2017-04-05, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Okej. Provade förut och gillade den inte. Men ska testa sen. Köpt ihop alla nu. Giovinco och El Shaarawy är ju snabba. Har inte ens testat typ hälften från det laget jag länkade så det ska bli kul.

började med den själv igår... drog igenom wl kvalet..torskade tyvärr finalen i 115 min.. monsterlag med TIF Lukaku, OTW Mane Pogba mfl..släppte bara in 4 mål totalt på 4 matcher varav 2 av dom var i finalen.. gjorde väl 10-11 mål framåt.. men det krävs snabba offensiva spelare.. tycker vissa spelare försvinner lite i den formationen tyvärr.. MOTM Fekir syns inte till alls.. skön med boll osv men känns inte som han har bra positionering..
Citera
2017-04-05, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drakslaktarn1338
Likt många andra är jag sugen på att testa 4231. Är fast med SBC Lacazette och har knappt 1 Mill att röra mig med.
Snickrade ihop detta:

https://www.futbin.com/17/squad/2893867

Någon som har förslag på förändringar?

vet inte om Zlatan gör sig rätt som yttercam..hamnar långt ut och hans speed är knappast hans styrka..MOTM Mkhitaryan hade nog vart fin där..

https://www.futbin.com/17/squad/2894383 hade nog gjort så ist

EDIT: går ju slänga in Pogba som central cam om du vill o flytta runt lite där framme
Citera
2017-04-05, 17:55
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Bara jag som tycker FUT Birthday var lite av ett antiklimax?

Free packs - najs, men de är ju typ värdelösa.
Free money - ja tack, men det är småpengar.
Birthday-korten - är väl en trevlig grej, men mest där för att kränga packs
Daily SBC - Ger gratis untradable pack efter 8 dagar - najs såklart, även om untradable förstör lite grann
Torres, David Luiz, El Shaarawy SBC - Grymma kort, men en halv mille till en mille för ett untradable är för mycket i min mening. Även om haft alla kort på hand för att lösa köpta till vrakpriser tror jag det varit en bättre affär att sälja korten för profit istället för att lösa SBC.
TOTW SBC + 82+rated SBC - gäsp. Har inte gjort en enda av dessa då det är att dra en lott, som troligen är en minusaffär.

Funderar lite på vad jag saknar... landar i - utdelning för mina IF-kort som är på transferlistan + Daily SBC som vid FUTmas, där man fick specialkort varje dag. Kör fortfarande FUTmas Chadli och Juanfran

Höll med dig först! Men våndan kring att skaffa eller inte skaffa SBC-Luiz, CDM-Luiz är min absoluta favoritspelare genom alla FUT, var en riktigt härlig ångest att gå runt med i ett par dagar tills jag tillslut bestämde mig för att se om han ändå inte gick att på nått sätt pussla in i nåt av mina lag!

Och när jag upptäckte att det - med hjälp av lite Legender - gick att flytta Kanté från ena till det andra laget beslöt jag mig för att trycka på avtryckaren! Och har sen sålt av Allt(!) av någorlunda värde och landat i två nya lag - och lite mål för att få FIFA att räcka en bit in i semestern!

https://www.futbin.com/17/squad/2845536
BOOM! Och TOTY-Alves in på högerbacken som första transfermål och sen borde det finnas chans på TOTS-kort på hela GK-CB-CB-CDM-fyran i mitten för någorlunda rimliga priser.

https://www.futbin.com/17/squad/2845502
Där det finns uppgraderingspotential på Suker till Stoichkov eller Kluivert, inväntan på SBC-Lewa samt inväntning på eventuella TOTS-kort på Alonso och en Bayern-CM. OTW-korten får hänga i till slutet av ren princip!

Och jag som kände mig klar med FIFA för i år!
Citera
2017-04-05, 19:45
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Höll med dig först! Men våndan kring att skaffa eller inte skaffa SBC-Luiz, CDM-Luiz är min absoluta favoritspelare genom alla FUT, var en riktigt härlig ångest att gå runt med i ett par dagar tills jag tillslut bestämde mig för att se om han ändå inte gick att på nått sätt pussla in i nåt av mina lag!

Och när jag upptäckte att det - med hjälp av lite Legender - gick att flytta Kanté från ena till det andra laget beslöt jag mig för att trycka på avtryckaren! Och har sen sålt av Allt(!) av någorlunda värde och landat i två nya lag - och lite mål för att få FIFA att räcka en bit in i semestern!

BOOM! Och TOTY-Alves in på högerbacken som första transfermål och sen borde det finnas chans på TOTS-kort på hela GK-CB-CB-CDM-fyran i mitten för någorlunda rimliga priser.

Där det finns uppgraderingspotential på Suker till Stoichkov eller Kluivert, inväntan på SBC-Lewa samt inväntning på eventuella TOTS-kort på Alonso och en Bayern-CM. OTW-korten får hänga i till slutet av ren princip!

Maffiga lag! Hoppas du blir nöjd med Luiz, känns som alldeles för stor investering för att det ska kunna bli på annat vis Själv gillar jag inte att knyta upp den sortens kapital i en spelare om jag skulle ändra mig i framtiden. SBC Kane t.ex. var ju i princip gratis efter att ha sålt av packsen man fick, men ändå ångest över att investerat i ett kort jag inte har någon användning för. Men visst, det är ju inte så länge kvar av den här upplagan att det kanske kvittar.
Citera
2017-04-05, 20:03
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Maffiga lag! Hoppas du blir nöjd med Luiz, känns som alldeles för stor investering för att det ska kunna bli på annat vis Själv gillar jag inte att knyta upp den sortens kapital i en spelare om jag skulle ändra mig i framtiden. SBC Kane t.ex. var ju i princip gratis efter att ha sålt av packsen man fick, men ändå ångest över att investerat i ett kort jag inte har någon användning för. Men visst, det är ju inte så länge kvar av den här upplagan att det kanske kvittar.

Kan ju säga att SBC-Jonas, Higuain och Kane rök för Luiz! Så kapade ju priset med ~350k bara där.

Känns kul! Inte hunnit provköra lagen än! Men känns som att det är riktigt stabilt nu!
Citera
2017-04-05, 23:05
Medlem
Läge att sälja av sina IF 82-84 nu va? Stiger väl inte så mycket mer nu och lär väl rasa lite när FUT Birthday är över? Sitter kvar med 20st plus ett dussin vanliga 84-ratade. Har haft allt jag investerat inför FUT Birthday ute för 1-8k över lägsta bin, beroende på deras prisklass. Fått sålt nästan allt för överpriser utom detta sista.

Är för övrigt också inne på Frysens linje. Lite besviken på denna vecka ändå. Hade hoppats på lite mer likt FUTmas med dagliga SBC:er med lite spelare o så. Alldeles för dyra dem tre som finns nu. De dagliga SBCerna gör jag men ger inget av värde, gratispacket riktigt usla. Enda positiva är att ens investeringar inför har gett riktigt bra utdelning ändå. Startade veckan med 250k tror jag och är över miljonen nu. Trots att jag köpt en del nya spelare till mina lag. Så skall väl inte klaga egentligen

Tror ni man får något extra för att man löser alla 8 dagliga SBC:er?
Citera
2017-04-05, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie

Har mött luiz som cm i en match och han var cancer. Svårt att spela sig förbi när man spelar med en sån snabb stark spelare. Kommer tillbaka hela tiden. Fint lag
Citera
2017-04-06, 00:41
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Läge att sälja av sina IF 82-84 nu va? Stiger väl inte så mycket mer nu och lär väl rasa lite när FUT Birthday är över? Sitter kvar med 20st plus ett dussin vanliga 84-ratade. Har haft allt jag investerat inför FUT Birthday ute för 1-8k över lägsta bin, beroende på deras prisklass. Fått sålt nästan allt för överpriser utom detta sista.

Är för övrigt också inne på Frysens linje. Lite besviken på denna vecka ändå. Hade hoppats på lite mer likt FUTmas med dagliga SBC:er med lite spelare o så. Alldeles för dyra dem tre som finns nu. De dagliga SBCerna gör jag men ger inget av värde, gratispacket riktigt usla. Enda positiva är att ens investeringar inför har gett riktigt bra utdelning ändå. Startade veckan med 250k tror jag och är över miljonen nu. Trots att jag köpt en del nya spelare till mina lag. Så skall väl inte klaga egentligen

Tror ni man får något extra för att man löser alla 8 dagliga SBC:er?

Man får ett 125k-pack med untradeables vad jag har förstått. Där birthdaylirarns ingår, så snudd på att det känns på boostad chans att då en Emenike!
Citera
2017-04-06, 00:54
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Får inte 4231 att funka riktigt. Har stay back på cdm och stanna offensivt på CAM men känns tvärtom. Mina yttercams jagar som ytterbackar medan cdm springer upp i banan..
Citera
2017-04-06, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Får inte 4231 att funka riktigt. Har stay back på cdm och stanna offensivt på CAM men känns tvärtom. Mina yttercams jagar som ytterbackar medan cdm springer upp i banan..

håller med om det..får inte heller cdm att stanna kvar..har förvisso en på m/m andra på h/h..kan va därför
Citera
2017-04-06, 02:24
Medlem
Spelade just 3-3 mot den här snubben i seasons: http://www.futwiz.com/en/fut-champions/user/fifahero21/5701?weekly

Ganska nöjd måste jag säga

Blev nervös som fan när jag såg TOTY Ronaldo, TOTY Suarez o TOTY Messi på topp hah
Citera
2017-04-06, 02:54
Medlem
Vilken av dessa squads skulle ni valt? Sitter i valet och kvalet om vilken av dessa squads jag ska välja att lira med.

Squad #1 (Bundes/calcio): https://www.futbin.com/17/squad/2614287
Fokus på bra allroundspelare. Hög stamina i anfallet.

Squad #2 (Premier league) https://www.futbin.com/17/squad/2905488
Fokus på längre och starkare mittfältare.

Spelarna som sitter på bänken äger jag inte, utan bara uppgraderingar som jag funderar på i framtiden i dessa squads.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in