Citat:
Ursprungligen postat av
Moosky
Nej, du är dåligt insatt. Ryssland vill inte ha en utredning som är oberoende, och lämnar sitt VETO på den punkten. Så fatta nu att Putin motsäger sig en oberoende utredning. Det säger allt. Dom ljuger som vanligt. Lögnerna är hans vapen och så frö. Han kan dra åt helvete.
Ryssland kräver att sanningen kommer fram?

Ryska trollfabrikens sanning möjligen.
Hade jag inte redan varit på Assad och det syriska folkets sida i den har konflikten hade inlägg som detta och krigsivraren Hospes fått mig att bli det. Att så tvärsäkert som ni lägger all skuld på Assad och Putin och samtidigt köper varenda uppenbar lögn om stridigheterna i allmänhet och de kemiska attackerna i synnerhet är ofattbart. Dessutom vill ni hålla igång striderna oavsett lidandet för civilbefolkningen enbart för att försvaga Putin, Iran och Assad i nämnd ordning.
Hospes skrev nyss om att målet för Assad var att sprida skräck och att skrämma iväg de resterande terroristerna. Jag håller med honom om detta, OM det (mot förmodan) skulle vara Assad som ligger bakom. Samtidigt, så även om attacken skulle ha gått till som ryssarna hävdar, så är det väl inget som säger att det är syrierna som bär skulden. Visste de att det fanns kemvapen där så kanske det är vettigt att anfalla innan terroristerna kör "all-in" med gasanfall i Damaskus, Aleppo (igen) eller Latakia.