Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-19, 20:10
  #4549
Medlem
Skorzenys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 200kg
Beror på hur man ser det, det är ju en dyr medicin. Finns folk som betalar upp mot 1.5 - 2000kr för en 30 burk t.ex Ritalin. Vad var det för styrka på den?

Går tyvärr inte att se styrkan på blisterförpackningen, kanske stod på kapseln.
Kommer inte ihåg om det gjorde det, har redan svalt den för ca tre timmar sedan, vid 17 tiden.
Citera
2017-03-22, 07:07
  #4550
Medlem
GaiaSees avatar
Någon som tar elvanse depå och metylfenidat samtidigt?
Tar dom ut varann lr förstärker? Sen undrar ja om nån som upplevt att lyrica förstärker övriga meds. Spelar ingen roll om det är imovane lr tex metylfenidat, några lyrica förstärker respektive effekt. Nån som upplevt samma? Brukar märka att antingen älskar folk lyrica lr så hatar dom den. Knepig medicin men funkar bra för mig.
Om ja vill ha kul på metylfenidat hur mkt ska ja ta? Är 1.70 vikt ca 60. Medeltolerant.
Citera
2017-03-22, 18:15
  #4551
Medlem
Ska testa concerta för första gången, rekommenderad första dos? Kan man förvänta sig ett rus av 54mg? Krossa och snorta eller bomba?
Citera
2017-03-22, 18:45
  #4552
Medlem
200kgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita007
Ska testa concerta för första gången, rekommenderad första dos? Kan man förvänta sig ett rus av 54mg? Krossa och snorta eller bomba?
Om du vill bli påtänd så skulle jag rekommendera att svälja tre stycken 54mg hela, alternativt tugga en eller två. Pröva dig fram, får du i dig mer än du förväntade dig så kan det resultera i jobbig ångest osv.
Citera
2017-03-22, 20:43
  #4553
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 200kg
Om du vill bli påtänd så skulle jag rekommendera att svälja tre stycken 54mg hela, alternativt tugga en eller två. Pröva dig fram, får du i dig mer än du förväntade dig så kan det resultera i jobbig ångest osv.

Ja jag vill bli påtänd! Så 2-3 stycken är inte mycket för första gången?
Hur mycket skulle man behöva ta för att det ska vara risk för skador?
Citera
2017-03-23, 09:34
  #4554
Medlem
200kgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita007
Ja jag vill bli påtänd! Så 2-3 stycken är inte mycket för första gången?
Hur mycket skulle man behöva ta för att det ska vara risk för skador?
Det är inte för mycket, eller det är väldigt individuellt men det ska nog gå bra på den dosen. Då får du äta så många att du blir mätt av dem för att det ska kunna bli farligt, så det behöver du inte oroa dig för.
Citera
2017-03-23, 13:43
  #4555
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 200kg
Det är inte för mycket, eller det är väldigt individuellt men det ska nog gå bra på den dosen. Då får du äta så många att du blir mätt av dem för att det ska kunna bli farligt, så det behöver du inte oroa dig för.

Okej tack. Jag posta i tråden om piller identifiering, skulle du kunna gå in där och confirma att det verkligen är concerta 54mg jag har fått?
Citera
2017-03-28, 21:47
  #4556
Avstängd
speedballens avatar
Var några månader sedan jag slog i mig Ritalin nu, men tycker det ger en schysst kick, men bränner rätt fint i skallen... Om man har 30st 40mg så har man avklarat dom på 2 dygn ungefär, måste panga 2ggr i timmen, men kicken är ju finare än på tjack nästan.
Citera
2017-03-30, 10:26
  #4557
Medlem
jag har en fundering kring 20mg depottabletterna.
Går det dela de och på så vis slippa depoteffekten? och vilken del av kulorna ska jag isåfall kasta bort?

jag käkar 20mg depot och 10 mg kortverkande men skulle vilja ha samma effekt av 20mg depot eftersom jag ligger 22 burkar plus just nu men får liksom inget rus hur jag än gör.

En normal dagsdos för mig är 160mg ritalin och 36mg concerta, anledningen till min höga dos är att jag tar Zyprexa och Stesolid på kvällarna och det trycker enligt min läkare ner effekten av Ritalin och Concerta.
__________________
Senast redigerad av MarMarius 2017-03-30 kl. 10:31.
Citera
2017-04-03, 17:46
  #4558
Medlem
mod32s avatar
Får ett gäng ritalina i morgon ska bli najs att slänga i säg. Få en liten paus från sub. =)
Citera
2017-04-05, 02:17
  #4559
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JesusIsAStoner
Tror att de rekommenderar det då många får problem att äta efter intag aa Metylfenidat.
Vissa metylfenidat behöver mat och dryck som ett bränsle för att medicinen ska fungera. T. ex. Concerta, Medikinet med flera. Dock ej Ritalin.
Citera
2017-04-05, 03:22
  #4560
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaiaSee
Någon som tar elvanse depå och metylfenidat samtidigt?
Tar dom ut varann lr förstärker? Sen undrar ja om nån som upplevt att lyrica förstärker övriga meds. Spelar ingen roll om det är imovane lr tex metylfenidat, några lyrica förstärker respektive effekt. Nån som upplevt samma? Brukar märka att antingen älskar folk lyrica lr så hatar dom den. Knepig medicin men funkar bra för mig.
Om ja vill ha kul på metylfenidat hur mkt ska ja ta? Är 1.70 vikt ca 60. Medeltolerant.

Det finns de som tar elvanse och metylfenidat på recept, så de fungerar nog separat oberoende av varandra. Lyrica boostar opiater och benso tycker jag. Gillar inte lyrica, men är beroende av den.

Lyrica dämpar elvanse för mig, får mycket mindre effekt. Men benso förlänger effekten av elvanse, för mig. Metylfenidat får jag bara ångest av, så det är svårt att bedöma.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback