Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-18, 10:57
  #4669
Medlem
angelas avatar
Blanda Ritalin och MDMA - dumt eller funkar?
Citera
2017-09-18, 18:42
  #4670
Medlem
Tror ni något konstigt kan hända om man snortar Ritalin som gått ut för typ 4 år sen ?? hittade min lillasysters gamla burk o blev lite sugen men finns de några risker? Eller är typ enda risken att jag ej får någon effekt?
Citera
2017-09-21, 17:22
  #4671
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Fick tag på 4st 54mg concerta, röd/brun tablett som var lätt att krossa. Började med 30mg och fyllde på med resten av tabletten inom 1h, nasalt. Mådde helt underbart, eufori, ingen jobbig hjärtrytm, inget "munpund" eller liknande. Sov som en kung endast 3h efter senaste intag.

Varför jag skriver detta är för. Vart jag än vänder mig så säger folk till mig "ta inte den skiten, inte värt det". Jag kan verkligen inte förstå det. Drar jag i mig 0.5-1g/tjack en kväll så får jag massa munpund, jobbig hjärtrytm, dysseufori, svårt att sova mm.. Har ändå tagit amfetamin 20-30 gånger, köpt skiten allt från malmö till stockholm. Alltid samma tråkiga bieffekter.

Blir absolut inte vettig på det här alls. Någon där ute som har en bra förklaring på allt? Ska även låta en vän prova concerta idag och se vad hen säger. (rusar någon av oss gör vi det alltid ihop, oavsett substans)

Tacksam för svar!
Citera
2017-09-24, 22:49
  #4672
Medlem
Går det att lösa upp depot tabletterna (dom med vanlig skal) i en vattenshot under natten, för att kunna vakna och få en sanabbgivande effekt? Har svårt att vakna.
Citera
2017-09-29, 10:13
  #4673
Avstängd
bobbylous avatar
Vad kan jag förvänta mig av att ta en concerta?
Citera
2017-09-29, 15:59
  #4674
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobbylou
Vad kan jag förvänta mig av att ta en concerta?
Inte mycket alls i mitt tycke.

Ont; Ska fixa en burk ritalin och tänkte racea tills imorgon kväll och då röka någon fet för å somna. Hur täta återdoser? Ska svälja, snorta och röka.
Citera
2017-09-29, 16:08
  #4675
Medlem
Hupats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ego.k
Går det att lösa upp depot tabletterna (dom med vanlig skal) i en vattenshot under natten, för att kunna vakna och få en sanabbgivande effekt? Har svårt att vakna.
Borde väl gå? Däremot lär det inte kicka in på 10 sekunder. Måste hinna rinna ner och tas upp i magen
Citera
2017-09-29, 17:26
  #4676
Medlem
vargstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-
Inte mycket alls i mitt tycke.

Ont; Ska fixa en burk ritalin och tänkte racea tills imorgon kväll och då röka någon fet för å somna. Hur täta återdoser? Ska svälja, snorta och röka.

Skulle kört återdosering varannan timma.
Citera
2017-09-30, 13:17
  #4677
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargstar
Skulle kört återdosering varannan timma.
Okej, lägger upp en plan.

Någon som vet om ritalin dödar bakfyllan? Är galet bakis och rökt brunt sen 8imorse..
Citera
2017-10-01, 00:45
  #4678
Medlem
-spitzlix-s avatar
Någon som kan ge tips angående kitty crack? Har bikarbonat och krossat ritalin. Hur mycket av varje samt vatten?

Har testat med en nypa bikarbonat, en nypa ritalin (krossade) samt 1-3droppar vatten men blir ingen rök/ånga alls utan bara luktar skevt. Snabba svar uppskattas!

Ska racea tills senare idag (14-tiden typ) och undrar om några spliffar brunt lindrar ATn och skit?
__________________
Senast redigerad av -spitzlix- 2017-10-01 kl. 01:12.
Citera
2017-10-01, 14:06
  #4679
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjaoooo
Varför känner jag inte av conerta 18 mg? Vet att det är en låg dos och ska trappas upp, men jag vill ha effekt nu. Typ första dagen med den, kan det ta några dagar då?

Citat:
Ursprungligen postat av mjaoooo
Har jag fått sockerpiller???
Fått concerta 18 mg mot min adhd, ätit över en vecka och känner verkligen ingenting. Låg dos jag vet, så idag kunde jag inte låta bli att ta tre styck. 54mg men känner fan inte ett skit på det heller!

När jag hämtade på apoteket valde jag ett billigare alternativ, samma som concerta men annan tillverkare sa apotekaren, står inte concerta på burken heller. Så jag börjar ångra mig att jag inte tog orginalet.
VARFÖR KÄNNER JAG INGET ALLS PÅ 54???
Hejsan kissemissen!

