. För mig är Donald J. Trump ett avslutat kapitel. Inte så mycket för själva handlingen att bomba den armén som slåss mot terrorister som även begår terrorbrotten i Europa utan för att han låtit sig duperas och styras av deep state/den osynliga handen precis som alla andra presidenter sen 70-talet. Han är precis lika korrupt och oärlig som de tidigare.

Jag har hela tiden misstänkt och fruktat att planen från början var att Trump ska petas bort på något sätt och ersättas av Pence som är en klassisk neocon-lakej. Nu har ju Trump själv axlat den rollen så han kanske blir ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in