2017-04-02, 09:52
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Halvmissnöjda? Ni gav ju era spelare stående ovationer när de gick sitt lilla ärevarv efter slutsignalen.

Psykfallet Eriksson hade rätt bra tur som slapp undan rött i den här situationen.
https://twitter.com/_exrik_/status/848150978624925696

Spelarna brukar alltid hyllas efteråt i princip oavsett utgång på matchen. Så även om en del säkerligen vill ha det till att vi var jättenöjda så hade samma sak skett mot typ AFC fast givetvis då i mindre skala beroende på mindre publik.

Seb är Seb men det där kan inte vara rött, då skulle inte en jävel vara kvar på planen efter 90 minuter med lika hård bedömningen. Hade han haft dobbarna före och fullföljt tacklingen på det sättet däremot...

Citat:
Ursprungligen postat av Argh123
Har det det betydelse? Ja antagligen Eftersom "mitt" lag vann för ett herrans massa år sedan sist
Men egentligen så vill jag höra intresset. Nu verkar alla tre som citerat mg vara eniga om att Allsvenskan inte ska ha slutspel och att SHL är ett "dåligt" exempel på hur man förstör en serie.
Att däremot ha ett kort slutspel med semifinaler i BA3 kanske skulle vara av intresse? Man kan på så vis göra några stora matcher i slutet.

Cupen borde kunna bli bättre matcher om man valde att lägga den under säsongen. Vist, man kan ha kvalmatcher inför säsongen, men gruppspelsmatcherna som mer eller mindre är utslagsmatcher borde starta i apil. Dvs i samband med säsong. Ev skulle man kunna köra första gruppspelsomgången helgen före allsvenskans premiär. Det borde ge extra intresse för cupen.
Sedan tycker jag verkligen det borde bli ett samarbete med norska ligan som jag förmodar håller samma "låga" kvalité som den svenska, dvs sämre än danska, men bättre än finska.

Hockeyn borde också dra ned på sitt slutspel, men tänker inte diskutera den saken, för då får jag nog en ban av admin

Nej, inget slutspel. Punkt.

Cupen skall ligga där den ligger för att dels förlänga säsongen och dels ge bättre publiksiffror än vad den hade gett mitt under säsongen.

Samarbeten med andra ligor har som bekant testats i RL, det var en riktig flopp. Ren idioti att återuppta det igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Känner något liknande, fast Kalmar brukar inte förlora hemma mot Ife. Bekräftat att Rasmus spelar premiären åtminstone.

Dessutom är det på en fotbollsplan vilket givetvis gynnar Kalmar. Ellos är nöjda med en pinne gissningsvis och Kalmar lär väl inte vara alltför missnöjda med det heller?
Citera
2017-04-02, 10:16
Medlem
simonvps avatar
Det enda jag riktigt önskar mig idag är att försvarsspelet över hela planen sitter hyfsat och att det inte är svängdörrar och ett gäng individuella fadäser som det brukar vara. Resultatet får på något sätt vara underordnat det idag. Försvaret har verkligen varit klappuselt i över ett år, bortsett från när AiBoo lirade mittbackar.

Jag vill ha lite framtidstro efter idag, något att bygga vidare på! Och Ögat får gärna börja visa lite pondus, det var ett tag sen han var bra på riktigt...
Senast redigerad av simonvp 2017-04-02 kl. 10:21.
Citera
2017-04-02, 10:30
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Dessutom är det på en fotbollsplan vilket givetvis gynnar Kalmar. Ellos är nöjda med en pinne gissningsvis och Kalmar lär väl inte vara alltför missnöjda med det heller?

De senaste fem hemmapremiärerna har givit kryss mot häcken, Åtvidaberg och Helsingborg samt uddamålsförluster mot AIK och Jönköping. Onekligen dags för vinst!

Givetvis ska allsvenskan inte ha slutspel. Hockeyfasoner och trams vore det. Rak liga är det enda rätta.
Citera
2017-04-02, 13:36
Medlem
Adam Johansson blev avstangd for att han skrek fitta nar han blev utbytt, Lennartsson avstangd for att hans sparkade pa sitt eget vattenstall. Sana blir inte ens straffad nar han slar sonder avbytarbaset? Avd: SvMFF
Citera
2017-04-02, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosbiusDesigns
Adam Johansson blev avstangd for att han skrek fitta nar han blev utbytt, Lennartsson avstangd for att hans sparkade pa sitt eget vattenstall. Sana blir inte ens straffad nar han slar sonder avbytarbaset? Avd: SvMFF

Han gav ju bara igen för bussen.
Citera
2017-04-02, 13:52
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Jag vill ha lite framtidstro efter idag, något att bygga vidare på! Och Ögat får gärna börja visa lite pondus, det var ett tag sen han var bra på riktigt...
Jag är glad så länge vi slipper ta fram kulramen...tycker Snoka är väldigt underskattade den här säsongen, de har en riktigt bra offensiv. Så det är ju som du skriver, vi får ett ordentligt test på vår försvarsförmåga.
Tippar på 3-1, eller 3-2 till Snoka. Våra mål görs av Hamad och Dibba.

Å andra sidan kanske det passar oss bra att ligga på kontring, med en vindsnabb Pa Dibba.
Citera
2017-04-02, 14:00
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fan nu känns det att det börjar närma sig på allvar. Den där tryckande känslan över bröst och mage, ångest och förväntan på samma gång. Skall vi ta vår första bortaseger mot AIK någonsin eller slutar det som vanligt? Tyvärr är inte Abubakari med i truppen idag, ett fruktansvärt avbräck då han i min mening är minst lika viktig som Farnerud, Paulinho och Lindgren.

Snälla låt oss få en bra start på allsvenskan i år!

Kryss idag kommer kännas dom en vinst! Men va fan, för varje förlust borta mot AIK kommer vi närmare första vinsten!!

We are the Hedge!!
Citera
2017-04-02, 14:04
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Adams hade jag glömt.

Nåt är ju fel med den där Sana som inte kan tygla sitt humör förövrigt.
Citera
2017-04-02, 14:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Kryss idag kommer kännas dom en vinst! Men va fan, för varje förlust borta mot AIK kommer vi närmare första vinsten!!

We are the Hedge!!

Jag tar ett kryss alla dagar i veckan, det är ju inte särskilt ofta vi ens mäktat med det borta mot AIK. Men man vill ju så jävla gärna få den där första segern också.
Citera
2017-04-02, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Spelarna brukar alltid hyllas efteråt i princip oavsett utgång på matchen. Så även om en del säkerligen vill ha det till att vi var jättenöjda så hade samma sak skett mot typ AFC fast givetvis då i mindre skala beroende på mindre publik.

Seb är Seb men det där kan inte vara rött, då skulle inte en jävel vara kvar på planen efter 90 minuter med lika hård bedömningen. Hade han haft dobbarna före och fullföljt tacklingen på det sättet däremot...

Cupen skall ligga där den ligger för att dels förlänga säsongen och dels ge bättre publiksiffror än vad den hade gett mitt under säsongen.

Samarbeten med andra ligor har som bekant testats i RL, det var en riktig flopp. Ren idioti att återuppta det igen.

Någon supercup där vinnaren i Danmark & Sverige möts hade varit helt ok Kan nog bli bra publikfester mellan Malmö-köpenhamn
Citera
2017-04-02, 14:31
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Jag är glad så länge vi slipper ta fram kulramen...tycker Snoka är väldigt underskattade den här säsongen, de har en riktigt bra offensiv. Så det är ju som du skriver, vi får ett ordentligt test på vår försvarsförmåga.
Tippar på 3-1, eller 3-2 till Snoka. Våra mål görs av Hamad och Dibba.

Å andra sidan kanske det passar oss bra att ligga på kontring, med en vindsnabb Pa Dibba.
Ja, allt annat än förlust idag är ju klart godkänt. Peking borta är inte en av matcherna vi förväntas vinna.

Men det jag hoppas är att spelet ser bra/stabilt ut, oavsett resultat. Försvaret kommer få ett rejält test. Frågan är ju hur väl Aidoo/Magyar klarar av detta. Kanterna är jag inte lika orolig över, Birkir är alltid Birkir, och på andra sidan har vi ju en spelare med över hundra matcher i kroatiska högstaligan.

Samtidigt tror jag också att den här typen av matcher (i vanlig ordning) passar oss bättre än att vara favoriter och föra spelet på hemmaplan. Jag har en känsla av att Jakob Michelsen är väldigt van vid att spela väldigt defensivt med lågt bollinnehav och snabba omställningar.
Senast redigerad av junaz 2017-04-02 kl. 14:34.
Citera
2017-04-02, 15:12
Medlem
junkbords avatar
Citat:

Äh bara bra om Sana inte bli avstängd.
MP verkar ju gilla honom och perfekt om han får en startplats i malmös elva. Klappusel som han är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in