Jag har nyligen fått börja med concerta 18mg. Köpte också den billigare men de frågade vilken jag ville ha. Det ska vara samma effekt. Patentet på Concerta har helt enkelt gått ut och andra tillverkare gör "generica" som det heter men det måste göras på samma sätt. Kan vara lite olika bindemedel och sånt men verksam ingrediens är ändå metylfenidat.

Jag är utredd och har lättare asperger och medelsvår add. Förmodligen har jag också hela tiden nån form av lågintensiv depression men i samråd med tok&dår-doktorn så provar vi add-medicin istället för antidepressiva, iaf till att börja med.

Är man långt över 40, 180cm och runt 79kg. Har senaste 10 åren druckit lite för mycket alkohol men anses inte vara alkoholist och är enligt egen mening ganska försiktig även när det är festtillfällen. Har rökt weed regelbundet i ca 7-8 år, även det i relativt små mängder jämfört med andra. Har aldrig provat andra droger utom några citodon vid mindre operation samt propofol vid sövning några ggr. Självklart var jag ren under utredningen, pissade och kollade cdt (alkohol).

För några v sen började jag med 18mg (22% snabbverkande och 78% depot, 10-12 timmar) och precis som du säger så kände jag (nästan) ingenting. Första dagen var det under fm som att jag hade druckit alldeles för mycket kaffe. Kände mig skakig i händerna och det kröp i kroppen men det var över fram till lunch. Sen dess märker jag inte så mycket utom att jag känner mig aningen mer pigg under dagen men har fortfarande alldeles för mycket tankar i huvudet och nån koncentration vet jag väl knappast om jag märker. Är bara som en dag när jag är på bra humör.

Förra lördagen började jag med 27mg, alltså 50% starkare än 18mg. Steget från noll till 18 tycker jag märks mer än steget från 18-27. Så nu i fredags var jag så less att innan jag gick till jobbet så tänkte jag; varför inte, och tog en 18 på den 27 jag redan tagit en timme tidigare. Alltså 45 mg totalt. Gjorde det igår också men har konstaterat att jag inte riktigt mådde bra. Tror inte jag har nån mer nytta av dessa piller än 27mg högst. Frågan är om jag har nån nytta av dem alls eftersom jag inte tycker att jag har nån bättre koncentrationsförmåga eller större orkförbättring än en vanlig dag då jag är på bra humör ändå.

Kanske att mitt humör är jämnare med pillren och att jag på så sätt ändå har nytta av dem. Eller så kanske jag kan få prova piller med annan utsöndring av "tjacket". Sen är frågan hur min kropp mår i övrigt av detta? Ska försöka dra ner på alkoholen som har gått upp igen senaste månaden eftersom jag nu inte vågar röka särskilt mycket eftersom de givetvis kommer att testa mig ibland. Tror gräset är mindre skadligt än alkoholen, iaf för kroppen, kanske inte för hjärnan....

Citat:
Ursprungligen postat av bobbylou
Vad kan jag förvänta mig av att ta en concerta?
Har du fått lite svar av min text? Det är så att pillren har olika frisläppningstid av metylfenidatet. Har du sen dessutom bara en 18mg så får du kanske lite kaffedarr första timmarna. Kan kännas lite småtrevligt men också lite obehagligt. Kan inte riktigt bestämma mig för vilket. Sen är det ju också så att medicinen inte är meningen att man ska gå runt och "känna" på. Då får man förmodligen för stor dos. Den ska ju bara få dig att fungera.....om du nu har adhd el add.

Vill du ha rus så är ju hela tråden full av tips. Det kan jag inget om för jag vill bara ha ett fungerande liv så jag står ut tills jag kan avsluta det.
Citera
2017-10-04, 15:51
  #4680
Medlem
svampssons avatar
Tog 40mg x2 oralt imorse (Ritalin modifierad frisättning) vid 0600. Funkade väl okej men efter ett par timmar började ångest ifrån helvetet slå på. Testade att dricka en kopp kaffe, hjälpte trodde jag men sedan blev det ännu värre. Tog en 40mg till runt lunch, började må smått bättre en stund. Gissar att det var att koffeinkicken började lägga sig men jag vet inte. Åt samtidigt en smörgås vilket var jobbigt men kändes som den gjorde nytta. Någon timme senare kom ångesten tillbaka tillsammans med trötthet, vissa overklighetskänslor och smått illamående. Tog endast morgondosen pga jag var så djävulskt trött när jag vaknade imorse. Och nu sitter jag här, hemkommen. Tvingar i mig drickyogurt, c-vitamin och folköl. Ska försöka få i mig en smörgås sen.

Jag är väldigt van vid stimulanter av alla möjliga slag och har testat ritalin, concerta, elvanse you name it flera gånger i olika doser. Men denna gång slog det visst förfärligt fel i kroppen. Kan ha att göra med rätt kass kosthållning de senaste dagarna samt med facit i hand, alldeles för lite sömn totalt sätt. Det är väl egentligen ingen raketforskning.. Jag biter i det sura.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback