Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-17, 11:56
Medlem
KickAss-1337s avatar
En annan person/trollsom hade varit kul att höra ett avsnitt om är GIILAB, den snubben har startat många trådar

På tal om trådar är "Lång tid med alkohol" rätt fascinerande, kan passa nästa gång du vill göra något tyngre
Citera
2017-03-17, 18:47
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Hmm, har sett Aussie på i några trådar men det är ingen jag känner till speciellt väl. Jag vill minnas att han brukar framstå som en ganska glödande vänstersympatisör efter flashbackmått, stämmer det? Finns det månne några specifika trådar/diskussioner ni kan rekommendera?

Fann personligen rockdolls berättelse extremt gripande, så hoppas jag gjorde den någorlunda rättvisa.

Japp stämmer bra att det var tanken att ge ut ett lite lättsammare avsnitt efter förra som var ganska emotionellt tungt. Var lite orolig att det kanske var svårt att följa eftersom grabben skriver något osammanhängande, så hoppas det funkade ändå!

Som alltid gör du ett bra avsnitt i detta och det senaste. Som alltid keep up the good work du gör ett grymt jobb i denna podcast.
Citera
2017-03-17, 19:05
Medlem
Heauxms avatar
Intressant. Önskar jag kunde bidra med något.
Citera
2017-03-17, 22:30
Bannlyst
Senaste avsnittet var grymt, vände min dag från en rätt sur en till en glad kommer lyssna på det igen!
Citera
2017-03-18, 00:42
Medlem
Senaste avsnittet var inte riktigt i min smak. Humor i all ära men denna story tyckte jag inte var underhållande.

Fortfarande kul att se att podden är aktiv, keep it up Saul.
Citera
2017-03-19, 00:13
Medlem
Run3s avatar
Det senaste avsnittet – zigenaravsnittet – var riktigt bra och underhållande! Vek mig av skratt vid flertalet tillfällen, tillsammans med en polare som också lyssnade i bilen. Bra jobbat!
Citera
2017-03-19, 00:40
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Samma sak där. Lååååg volym. Och det är inte hos mig problemet ligger eftersom jag gillar podcaster och prenumererar på en hel mängd olika kanaler via både Itunes och Soundcloud. På övriga funkar ljudet som det ska, men det är bara just Flashbangpodden som krånglar med ljudet.
Mycket bättre volym den här gången, nu funkade det som det skulle.

Skojigt ämne, framförallt antiklimaxet mot slutet där fridstöraren inte riktigt var den man tänkte.
Citera
2017-03-24, 08:48
Medlem
Salgouds avatar
Lite uppdateringar för nyfikna

89% - om vi tittar på antalet nedladdningar för 2016 så har podden redan nu, strax innan 09:00 den 24e Mars 2017, bara 11% färre nedladdningar än under hela förra året.

105% - antalet nedladdningar 2017 jämfört med hela året (från februari då podden lanserades) 2015.

Topp 5 all time

Avsnitt - Titel - Procent av nedladdningar

1) Avsnitt 14 - Raffa och Gangland (del 1) - 6.5%
2) Avsnitt 10 - "Näthataren" Lemasive (del 1) - 3.9%
3) Avsnitt 31 - Gangstalking 2 - 3.7%
4) Avsnitt 15 - Big Pete - 3.0%
5) Avsnitt 20 - Bruce Lee (del 2) - 2.8%

Topp 5 år 2017

1) Avsnitt 39 - Misstag - 8.6%
2) Avsnitt 31 - Gangstalking 2 - 8.1%
3) Avsnitt 14 - Raffa och Gangland (del 1) - 5.99%
4) Avsnitt 40 - Misstag (fortsättning) - 5.5%
5) Avsnitt 41 - OD på Heroin - 3.9%
6) Avsnitt 20 - Bruce Lee (del 2) - 3.2%

Tog med Bruce_Lee eftersom jag tyckte det var intressant att detta avsnittet fortfarande är så pass populärt, och om något verkar ha ökat i populäritet i år, precis som avsnitt 31. Lite förvånande att Raffa faktiskt har tappar lite, även om det fortfarande är det mest populära avsnittet.

Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
En annan person/trollsom hade varit kul att höra ett avsnitt om är GIILAB, den snubben har startat många trådar

På tal om trådar är "Lång tid med alkohol" rätt fascinerande, kan passa nästa gång du vill göra något tyngre

Finfina tips, tack! Tyngre avsnitt är roligast/mest utmanande att producera och den tråden har jag inte sett, ska absolut kollas in. Vadd gäller GILAAB, stämmer det att han ligger lite i linje med AussieRedman?

Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Som alltid gör du ett bra avsnitt i detta och det senaste. Som alltid keep up the good work du gör ett grymt jobb i denna podcast.

Tusen tack som alltid, Captin!

Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Intressant. Önskar jag kunde bidra med något.

Det finns många sätt att bidra. Enklast är att sprida ordet och/eller tipsa om ämnen och användaren. Jag är även öppen för att ha med folk på manusfronten, eller med andra delar av produktionen - hittills har det dock aldrig gått hela vägen, då folk verkar lite rädda för att göra ett "dåligt" manus (vilket för mig är lite lustigt eftersom de flesta av mina ser fördjäkliga ut ).

Citat:
Ursprungligen postat av Beardinmyface
Senaste avsnittet var grymt, vände min dag från en rätt sur en till en glad kommer lyssna på det igen!

Härligt att höra! Hoppas allt står väl till nu.

Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Senaste avsnittet var inte riktigt i min smak. Humor i all ära men denna story tyckte jag inte var underhållande.

Fortfarande kul att se att podden är aktiv, keep it up Saul.

Trist att höra! Hoppas jag lyckas bättre nästa gång Om du har tips på något eller någon annan du vill höra i framtida avsnitt så bara hör av dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Det senaste avsnittet – zigenaravsnittet – var riktigt bra och underhållande! Vek mig av skratt vid flertalet tillfällen, tillsammans med en polare som också lyssnade i bilen. Bra jobbat!

Gott, det värmer. Ett av de mer frustrerande avsnitten att spela in på grund av hur djävligt han skrev, så roligt att det gick hem.

Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Mycket bättre volym den här gången, nu funkade det som det skulle.

Skojigt ämne, framförallt antiklimaxet mot slutet där fridstöraren inte riktigt var den man tänkte.

Gott! Av någon anledning är outputen inte helt jämn mellan inspelningar, vilket är märkligt.. Men jag försöker se till att nysläpp ligger i linje med volymfixade avsnitt 39 nu, så förhoppningsvis kommer det funka som en ok måttstock.
Senast redigerad av Salgoud 2017-03-24 kl. 09:23.
Citera
2017-03-24, 10:24
Medlem
Run3s avatar
Lyssnade häromdagen på avsnitt 39 och 40 (Misstag del 1 och 2). Spännande följetong som får en att minnas tillbaka till de gamla goda tiderna med MSN och Lunarstorm. Gillade hur det sakta eskalerade till att bli allt mer bisarrt.
Citera
2017-04-06, 18:50
Medlem
Salgouds avatar
Avsnitt 43 kom ut idag, och vi stormar vidare mot 50. Just avsnitt 50 har länge varit stort för mig, och har länge känts som en nästintill ouppnåelig milstolpe. Från början var planen att låta någon/några som jag har intervjuat istället intervjua mig. Dock känns detta nu, lite i efterhand, som en sjukligt självupptagen idé. Jag är öppen för det, såklart, men själva grundtanken av att folk skulle tycka det var "extra" kul att höra mig bli intervjuad.. Usch!

Därför undrar jag - hur vill ni, fantastiska djävla lyssnare, fira avsnitt 50? Vad vill ni höra?

Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Lyssnade häromdagen på avsnitt 39 och 40 (Misstag del 1 och 2). Spännande följetong som får en att minnas tillbaka till de gamla goda tiderna med MSN och Lunarstorm. Gillade hur det sakta eskalerade till att bli allt mer bisarrt.

Tusen tack! Grymt roligt att höra
Citera
2017-04-06, 18:57
Medlem
LillePs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Avsnitt 43 kom ut idag, och vi stormar vidare mot 50. Just avsnitt 50 har länge varit stort för mig, och har länge känts som en nästintill ouppnåelig milstolpe. Från början var planen att låta någon/några som jag har intervjuat istället intervjua mig. Dock känns detta nu, lite i efterhand, som en sjukligt självupptagen idé. Jag är öppen för det, såklart, men själva grundtanken av att folk skulle tycka det var "extra" kul att höra mig bli intervjuad.. Usch!

Därför undrar jag - hur vill ni, fantastiska djävla lyssnare, fira avsnitt 50? Vad vill ni höra?

Tusen tack! Grymt roligt att höra

Skulle lätt kunna tänka mig att lyssna på en intervju med dig som offer Man har ju blivit lite nyfiken på vad du är för en snubbe!
Citera
2017-04-06, 20:01
Medlem
Neonights avatar
Lätt att du ska få vara under luppen ett tag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in