2017-04-07, 04:02
Medlem
Hegernatarens avatar
Underbart, stekta terrorister!
Citat:
WarMonitor‏ @TheWarMonitor
Hezbollah casualties being reported in Syria from US Strike
Hoppas verkligen att utrotandet av Hezbollah är ett av krigsmålen. Sedan vidare och krossa deras iranska arbetsgivare! Leve Trump!
Citera
2017-04-07, 04:03
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalennn
Just det som är grejen, varför får inte världen se bevisen isåfall? Och då snackar jag inte om bevisen man läst om i tidigare rapporter som lyder som följande:

"According to sources inside the pentagon, he can confirm that Bashar did blablabla, therefore we are certain that he did it"

Utan starka bevis på det och sedan så ska det även framkomma att ordern var godkänt utav presidenten.

Inte fan går man och attackerar länder på det här viset.
Nej jag står inte och stampar på någons sida egentligen.
Finns det bevis så hoppas jag att dom publiceras givetvis, och även om bevis publiceras som pekar på det ena eller andra så finns det alltid folk som gör sitt yttersta för att förfalska dem och för att visa på att "sin egen sida" har rätt.
Citera
2017-04-07, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Det är helt sanslöst att det finns folk som fortfarande köper Assads dynga.
Är Ron Paul och eller Zero Hedge Syriska eller är du bara allmänt efterbliven?
Citera
2017-04-07, 04:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Nej jag står inte och stampar på någons sida egentligen.
Finns det bevis så hoppas jag att dom publiceras givetvis, och även om bevis publiceras som pekar på det ena eller andra så finns det alltid folk som gör sitt yttersta för att förfalska dem och för att visa på att "sin egen sida" har rätt.

Precis, LOGIKEN talat EMOT att detta skulle vara Assad. I andra ord: Varsågod, här har ni en anledning till att bomba oss och vad vann vi på det? Ingenting, några döda civila bara.

Alltså seriöst, vad i helvetet tänker världen med.
Citera
2017-04-07, 04:10
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalennn
Baserat på allt han sa innan han blev president så känner jag att motivet är inte från honom givetvis, samma jävla människor som pressat USAs presidenter i 50+ år gör det än idag, så mycket för Trumps självständighet. Ännu en docka.
Media behöver ju inte ta hänsyn till väljare.
Trump måste ju ta "realpolitiska hänsyn". Visst kan man kalla honom en docka i denna situation, men genomförde han inte en "skenattack" skulle han te sig svag.

Med den här påstådda "gasattacken" tog "sionistmedia" ett grymt skamgrepp på både Putin och Trump på en gång.
Citera
2017-04-07, 04:11
Avslutad
Trump nämnde inget i sitt korta tal vilka källor han har att det verkligen är Assad som ligger bakom den tidigare attacken. Med tanke på detta, är det inte förhastat med missiler en masse?
Citera
2017-04-07, 04:13
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Trump nämnde inget i sitt korta tal vilka källor han har att det verkligen är Assad som ligger bakom den tidigare attacken. Är det inte förhastat med missiler en masse?
Förmodligen bygger bevisen på underättelserapporter, spaning eller annat som kan ge konklusiv information.

Jag är mer intresserad av att Ryssland eller Assadregimen presenterar sina bevis för att det var vapendepå som de bombade. Vad väntar de på, fler missiler?
Citera
2017-04-07, 04:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Media behöver ju inte ta hänsyn till väljare.
Trump måste ju ta "realpolitiska hänsyn". Visst kan man kalla honom en docka i denna situation, men genomförde han inte en "skenattack" skulle han te sig svag.

Med den här påstådda "gasattacken" tog "sionistmedia" ett grymt skamgrepp på både Putin och Trump på en gång.

Grejen är att OM han inte ville attackera Syrien, så hade han kunnat rädda ansikte genom att helt enkelt säga "Vi vet inte vem som gjorde det", (nu antar jag att de egentligen inte vet vad som hände) och på så sätt köpt tid för undersökning o.s.v.

Men att gå ut direkt efter det skedde och börja prata om att vi måste göra något o.s.v., där så ställer han sig själv i en hörna för han måste agera som du säger. Men då är frågan återigen, ville han attackera Syrien eller inte? Baserat på vad han sa tidigare så nej, idag så verkar det vara en annan femma.
Citera
2017-04-07, 04:14
Medlem
okok1s avatar

President Donald Trump makes statement on missile strike on Syria

https://www.youtube.com/watch?v=MB2tnbBq5Mo
Citera
2017-04-07, 04:16
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Trump nämnde inget i sitt korta tal vilka källor han har att det verkligen är Assad som ligger bakom den tidigare attacken. Med tanke på detta, är det inte förhastat med missiler en masse?
Vet inte om man kanske ska ta detta som något försök till bevis https://mobile.twitter.com/undefined/status/850168923425296385

Citat:
The US military tracked the Syrian fighter-bombers that launched the chem attacks on April 4, DoD spox shows Pentagon press

Får se om det kommer mer och tydligare info. Än så länge står jag mitt emellan.

Edit: Felande länk tydligen :/
Finns att få tah i här i alla fall https://mobile.twitter.com/thewarmonitor?lang=sv
Citera
2017-04-07, 04:17
Medlem
frank-costellos avatar
CNN skriver att amerikanska krigsfartyg stationerade i medelhavet har avfyrat 50 Tomahawk kryssningsmissiler mot en Syrisk flygbas tillhörande den syriska regeringen. Det hela skedde på President Donald Trumps order och skedde p.g.a. den syriska regeringens attack med kemiska vapen tidigare i veckan. Flygbasen som attackerats är den flygplats där stridsplanen som var med i den kemiska attacken är stationerade. Kryssningsmissilerna avfyrades mot landningsbanor, flygplan och bränslestationer.

Trump sade i ett kort anförande från sitt semesterhus Mar-A-Lago, där han idag träffat den kinesiska presidenten Xi Jinping, att "det inte finns några tvivel om att Syrien har använt förbjudna kemiska vapen, och ignorerat påtryckningar från FN:s säkerhetsråd." Han sa vidare att "flyktingkrisen fortsätter att förvärras, och regionen fortsätter att destabiliseras".
http://edition.cnn.com/2017/04/06/politics/donald-trump-syria-military/index.html
Citera
2017-04-07, 04:17
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Media tvingar Trump till symbolhandling ?

Nej, det är den basen som Assad använde för att flyga och gasa ihjäl barn. Och det är en större militär bas som han har. Symbolisk handling kan man knappast kalla det.

Trump menar att han dödade oskyldiga och försvarslösa barn. Så tugga vidare nu.
Syrisk stats TV säger att det var en aggression och att man har förluster militärt.
Ett meddelande till Iran och Syrien att man slår ut militär infrastruktur.

Trump
Citat:
"Assad choked out the lives of helpless men, women and children"
Citat:
No child of God should ever suffer such horror."
Senast redigerad av Moosky 2017-04-07 kl. 04:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in