Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-05, 03:23
  #4561
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söder-bröder
Vissa metylfenidat behöver mat och dryck som ett bränsle för att medicinen ska fungera. T. ex. Concerta, Medikinet med flera. Dock ej Ritalin.

Alla centralstimulerande fungerar bättre med någon form av näring i kroppen.
Citera
2017-04-09, 20:17
  #4562
Medlem
Jag har kört stenhårt i en vecka iv och får inte nåt påslag sen 3 dagar trots att jag är helt rätt och får svar efter halva pannan för dubbelkolla att jag säkert är rätt.
Kan det bli så att jag är så tolerant att det inte kickar eller va händer?
Med stenhårt menas ca 200-600 mg om dagen. Aldrig mindre än 60 och inte mer än 80 i en panna.

Körde så hårt på en ven, säkert 20 gånger på en dag och den är riktigt trasig. Tog en annan ven på vänster handled, fullträff men kickar inte. Trodde att det berodde på venkollaps men samma sak händer ju på en fin ven som inte har använts på ett år.
Känner mig panikslagen för utan kick är det ju menlöst att skada venerna.
Citera
2017-04-11, 17:20
  #4563
Medlem
Nasofermens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedballen
Var några månader sedan jag slog i mig Ritalin nu, men tycker det ger en schysst kick, men bränner rätt fint i skallen... Om man har 30st 40mg så har man avklarat dom på 2 dygn ungefär, måste panga 2ggr i timmen, men kicken är ju finare än på tjack nästan.

Håller med fullt ut på den =)
Citera
2017-04-22, 01:21
  #4564
Medlem
Nkpgisits avatar
Tjohej!
Har kört Ritalin IV 5 gånger ungefär men inte fått den där kicken dock. Har bara legat på 50mg ca.
Men nu på söndag så kommer en kompis tillbaka till hemmet, och han har med sig ganska mycket Ritalin
Min fråga är om jag skulle ta en panna på 100-150mg eller blir det för mycket?
(Har bara Ritalin att välja på då tjacket är det torka på här just nu )
Citera
2017-04-22, 11:44
  #4565
Medlem
Wtf. Jag får mina ritalin 40mg are varje vecka från psyk..
Som vanligt löste 2 och slog i mig. Det slog på utav helvete men på ett helt annat sätt än vanligt. Ingen go känsla alls.

Har ju iv:at i länge och aldrig har känslan ändrats..

Ingen skillnad på nästa panna, drack och åt... Tänkte att jag var uttorkad eller va fasen?

Har de ändrat någon av substanserna på ritalin? Tycker också att kabbarna är lite ljusare om jag jämför.

Vart får man reda på detta?
Citera
2017-04-22, 14:13
  #4566
Medlem
Apoteken här funkar inte. Alltid slut på min medicin och måste förbeställas från centrallagret. Avskaffande av apoteksmonopolet trodde jag skulle göra det enklare att hämta ut sitt recept...
Citera
2017-04-24, 12:21
  #4567
Medlem
Nasofermens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsManicPanic
Wtf. Jag får mina ritalin 40mg are varje vecka från psyk..
Som vanligt löste 2 och slog i mig. Det slog på utav helvete men på ett helt annat sätt än vanligt. Ingen go känsla alls.

Har ju iv:at i länge och aldrig har känslan ändrats..

Ingen skillnad på nästa panna, drack och åt... Tänkte att jag var uttorkad eller va fasen?

Har de ändrat någon av substanserna på ritalin? Tycker också att kabbarna är lite ljusare om jag jämför.

Vart får man reda på detta?
Tycker med att det är nåt annorlunda med ritalin idag än för några månader sen,
80mg IV brukar fästa på rätt fint men nu händer det inte ett jota när jag slår i mig 80mg =s
Citera
2017-04-25, 10:38
  #4568
Medlem
bananajoe33s avatar
Bara jag som blir sjukt paranoid av Metylfenidat i russyfte?
Citera
2017-04-26, 12:38
  #4569
Medlem
Nasofermens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Bara jag som blir sjukt paranoid av Metylfenidat i russyfte?
Concerta blir jag sjukt nojig av efter ett par 54mg
Men inte d minsta nojig på ritalin oavsett mg !!
Citera
2017-04-26, 16:36
  #4570
Medlem
Bluepants avatar
Hur högt brukar erat hjärta gå i bpm av metylfenidat eller andra stimulanter? För mig går hjärtat väldigt hårt och svagt. Dvs. det dunkar inte så hårt i bröstet men ligger rätt stadigt mellan 115-150bpm. Kan ligga på 130-140 i flera timmar, men mest runt 125bpm kanske. Är det normalt eller är det ett tecken på att man har svagt hjärta eller nåt? blir så på ungefär 5x 54mg metylfenidat utspritt över kvällen.

Blir samma ungefärliga bpm för mig av ladd. Har dock inte märkt det av lägre doser tjack men har å andra sidan inte tänkt så mycket på det. Tror den brukar ligga runt 115 då kanske
Citera
2017-04-28, 12:32
  #4571
Medlem
Hejhej!
Har kommit över en burk ritalin 20mg med modifierad frisättning. Har ingen diagnos utan tar det denna veckan för att bli lite piggare och få bra fokus på jobbet.

Tog en i måndags och fick förväntad effekt, inga konstigheter. Dagen efter tog jag 1,5 30mg alltså och fick samma effekt. Tredje dagen tog jag 2st, 40mg totalt men fick motsatt effekt. Känns som jag har en fysisk ångest i kroppen, inte alls pigg och glad.* Snarare deppig och svårare* att prata. Typ samma känsla som efter en helkväll med alkohol och ladd.

Nu till min fråga: beror det på att dopaminet är tömt? För hög dos? Eller att toleransen ökat och jag tagit för lite?
Citera
2017-04-28, 13:49
  #4572
Medlem
bananajoe33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valentine__
Hejhej!
Har kommit över en burk ritalin 20mg med modifierad frisättning. Har ingen diagnos utan tar det denna veckan för att bli lite piggare och få bra fokus på jobbet.

Tog en i måndags och fick förväntad effekt, inga konstigheter. Dagen efter tog jag 1,5 30mg alltså och fick samma effekt. Tredje dagen tog jag 2st, 40mg totalt men fick motsatt effekt. Känns som jag har en fysisk ångest i kroppen, inte alls pigg och glad.* Snarare deppig och svårare* att prata. Typ samma känsla som efter en helkväll med alkohol och ladd.

Nu till min fråga: beror det på att dopaminet är tömt? För hög dos? Eller att toleransen ökat och jag tagit för lite?

Många som får ångest av Metylfenidat, jag får rejäl ångest på skiten, rekommenderar att köpa tjack istället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback